וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין Wi-Fi? זו הסיבה שחשוב לחכות 10 שניות לפני שמחזירים את הראוטר לחשמל

13.12.2017 / 8:46

בכל פעם שאנחנו מכבים ומדליקים מחדש מכשיר חשמלי אנחנו מאפשרים לו להריץ את כל המערכות בצורה תקינה, אבל יש סיבה טובה למה לא מומלץ לחבר אותו מיד חזרה - לפחות אם רוצים לפתור את התקלה

צילום מסך

האינטרנט קרס בבית ואתם מנסים לפתור את זה בשיטה המוכרת ביותר הידועה לאדם - ניתוק הראוטר מהחשמל וחיבורו מחדש. מי שלא מסוגל להמתין במקרים רבים ימצא את עצמו מתמודד עם אותה התקלה בדיוק, ולכן ההמלצה היא להמתין לפחות עשר שניות ואפילו דקה לפני שמחברים מחדש. אבל האם זה באמת חשוב להמתין עשר שניות לפני שמכניסים את התקע חזרה לשקע?

התקנת ראוטר. צילום מסך
הראוטר יחזור לעבוד במקרים רבים; הטיפ הזה רלוונטי למוצרי אלקטרוניקה רבים נוספים./צילום מסך

אמ;לק - כן. חשוב להקפיד לפחות על עשר שניות לפני שמחזירים לחשמל אבל מה קורה במכשיר כשממתינים, ולא קורה כשמחברים מיד את הראוטר? הנתב הביתי שלכם הוא למעשה מחשב. בתוך קופסת הפלסטיק יש מעבד, זיכרון RAM, זיכרון אחסון ומערכת הפעלה. בדיוק כמו מחשב, התוכנה קורסת אחת לכמה זמן, אולי בגלל באג שגורם לדליפת זיכרון או מעבד שהתחמם יתר על המידה ועוד סיבות.

בכל פעם שאנחנו מכבים ומדליקים את המכשיר מחדש אנחנו מאפשרים לו להריץ את כל המערכות בצורה מחודשת ותקינה (Boot). זה לא מתקן תקלות הקשורות לחיבור עצמו לרשת, אם יש תקלה בכבל או בתשתית, וזה לא פותר תקלות הקשורות לספקית האינטרנט, אבל זה לרוב יסדר את התקלות המקומיות בראוטר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מפצל שקע חשמלי. ShutterStock
לחבר חזרה לחשמל אחרי 10 שניות, כדי לוודא שזיכרון העבודה יימחק./ShutterStock

אז למה חשוב להמתין עשר שניות?

כמה פעמים ניתקתם גאדג'ט או מוצר חשמלי מהשקע ונורית חיווי המשיכה לדלוק? אפשר לראות את זה במסכי טלוויזיה, בקונסולות משחקים וגם בראוטרים. בתוך מכשירי החשמל יש קבלים (Capacitors) שמתפקדים כמו סוללות קטנות. הקבל לא מאחסן אנרגיה רבה אבל לפעמים האנרגיה שמצטברת שם מספיקה כדי לשמור על זיכרון העבודה עוד כמה שניות. המתנה של 10 שניות לפחות תבטיח שהאנרגיה בקבל השתחררה לגמרי וכל זיכרון ה-RAM נמחק. אחרי שזה קורה מערכת ההפעלה תעלה מחדש לחלוטין, והתוכנה תרוץ מהר יותר ברוב המקרים.

מה עושים אם זה לא עובד?

אם ניתוק מהחשמל לא עובד, יש עוד כמה פתרונות שאפשר לנסות כדי להתגבר על תקלה בראוטר עצמו. הפתרון הראשון הוא לדאוג שעדכנתם לגרסת הקושחה האחרונה של הדגם שלכם. כדי להגיע להגדרות הראוטר צריך להיות מחוברים אליו בכבל או ב-Wi-Fi ולהזין את כתובת ה-IP אותה ניתן למצוא בקלות בחיפוש של הדגם בגוגל (או בחוברת ההדרכה, או בשיחה עם נציג של ספקית האינטרנט ממנה הגיע הראוטר). שם המשתמש וסיסמת ברירת המחדל הם admin; במידה ולא רשום על הראוטר עצמו כיצד להתחבר אליו, היכנסו לאתר של יצרנית הראוטר, חפשו את הדגם הספציפי ושם תוכלו לראות את ההוראות המדויקות. בהגדרות הראוטר חפשו את לשונית עדכון הגרסה.

בעיה מוכרת נוספת היא התחממות יתר הגורמת לקריסה של הראוטר. כדי לשפר את זרימת האוויר סביב הראוטר, הקפידו שפתחי האוורור שלו יהיו פנויים ומקמו אותו במקום מאוורר. אם הראוטר מותקן בארון חשמל או במקום סגור, יכול להיות שזו הבעיה שלו, והוצאה שלו תשפר משמעותית גם את הקליטה ומהירות הגלישה. מומלץ להציב את הראוטר על מדף, על שולחן או על אדן החלון ומדי פעם לנקות ממנו אבק.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully