וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשים באחת הסיסמאות הללו? אתם חייבים להחליף

22.12.2017 / 7:15

גם שנת 2017 הוכיחה - הסיסמאות של רובנו גרועות מדי. דוח של חברת אבטחת מידע אמריקנית מראה שהסיסמאות הנפוצות הן עדיין הקלות ביותר לפיצוח. נשים, מתברר, נותנות סיסמאות טובות יותר - כך גם אתם תבחרו סיסמה שממש קשה לפצח

סיסמה. ShutterStock
אתם לא עובדים על אף אחד עם הסיסמה 12345678./ShutterStock

אתם עושים את זה לא נכון: למרות מתקפות הסייבר שמתגברות וההזהרות שהמצב רק הולך ומחמיר, מרבית משתמשי האינטרנט עדיין לא למדו את הלקח וממשיכים לתת סיסמאות עלובות וקלות לפיצוח. מחקר שפורסם על-ידי חברת אבטחת המידע האמריקנית, Splashdata, הראה שגם בשנת 2017 הסיסמאות שלנו מטופשות וחוזרות על עצמן. את הדוח הרכיבו מניתוח של 5 מיליון סיסמאות שדלפו לרשת בשנה האחרונה.

בהתאם למסורת, הסיסמה הנפוצה בעולם לפי המחקר היא 123456 ואחרי המילה password. במקום השלישי הסיסמה 12345678, אחר כך qwerty ובמקום החמישי שוב הקומבינציה הקלה להחריד 12345. במקום השישי וריאציה שונה של אותה סיסמה - 123456789 ובמקום השביעי צירוף המילים letmein. במקום שמיני 1234567 במקום התשיעי המילה football והכניסה החדשה היחידה לרשימת הסיסמאות הנפוצות היא iloveyou במקום העשירי.

לפי המחקר, גברים נוטים יותר לתת סיסמאות קלות לפיצוח לעומת נשים, שבוחרות סיסמאות קצת יותר בקפידה. בנוסף מציין המחקר כי הסיסמאות הגרועות שלנו משמשות גם לרוב עבור כמה שירותים ואתרים - מה שמקל על ההאקרים לפרוץ לכל השירותים במהירות.

עוד ציין המחקר כי בשנת 2017 חלה עלייה בכמות משתמשים שהשתמשו לצורך הסיסמה במידע אישי כמו תאריך לידה, תאריכי יום נישואין, שמות פרטיים וכו'. משתמשים שניסו להתחכם בחרו בשם של קבוצה אהובה ומותגים אחרים אבל ההעדפות שלנו זה מידע שקל להגיע אליו מפרופילים ברשתות חברתיות והאקרים יכולים לאתר את הסיסמה הזו גם בקלות. בוטים המריצים סיסמאות יכולים לעבור על וריאציות שונות של מילות מפתח במהירות רבה ולא צריך להיות מומחה גדול כדי לשים יד על כלי הפריצה המשמשים בטכניקה המוכרת כ-Brute-force attack.

לפני כמה חודשים פרסם משרד הפנים הבריטי המלצה לבחור סיסמה המורכבת משלוש מילים אקראיות, שאינן קשורות, ללא רווחים. הוספת מספר מגבירה משמעותית את הסיכוי שהסיסמה לא תפוצח, או במילים אחרות - עדיף להשתמש במילים אקראיות בלי התחכמויות מסיסמה המורכבת מפרטים אישיים עם מספרים המחליפים אותיות. לדוגמה: tablecoldtruck המורכבת משילוב המילים Table, Cold ו-Truck. המומחים ממליצים גם להשתמש בסיסמאות שונות עבור שירותים שונים, למרות שזה עלול להקשות על משתמשים לזכור אותן. לכן מומלץ להחליף סיסמאות לפחות בשירותים שאתם מנדבים להם הכי הרבה מידע כמו גוגל ופייסבוק ולחשבונות חשובים כמו של הבנק.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאה הסיסמאות הנפוצות ביותר לפי המחקר./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully