וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווה את הכסף? V30 הוא הסמארטפון המתקדם ביותר של LG עד היום

7.12.2017 / 8:31

המסך איכותי במיוחד, המצלמה קצת פחות; יש לו כוח עיבוד רב וסאונד מושלם - בעיקר עם אוזניות טובות - חיי סוללה טובים, ואיכות ההרכבה ברמה הגבוהה ביותר. זה מכשיר פרימיום שמיועד לעבודה - זה מה שאהבנו ופחות אהבנו בו

צלמים זמניים מורשים

חברת LG עברה תהפוכות רבות בשנתיים האחרונות בעקבות התקלה הסדרתית ב-G4 ואי-ההצלחה של ה-G5 אבל דווקא סדרת הפאבלטים שלה הצליחה להציל את המוניטין של ענקית הטכנולוגיה ולתקן את המוניטין. בחודש ספטמבר השיקה החברה את LG V30 שהחל להימכר בעולם כבר חודש אחר כך. אלינו הוא מגיע שלושה חודשים אחרי ההשקה, וחודשיים אחרי תחילת המכירה, אבל המפרט שלו הוא עדיין אחד המוצלחים בשוק. המכשיר השלישי בסדרת ה-V מגיע עם עיצוב שונה ממה שהתרגלנו אליו עד כה ולראשונה, המסך המשני הוסר לטובת מסך נטול שוליים, עמידות מפני מים ואבק וטעינה אלחוטית. פאבלט הדגל של LG הוא סמארטפון שנועד לעבוד קשה ומתחרה ראש בראש מול גלקסי נוט 8 של סמסונג ומייט 10 של וואווי. השבוע הוא הגיע לישראל עם תג מחיר של 3,399 שקלים, אבל האם הוא שווה את הכסף?

LG V30. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מסך גדול ואיכותי./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

עיצוב

V30 הוא הסמארטפון היפה ביותר שחברת LG עיצבה עד היום ושונה לחלוטין ממה שראינו ב-V20 וב-V10. הדור הראשון בסדרת ה-V הגיע עם מארז המצופה סיליקון, הדור השני הגיע עם מארז מתכתי, גב ניתק להחלפת הסוללה ושניהם היו מצוידים במסך משני להתראות ולקיצורי דרך. ה-V30 כולל מסך נטול שוליים, קמור, מסגרת אלומיניום מוברש וגב זכוכית משוריין בזכוכית גורילה 5. המתכת מרגישה מאוד יוקרתית ומעניקה תחושה של מכשיר פרימיום. בגב המכשיר שני חיישני צילום, שבקושי בולטים, וקורא טביעות אצבע משמש גם לסגירת המסך והדלקתו. ל-V30 אין מסך משני להתראות אלא תצוגת Always on ואין לו סוללה נשלפת. הוא עמיד למים ואבק בתקן IP68 המחמיר ומציע גם טעינה אלחוטית. התרשמנו מאוד מחלוקת המשקל שלו; מדובר במכשיר עם מסך בגודל 6 אינץ' מקצה לקצה השוקל 158 גרמים אך ביד הוא מרגיש קליל במיוחד. העיצוב של המכשיר הזה מרשים מאוד, ולמרות שהוא נועד לעבודה הוא לא סובל מחוסר האלגנטיות של הנוט 8, למשל. V30 קצר יותר בשמונה מילימטרים וצר יותר בשלושה מילימטרים מקודמו, V20, מה שמסייע לטענת החברה לשפר את האחיזה בו ולהפוך אותה לנוחה יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מסך

אתרים בעולם מיהרו לקטול את מסך ה-POLED ברזולוציית 2880X1440 בגודל 6 אינץ' אבל מההתנסות שלנו, מדובר במסך מצוין. אם יש לכם ידיים קטנות, או שאתם מתכננים להשתמש בסמארטפון ביד אחת, ה-V30 הוא לא בשבילכם. אומנם הוא נטול שוליים ויש לו יחס גוף-מסך מרשים, המסך גדול מאוד וקשה להגיע עם האצבע לכל פינה בפאנל. בשנים האחרונות LG מספקת סמארטפונים עם מסכים נהדרים, והיא גם הייתה הראשונה להציג מכשיר עם מסך ביחס 18:9. גם ב-V30 יש מסך מצוין המציג צבעים חדים במיוחד, עשירים עם גוון לבן מצוין. המסך משוריין עם ציפוי זכוכית גורילה 5, המעניק עמידות מפני נפילות ושריטות. המכשיר תומך בתקן MIL-810 הצבאי, המאשר כי המכשיר עמיד במיוחד. המסך ביחס 18:9 עם תמיכה בטווח צבעים דינמי רחב (HDR 10) וניתן לחוות את הטכנולוגיה הזו באפליקציית נטפליקס, שם תיהנו מחוויית צפייה באמת יוצאת דופן בכל מה שנוגע לסמארטפונים כיום.

LG V30. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מערך הצילום טוב, אבל אכזב אותנו ביחס למתחרים./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

חומרה

בלבו של LG V30 פועמת ערכת השבבים סנאפדרגון 835 של קוולקום לצד 4 גיגה זיכרון RAM ו-128 גיגה לאחסון. ההבדל היחיד בין גרסת V30 הרגילה לגרסת הפלוס, זה נפח האחסון. ערכת שבבים מהדור האחרון עושה עבודה מצוינת, ולצד זיכרון עבודה מכובד אין באמת שילוב של אפליקציות או שירותים שיגרמו למכשיר לגמגם או להאט. כאמור - הוא מיועד לעבודה. את השילוב הזה אפשר להשיג בסמארטפונים הרבה יותר זולים וכדי להצדיק את תג המחיר הגבוה, הפעם LG השקיעה במיוחד בפרטים הקטנים.

LG לא התפשרה גם בסאונד העוצמתי שמופק מרמקול HI-FI Quad DAC מתקדם. יכולות ההקלטה המשודרגות של V30 מציעות רסיבר המתפקד גם כמיקרופון על מנת לקלוט ספקטרום רחב יותר של סאונד, מצלצול פעמונים עדין לתופים רועמים.

את מעבד השמע ניתן להפעיל ולכבות בתפריט ההגדרות; הוא משדרג משמעותית את הסאונד באוזניות ובא לידי ביטוי בעיקר בבסים ובסאונד הנקי והצלול. מעבד השמע המוצלח הוא אחד הדברים שאנחנו הכי אוהבים בסדרת ה-V, במיוחד כשאנחנו משתמשים באוזניות איכותיות.

ל-V30 סוללה בנפח 3,300 מיליאמפר-שעה ומסך POLED חסכוני במיוחד, מכיוון שהוא מסוגל להדליק ולכבות כל פיקסל בנפרד. הצבע השחור במסכים כאלה הם למעשה פיקסלים מכובים וכך מתקבל שחור מוחלט וחיסכון אמיתי בחיי סוללה. בבדיקה שלנו הורדנו את הרזולוציה מ-QHD+ ל-Full HD והצלחנו לסחוט מהמכשיר יום שלם של עבודה ללא שום בעיה. הסמארטפון תומך בטעינה מהירה של 50 אחוזים תוך 36 דקות באמצעות המטען המסופק בערכה וגם בטעינה אלחוטית. מבחינת אבטחה ביומטרית אין כאן שימוש בחיישנים נוספים מלבד קורא טביעות האצבע הוותיק והמוכר בגב המכשיר שמזהה את האצבע בזריזות ופותח את המכשיר ברגע (ללא צורך בלחיצה, בניגוד לסמארטפונים ישנים יותר של LG).

ממשק

למרות שאנדרואיד 8 אוריאו כבר הושק מזמן, ה-V30 מגיע עם אנדרואיד 7.1.2. בשנה שעברה הציגה LG את ה-V20 ימים בודדים לאחר השקת אנדרואיד 7.0 והחברה מיהרה להכריז כי ה-V20 יהיה המכשיר הראשון שיגיע עם הגרסה העדכנית ביותר של מערכת ההפעלה לניידים מבית גוגל. לצערנו לא כך היה עם ה-V30 ולא ידוע מתי הוא צפוי לזכות בשדרוג. כמו שאר המכשירים של LG, ה-V30 מריץ ממשק ייעודי מוצלח של החברה, שלא מעמיס על המשתמש אפליקציות מיותרות אבל מוסיף אפליקציות חיוניות מסוימות. בדומה לגרסאות הקודמות, הממשק נשאר יחסית זהה; הוא מהיר, הצבעים מצוינים והכי חשוב - הוא פשוט.

LG V30. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מעבד שמע משובח במיוחד./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מצלמה

המכשיר מגיע עם מערך צילום כפול הכולל מצלמה ראשית של 16 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/1.6 ופיקסלים בגודל של מיקרון אחד עם מייצב תמונה אופטי שלושה צירים, ומצלמה נוספת 13 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/1.9 המספקת זווית רחבה. למעשה, החברה ממשיכה להתקין במכשירים את מערך הצילום המוכר בתוספת שדרוגים קלים. צריך לציין לטובה את ההשקעה האדירה של LG בממשק הצילום. למכשיר מגוון אפשרויות צילום וידאו כמו וינטג', נוף, דוקומנטרי, קלאסי ועוד, לצד מגוון רחב של מצבי צילום סטילס כמו אוכל, 360 מעלות פנורמי, תמונה נגד תמונה ועוד. ב-LG מיהרו להכריז שה-V30 הוא הסמארטפון הראשון שמצויד בחיישן עם מפתח צמצם f/1.6. על הנייר זה אומר שהתמונות בתנאי צילום מאתגרים יהיו מוארות וחדות אבל בפועל התמונות בתנאי תאורה חשוכים יצאו סבירות ולא יותר מזה. ראינו מה סמסונג יודעת לעשות עם מפתח צמצם f/1.7 ועם טכנולוגיית הפיקסלים הכפולים, וקשה שלא להתאכזב מהמתחרה הקוריאני. בתנאי תאורה אופטימליים המצלמה הפיקה תמונות צבעוניות, חדות ומלאות בפרטים. העדשה הרחבה מאפשרת לספר סיפור בצורה קצת שונה ומוסיפה עניין רב לצלמים חובבים. המצלמה הקדמית של 5 מגה פיקסל, מפתח צמצם f/2.2 ופיקסלים בגודל של 1.12 מיקרון לא הצליחה להציל את מערך הצילום. גם בתנאי תאורה מעולים, הפרטים בצילום סלפי היו חסרים וברגע שתנאי התאורה הורעו קיבלנו תמונות מגורענות.

השורה התחתונה

LG V30 הוא סמארטפון חזק עם המון פוטנציאל; זה מכשיר מולטימדיה מהשורה הראשונה המצויד במסך ומעבד שמע מצוינים, כוח עיבוד רב מאוד ומראה יוקרתי. אבל עם תג מחיר של 3,399 שקלים לא בטוח שהוא משתלם במיוחד, ביחס למתחרים. מי שיסכים להתפשר מעט על האיכות של הצפייה יכול לקבל כוח עיבוד דומה גם במכשיר סיני שעולה כ-2,000 שקלים פחות. מלבד המסך המצוין, אין במכשיר פיצ'רים מתקדמים כמו סורק קשתית העין או סורק פנים. אין ספק שה-V30 הוא המכשיר הטוב ביותר ש-LG הוציאה אי-פעם אבל המצלמה איכזבה אותנו וכשמשקללים את כל הפרמטרים קשה להגיד שמדובר בדיל מושלם. אם LG הייתה מגלחת מהמחיר 300-400 שקלים מהמחיר המקורי, היה מדובר במכשיר משתלם הרבה יותר אבל בשורה התחתונה מדובר במכשיר פרימיום שמציע חוויית שימוש מאוד נעימה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully