וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החזון הוא לחזור לעולם הישן, שכל אחד מחזיק את הכסף שלו בכספת"

30.11.2017 / 13:50

המטבע הווירטואלי, ביטקוין, חצה השבוע את רף 11,000 הדולרים למטבע אחד ושם את עולם הבלוקצ'יין בכותרות. אבל העולם הזה הרבה יותר גדול, והסטארט-אפים הישראלים כבר עמוק בפנים. שוחחנו עם חברת Zen Protocol

ShutterStock

המילה בלוקצ'יין נזרקת לאוויר בשיחות על טכנולוגיה לעתים קרובות אבל רבים לא מבינים מה עומד מאחוריה, ומה בעצם כל כך חשוב בתחום המתפתח. כדי להציץ לעולם החדש הזה צריך קודם להבין שבלוקצ'יין אינה טכנולוגיה ספציפית אלא תפיסה טכנולוגית במרכזה העיקרון שאין צורך בגורם מתווך ומפקח כדי לבצע עסקאות ברשת.

המטרה של עולם הבלוקצ'יין היא לאפשר, באמצעות פלטפורמות שונות, החלפת מידע בצורה מאובטחת ברשת, תוך אימות של הפעולה על ידי אלגוריתמים, ללא רגולטור. כלומר, כל החלפת המידע מתבצעת בין מחשבים בשיטת עמית לעמית (P2P).

מטבע ביטקוין. ShutterStock
טירוף הביטקוין זו רק ההתחלה./ShutterStock

השימוש הפופולרי ביותר והמוכר ביותר לבלוקצ'יין הוא ביטקוין, אבל יש שימושים רבים לתפיסה הזו, ולא מעט סטארט-אפים ישראלים כבר צללו לתוך העולם החדש; אחד מהם הוא Zen Protocol שמציע העברת נכסים פיננסים שנוצרים על ידי המשתמשים. החברה מעבירה את הנכסים על גבי רשתות בלוקצ'יין ציבוריות, ללא צורך במתווכים כמו בנקים וברוקרים. חברת Zen מספקת את הכלים ליצירת הנכסים הפיננסיים המאובטחים.

"אנחנו שנה וחצי בתחום", אומר לנו אדם פרלו, מנכ"ל החברה. "אני המון זמן מתעניין בזה בגלל העניין האידיאולוגי. אנחנו מציעים את מה שהביטקוין לא מאפשר. הרבה אנשים חשבו שהוא יעשה דברים שהוא לא בנוי לעשות, כמו לתת לפרוטוקול של ביטקוין להעביר כל מיני נכסים. אבל זה לא באמת קם על רגליו ואז הגיעו עוד מטבעות. לדעתי הבלוקצ'יין מיועד בעיקר להעברת נכסים תחת התניות. יש גם המון אנשים שמגזימים, אולי גם בתמימות לגבי מה שהבלוקצ'יין יכול לעשות. כשאני מגדיר בלוקצ'יין אז זה מידע שנשמר בתוך בלוק ומופץ ברשת. אז יש תחרות להיכנס לדאטה בייס הזה כי הוא מאוד יקר. ב-Zen אנחנו בונים תשתית לנכסים פיננסיים, או במילים אחרות - אם הביטקוין מספק נכס תחת התניות פשוטות אצלנו יש ריבוי נכסים והתניות מסובכות יותר. לדוגמה, יש התניה שהנכס הזה שלי במידה ואיזשהו מאורע חיצוני קרה או לא קרה, אם הייתה לי תאונה באוטו או המחיר של המניה עלה".

בעוד שחקנים מבוססים ומנוסים יכולים בדרך כלל להתמודד עם הניירת והביורוקרטיה, עסקים רבים מגלים שחסמי הכניסה קשים מאוד. עסקאות פוטנציאליות הולכות לאיבוד, מכיוון שהמשתתפים במימון נאלצים להשתמש במתווכים שיאפשרו להם גישה מוגבלת למערכת, ללא היכולת להנפיק נכסים או אפילו לסחור בחלק מהם. החברה מאפשרת למשתמשים לסחור במגוון רחב של מטבעות דיגיטליים, תעודות סל וסוגים רבים של מוצרים פיננסיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנחנו הראשונים שמספקים פתרון להכנסת מידע של העולם האמיתי לתוך הבלוקצ?יין". משרדי זן פרוטוקול./מערכת וואלה!, צילום מסך

מה התרומה שלכם לעולם הבלוקצ'יין?
"קודם כל אנחנו הראשונים שמספקים פתרון להכנסת מידע של העולם האמיתי לתוך הבלוקצ'יין. זה דבר שתקועים איתו כמה שנים ואנחנו הראשונים לעשות את זה. אנחנו גם הראשונים להציע התניות מורכבות בצורה בטוחה בלי מכונה וירטואלית. כשאתה רוצה לעשות פעולה מסובכת על בלוקצ'יין אז קשה להגיד כמה זה יעלה ובגלל שקשה להגיד כמה זה הולך לעלות אז אתה צריך לקחת אמצעי הגנה והאמצעי הגנה הזה הוא לשים את הכול תחת מטריה שקוראים לזה מכונה וירטואלית שסופרת כל צעד. אנחנו מצאנו דרך לתת לעשות את הדברים המסובכים מבלי אפוד המגן של המכונה הווירטואלית. זה חוסך זמן וכסף ומייעל את התהליך; זו עוד שכבת ביניים בין הצמתים ובין מה שרוצים לעשות ואנחנו חסכנו את זה".

למה בלוקצ'יין הוא תחום מלהיב?
"הבלוקצ'יין לא מלהיב אותי, מה שמלהיב אותי זה החופש; שאנשים הם אדונים לעצמם. אני חושב שזה טירוף שכל העושר שלך, למעט המזומן, הוא לא שלך ומוחזק בבנק או אצל ברוקר ואם בא לו הוא יביא לך ואם לא אז הוא לא יביא לך - זה כמו עבדות. אין לך שום פרטיות היום. אין לך חופש פיננסי - וזו טרגדיה. אני מבין איך לשפר את זה וצריך לשפר את זה. אם אני יכול לתרום בקטע הטכנולוגי אז זה מה שאעשה.

מה החזון שלכם?
"החזון הוא לחזור לעולם הישן, שבעצם כל אחד מחזיק את הכסף שלו בכספת, אבל במקום כספת תהיה לו קריפטוגרפיה".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

עוד באותו נושא

מה זה בכלל בלוקצ'יין ולמה אומרים שזה ישנה את העולם?

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully