וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום קנס: כך לא תורידו את העיניים מהכביש - מבלי לוותר על הסמארטפון

4.12.2017 / 9:19

ההנחיות החדשות מאפשרות לשוטרי תנועה לתת דוח של 500 שקלים והפחתה של 6 נקודות אם הם מאמינים שהסרתם את המבט מהכביש כדי לשחק בסמארטפון. כך תמנעו מזה, וגם תוכיחו שהייתם בסדר אם בכל זאת תחטפו דוח

מבצע אכיפה משטרת התנועה הארצית נגב נגד משאיות עם משקל חורג. קובי ליאני
שוטרי התנועה יפעילו הרבה שיקול דעת, אז כדאי לכם לתעד את פנים הרכב./קובי ליאני

ביום שלישי שעבר פורסמה הנחיה חדשה המאפשרת למשטרת ישראל לתת דוח לנהג שראשו מוטה מטה וניכר כי מבטו לא מופנה לדרך; הדוח כולל קנס בגובה 500 שקלים והורדה של 6 נקודות. המטרה המוצהרת של המהלך היא להגביר את ערנות הנהגים לסכנות בכביש ולמנוע תאונות דרכים אבל בעולם בו לכל אחד יש סמארטפון, יהיה קשה מאוד לעמוד בהנחיות הללו.

ההנחיה משאירה מרווח תמרון רב לשיקול הדעת של השוטרים וברגע שהם מתרשמים שהורדתם את מבטכם מהדרך, הם רשאים לתת דוח מבלי להוכיח שהייתם עסוקים בסמארטפון. חשוב להדגיש שמשחק עם הסמארטפון בזמן נסיעה הוא באמת מסוכן ויש להילחם בתופעה הזו, אבל בזמן נהיגה הסמארטפון משמש גם כמכשיר ניווט בזכות אפליקציות כמו Waze וגוגל Maps, הוא מאפשר לנו לתקשר בשיחות קוליות וגם להאזנה למוזיקה או לפודקאסטים במקום להאזין לרדיו.

כדי להימנע מקנס והפחתת נקודות, ועדיין להישאר מחוברים לשירותים שלא פוגעים בערנות שלנו, יש כמה מוצרים שכדאי להצטייד בהם. וכמובן, כדאי גם להצטייד במצלמה שתתעד את מה שקורה בתוך האוטו למקרה שכן תקבלו דוח, ותרצו להילחם בו בבית המשפט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שימו את כרית היניקה בנקודה שלא תחסום את שדה הראייה אך תסייע לכם להשאיר מבט קדימה./מערכת וואלה!, צילום מסך

מי שנוסע הרבה ברכב פרטי כנראה כבר הצטייד במעמד לסמארטפון; במקרה הזה, חשוב פשוט להשיג מעמד שישאיר את מסך המכשיר שלכם גבוה ולא יצריך הסטה של המבט כלפי מטה. מעמד אחד מומלץ הוא הזרוע המגנטית שמאפשרת להצמיד את הסמארטפון בנגיעה, ללא צורך להתעסק עם סוגרי פלסטיק. מעמד מומלץ נוסף נצמד לדשבורד או לשמשה הקדמית באמצעות שילוב של ואקום ומדבקה.
החברה המובילה בתחום היא iOttie (המציעה מעמדים עם טעינה אלחוטית), אבל יש חברות רבות לא מוכרות המייצרות מוצרים דומים במחירים נוחים של כמה עשרות שקלים עד כמה מאות. עם זאת, מומלץ לרכוש מעמד ממותג ומוכר שלא יתפרק אחרי כמה ימים, שהמדבקה לא תהיה חלשה מדי ושכרית היניקה תצליח להיתפס במקום ביציבות.

הצמידו את המעמד בצורה כזו שהסמארטפון נמצא מול העיניים שלכם בזמן הנהיגה - מצד אחד לא מסתיר את הכביש ומצד שני נמצא בטווח הראיה כך שלא תצטרכו להסיט את המבט מהדשבורד או מהשמשה הקדמית. חשוב לזכור גם שהקיץ בישראל חם במיוחד והטמפרטפורה באוטו עשויה להגיע ליותר מ-60 מעלות צלזיוס, לכן מעמד איכותי חשוב.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אם אתם בוחרים מעמד לדשבורד, בחרו אחד עם צוואר מתארך./מערכת וואלה!, צילום מסך

חשוב לתעד גם את פנים הרכב

מצלמות הדשבורד הפכו לזולות מאוד בשנים האחרונות, ובעלות של כמה מאות שקלים ניתן לדאוג שיהיה לכם תיעוד קבוע של המסלול שלכם, אבל כדי להימנע מהדוח החדש, חשוב לקנות מצלמה עם שני חיישנים - אחד שיתעד את הדרך והשני שיתעד את פנים הרכב. את המצלמות הללו ניתן לראות במוניות רבות בעולם ואם תקבלו דוח על הסטת המבט, תוכלו תמיד להוכיח בקלות שהשוטר טעה.

המצלמה הזו תציל אתכם גם במקרה של תאונה או דוח על אי ציות לתמרור כך שמשתלם מאוד להתקין אחת ברכב. תיעוד של מצלמות דשבורד ניתן להציג כראיה בבית המשפט וניתן להשיג אותן בסכום התחלתי של 160 שקלים. המצלמה הזו, למשל, מגיעה עם חיישן 5 מגה פיקסל ברזולוציית 1280X480. זה לא החיישן המתקדם ביותר אך חשוב לזכור כי בסך הכול, מדובר במצלמה שנועדה לתעד את פנים הרכב ואת הצד החיצוני ולהוות ראיה עתידית בבית המשפט.

המצלמה המומלצת השנייה מסוגלת לצלם ברזולוציה של 1440X1080 בזווית של 170 מעלות לכל חיישן, או 120 מעלות לכל חיישן ברזולוציית HD בלבד. היא כוללת ראיית לילה, סוללה פנימית של 300 מיליאמפר-שעה ומחירה 391 שקלים.

המצלמה השלישית המומלצת מגיעה עם זווית רחבה של 140 מעלות ועדשה אחורית, המופנית לנהג, בזווית של 120 מעלות; קישורית GPS מאפשרת לראות במחשב לאחר מכן איפה בדיוק נהגתם, סוללה פנימית ורזולוציית צילום של Full HD. מחירה 299 שקלים בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קנו מצלמה עם שני חיישנים, אחד לתיעוד הדרך והשני לתיעוד פנים הרכב./מערכת וואלה!, צילום מסך

בלי ידיים

בזמן נהיגה מסוכן לשחק עם הסמארטפון, וגם אם אנחנו מסוגלים לבצע משימות במכשיר מבלי להביט במסך, עדיין מדובר בפעולה שמסיחה את הדעת מהדרך. למרבה המזל, השנה היא 2017 ואנחנו בפתחה של מהפכת העוזרות הדיגיטליות. פקודות קוליות מאפשרות כיום להוציא ולקבל שיחות ולמנוע סיכונים מיותרים. אם אתם משתמשים באייפון יש לכם את סירי ואם באנדרואיד יש לכם את Google Assistant.

כדי להפעיל את העוזרת של גוגל באנדרואיד, ודאו שמותקנת אצלכם הגרסה העדכנית ביותר של Google app. אם אתם לא מוצאים את האפליקציה לחצו לחיצה ארוכה על האייקון העגול בתחתית המסך (שמחזיר למסך הבית ומוריד את כל האפליקציות). בפינה השמאלית התחתונה, לחצו על סמל התפריט ואז על "הגדרות". לאחר מכן לחצו על "קול" ואז "זיהוי Ok Google"‏. אם האפשרות שם לא ניתנת הפעלה, תצטרכו להחליף בתפריט הקודם את שפת הממשק לאנגלית. ברגע שתעשו זאת תוכלו להגדיר שאוקיי גוגל יגיב כשתלחצו ארוכות על האייקון העגול או בכל מצב (האזנה קבועה).

בקריאה "היי סירי" או "אוקיי גוגל" תוכלו לבקש מהממשק הקולי להתקשר למי שאתם רוצים, בין אם הוא באנשי הקשר שלכם או שתקריאו את המספר. בגרסת iOS 11 אפל הוסיפה מצב "לא להפריע בזמן נהיגה". המצב המיוחד מכבה את כל ההתראות לרבות שיחות והוא ישאיר אתכם ממוקדים עם העיניים על הכביש. כדי להפעיל אותו פתחו את ההגדרות > מרכז הבקרה > עריכת כפתורים והוסיפו את המצב "לא להפריע בזמן נהיגה".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully