וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפך לתופעה: איך תזהו מצלמה נסתרת בדירת Airbnb?

11.12.2017 / 8:36

בשנה האחרונה התקבלו לא מעט דיווחים על מצלמות נסתרות. לפי התקנון של Airbnb, בעלי הדירות מחויבים לציין בבירור האם יש מצלמת אבטחה בנכס, והיכן היא ממוקמת, אבל איך בודקים לבד כשנכנסים לדירה בפעם הראשונה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצלמה נסתרת בתוך גלאי תנועה בודד./מערכת וואלה!, צילום מסך

שירות השכרת הדירות לטווח קצר, Airbnb, הצליח לעשות מהפכה בתחום הנופש בשנים האחרונות. כל משתמש יכול באפליקציה להשכיר את הדירה שלו באתר של החברה ורבים מעדיפים לבחור בפיתרון הזה כדי להוזיל את עלות החופשה שלהם. גם הישראלים אוהבים להשתמש ב-Airbnb, אבל בחודשים האחרונים עולים דיווחים כי כמה בעלי דירות התקינו מצלמות נסתרות בדירות שלהם.

רק בחודש שעבר דיווחנו על דירה בפלורידה, שנתפסה עם מצלמה נסתרת מכוונת על המיטה. האורחים הבחינו במצלמה בזמן ובעל הדירה לא הכחיש שהוא התקין אותה; הוא רק טען כי הדירה רושתה במצלמות לצורך תיעוד מסיבות חשק באישור האורחים בלבד.

אבל מה קורה אם בתוך הבית ישנן מצלמות נסתרות שמצלמות ומתעדות מקומות אינטימים כמו מקלחת, חדר שינה ועוד? ובכן, אם אתם עולים על מצלמות נסתרות שכאלו הדבר הראשון הוא להתקשר למשטרה ולעדכן את airbnb אבל כיום, יהיה לכם מאוד קשה לזהות את המצלמות הנסתרות ולמרות זאת, יש כמה דרכים לעשות את זה.

במקרה אחר, כתב הגולש ג'ייסון סקוט בטוויטר: "קולגה שלי חשב שזה קצת מוזר שיש גלאי תנועה יחידי רק בחדר השינה והנה, זוהי מצלמה שמחוברת לאינטרנט. הוא עזב באמצע הלילה, דיווח על כך, המארח הושהה מהאתר והוא קיבל פיצוי". במקרה אחר, אישה בשם ארין, דיווחה למנהלי השירות כי מצאה מצלמה נסתרת בחדר השינה בדירה ביוסטון, טקסס. במקרה אחר, החברה השעתה משתמש וחקרה תלונה על מצלמה שהציב בחדר השינה בדירתו במונטריאול.

לפי התקנון של Airbnb, בעלי הדירות מחויבים לציין בבירור האם יש מצלמות אבטחה בנכס והיכן הן ממוקמות. החברה ממליצה ללקוחותיה לקרוא את הביקורות על המארחים ולתקשר איתם לפני שמגיעים לדירה אבל יש גבול למידת הפיקוח של Airbnb ולכן חשוב לסרוק את הדירה לבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצלמה נסתרת בתוך גלאי עשן./מערכת וואלה!, צילום מסך

לא להתרסק על המיטה כשנכנסים לדירה

למרות המקרים הללו שהתגלו, השירות שנותנים בעלי הדירות ב-airbnb במקרים רבים אדיב מאוד ובעיקר משתלם על פני האלטרנטיבות. עם זאת, זכרו שמדובר בדירה פרטית ועליכם להיות עירניים. יש אמצעים טכנולוגיים לאתר מצלמה המשדרת אבל יש מצלמות המקליטות לכרטיס זיכרון ובאופן כללי רובנו לא מחזיקים בכישורים הטכנולוגיים הנדרשים לערוך סריקה מתקדמת; לכן הכלי החשוב ביותר בארגז הכלים שלנו הוא ההיגיון, ואחריו חיפוש גוגל.

בסריקה ראשונה של הדירה בדקו את האזורים הפרטיים כמו המקלחת וחדר השינה וחפשו שם את הסימנים המחשידים כמו גלאי תנועה אחד בלבד הממוקם באמבטיה או גלאי עשן המותקן בחדר אחד בלבד - בעיקר בחדר השינה ובאמבטיה ולא בסלון. כמו כן, חשוב לשים לב לחורים חשודים. אם יש התקן שחסר בו בורג, התקרבו ונסו לזהות את השתקפות העדשה במקום שבו אמור להיות הבורג. מצלמות נסתרות מותקנות כיום גם בתוך ברגים, כך שחשוב להסתכל ממש מקרוב ולזהות כל חריגה.

הרגישו חופשיים לבחון מקרוב את חיישני הפלסטיק ואם נראה שהם מתנתקים מהקיר בקלות אפשר גם לבחון אותם מבפנים, רק הקפידו להיות עדינים כדי לא לשבור שום דבר. מלבד גלאי פלסטיק, יש עוד כמה מקומות שאפשר להחביא בהם מצלמה כמו שעון מעורר, מתלי מעילים, פאנלים מפלסטיק מסביב לטלוויזיות, מסגרות של תמונות, אהילים, נברשות ואפילו בנורות עצמן.

אם אתם רואים משהו חשוד - שחקו איתו קצת ובדקו שהוא במשקל הנכון בהתאם לתחושה שלכם, שלפו החוצה את הסוללות ואם אתם עדיין חושדים במשהו - הכניסו את השעון למגירה. הסתירו את המתלה עם מגבת וכו'. גם אם אין שם מצלמה, זה ישקיט את החששות שלכם.

"רוב האנשים שמשכירים דירות ב-airbnb הם לא סוכני מודיעין או מרגלים, והם ככל הנראה לא יוציאו עשרות אלפי דולרים על ציוד מתוחכם כדי לרגל אחר אנשים אקראיים", אמר חוקר האבטחה דן טנטלר לאתר Mashable. "הם ילכו לאמזון או לחנויות ריגול ויקנו משהו בכמה מאות דולרים כמו מטען USB עם מצלמה או גלאי תנועה מזויף".

מצלמות נסתרות מתחלקות לשני סוגים: הסוג הראשון שומר את המידע בכרטיס זיכרון והסוג השני מחובר לאינטרנט ומשדר את המידע. לגבי הסוג השני - אם מדובר במצלמה פשוטה המחוברת לרשת הביתית - ניתן לזהות אותה באמצעות אפליקציית Fing (אנדרואיד, אייפון), שתגיד לכם מי מחובר לרשת ברגע שתתחברו גם. תוכלו לראות את כל המכשירים המחוברים ואם יש מצלמה תמצאו אותה. כמובן שהאופציה הטובה ביותר היא פשוט לנתק את הראוטר מהחשמל, וככה תהיו בטוחים שאם יש מצלמת רשת איפשהו בבית, היא לא תשדר את המידע, בהנחה שאין לה כרטיס זיכרון פנימי.

אם יש בדירה מצלמת אינפרה אדום, המצלמת בחושך, ניתן לאתר אותה באמצעות מצלמת הסמארטפון. כדי לעשות זאת כבו את האורות והחשיכו את החדר לחלוטין, פתחו את המצלמה בסמארטפון ונסו לאתר מקור אור כלשהו. כנראה שתזהו את שלט הטלוויזיה ואם יש מצלמה, אז גם אותה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

זיהוי אינפרה אדום במצלמה. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
כך אמור להיראות חיישן אינפרה אדום דרך מצלמת הסמארטפון בחדר חשוך./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully