וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדפסת תלת-ממדית הצילה את חיי הגורה החמודה הזו

13.12.2017 / 8:43

לוקה, הבול טרייר בת הארבעה חודשים, הותקפה על ידי כלב גדול ממנה וסבלה מפגיעה קשה בפניה; עצמות לחייה רוסקו והיה חשש כבד לחייה. הווטרינרים מיהרו לאמץ את הטכנולוגיה החדשה וסייעו לה להחלים בכבוד. האמון באנושות הושב

מדפסות תלת-ממדיות שימשו במשך שנים לבניית דגמים אבל לאחרונה הטכנולוגיה הזו הבשילה ומחיר המדפסות צנח. יש לא מעט מדפסות ביתיות שניתן להדפיס באמצעותן דגמים תלת-ממדיים קשיחים וגם בעולם הרפואה והווטרינריה זיהו את הפוטנציאל הרב בטכנולוגיה הזו.

בבית הספר הווטרינרי יו.סי דיוויס שבקליפורניה הצילו לא מזמן את חייה של גורת כלבים בת ארבעה חודשים שפניה רוסקו אחרי שהיא ננשכה על-ידי כלב גדול ממנו. הרופאים תכננו והדפיסו עבורה מסיכה תלת-ממדית המותאמת בדיוק למבנה פניה של הגורה, וקיבעו כך את השברים עד שהיא החלימה כמעט לגמרי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוקה בת הארבעה חודשים הותקפה על ידי כלב גדול ממנה./מערכת וואלה!, צילום מסך

הגורה לוקה, מגזע בול טרייר, הצליחה לנשום בחופשיות יחסית בזמן ההחלמה בזכות המסכה ולא בטוח שאמצעים קונבנציונליים היו מאפשרים לה להחלים במהירות באותה צורה. לפי הדיווח, כתוצאה מהנשיכה רבת העוצמה רוסקו כמעט לחלוטין עצמות לחיה של לוקה, ובמזל גדול עוברי אורח מצאו אותה והבהילו אותה לבית החולים הווטרינרי.

הרופאים זיהו מיד שמדובר בפגיעה חמורה ויצרו קשר עם חוקרים באוניברסיטה שעבדו עם מדפסת תלת-ממדית. הם הדפיסו את המסכה בהתאם לצילום ה-CT של לוקה. בשלב הראשון, הרופאים הסירו בניתוח את עצמות הלחיים השבורות ואז הרכיבו את המסכה שסייעה לאחות את הפצעים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עצמות לחייה רוסקו לחלוטין./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבל הרופאים סייעו לה להחלים בכבוד./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully