וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל מודה: אנחנו מאטים אייפונים ישנים בכוונה

21.12.2017 / 8:50

ענקית הטכנולוגיה האמריקנית מאשרת את טענות הגולשים אך טוענת כי מדובר בפיצ'ר ולא באג, שמטרתו להגן על הרכיבים באייפון ככל שהסוללה מזדקנת ונחלשת ולמנוע קריסות של המכשיר. בקרוב זה יקרה גם במוצרים אחרים של החברה

סמארטפון מסוג אייפון 7 פלוס. ShutterStock
אפל: האייפון איטי? זה לא באג - זה פיצ'ר./ShutterStock

במשך שנים חשדו משתמשי אפל כי החברה מאטה בכוונה את האייפונים הישנים יותר כדי לעודד את המשתמשים לרכוש מכשיר עדכני חדש. הטענה הזו גובתה בעיקר בתחושות של משתמשים אך לאחרונה משתמשים ברשת שיתוף התוכן Reddit הבחינו כי יש האטה ברורה במכשירים שהסוללה שלהם נחלשה.

לסוללות יש מחזורי טעינה וככל שמשתמשים בסוללה יותר כך הקיבולת האמיתית שלה יורדת; משתמשים רבים התלוננו שכל עדכון חדש של מערכת ההפעלה iOS מביא גם להאטה בביצועים של המכשיר ונראה כי עכשיו יש הוכחה שאפל אכן פוגעת בביצועי המעבד כשהסוללה מתדרדרת לאורך הזמן.

בבדיקת ביצועים של אייפון 6S ואייפון 7 התגלה כי העדכונים לגרסאות iOS 10.2.1 ו-iOS 11.2.0 כללו את התכונה הזו. עדכון iOS 10.2.1 תיקן תקלה של כיבוי אקראי באייפון 6 ואייפון 6S על ידי האטת המעבד. עם זאת, גם עדכון iOS 11.2.0 כולל תכונה דומה למכשירי אייפון 7 עם סוללות ישנות יותר.

חלק מהמשתמשים ברשת דיווחו שהחלפת הסוללה באייפון שיפרה שוב את הביצועים של המכשיר והטענה העיקרית נגד אפל היא שבמקום להמליץ למשתמשים להחליף סוללה (במעבדה של אפל כמובן) הם לא עדכנו את המשתמשים ועודדו אותם לרכוש מכשירים חדשים אחרי תקופה של האטה ותסכול.

אתר הטכנולוגיה The Verge ביקש מאפל תגובה לגבי הממצאים שעלו ברשת ולהפתעתם אפל אישרה אותם, אך טענה כי המטרה היא לא לעודד משתמשים לקנות אייפון חדש. "מטרתנו היא לספק למשתמשים את החוויה הטובה ביותר", נמסר מאפל. "זה כולל הערכה כללית של התנהגות המכשיר והארכת חייו. סוללות ליתיום-יון מתפקדות פחות טוב בקור, במתח נמוך או כשהן מזדקנות מה שיכול לגרום למכשיר להיכבות באופן בלתי צפוי כדי להגן על הרכיבים האלקטרוניים בתוכו".

עוד נמסר מאפל: "בשנה שעברה שחררנו את התכונה שמאטה את המעבד רק כשיש צורך למכשירי אייפון 6, אייפון 6S ואייפון SE. הרחבנו כעת את התכונה גם לאייפון 7 בעדכון iOS 11.2, ואנחנו מתכננים להוסיף תמיכה דומה למוצרים אחרים בעתיד". או במילים אחרות: זה לא באג - זה פיצ'ר.

מבחינת אפל, המהלך הזה מאוד הגיוני - קל יותר להתמודד עם טענות על האטה במכשירים ישנים מאשר עם פרשה של מכשירים הקורסים ונכבים אקראית. השיקול של החברה העשירה הוא לשמור על המוניטין שלה ולכן היא משקללת את כל המרכיבים של חווית המשתמש ועושה פשרה בביצועי המעבד.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully