וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הודאת אפל: אייפון 6 או 7 שלכם זוחל? כך תחזירו אותו לחיים

24.12.2017 / 9:03

בשבוע שעבר הודתה אפל כי עדכוני גרסה לאייפון 6, אייפון 6S וגם אייפון 7 מביאים להאטת מהירות המעבד אם הסוללה מזדקנת, כדי למנוע קריסות של המכשיר. המשתמשים זועמים אבל למרבה המזל, אפשר בקלות להאיץ שוב את האייפון

אייפון 7 פלוס. רויטרס
אפל שכחה להגיד שאם מחליפים סוללה, המכשיר חוזר לטוס. אייפון 7 פלוס./רויטרס

אחרי שנים של ספקולציות וחשדות, קיבלו משתמשי אפל אישור בשבוע שעבר כי החברה מאטה בכוונה את האייפונים הישנים, בעלי הסוללה המזדקנת, כדי למנוע מהם לקרוס אקראית בשל דרישות מערכת ההפעלה המעודכנת. הטענה הזו גובתה עד כה בעיקר בתחושות של משתמשים ובמבחנים שנערכו למכשירים ספציפיים אבל למרבה המזל, זה גם אומר שיש דרך מהירה ולא יקרה להחזיר לחיים אייפונים שהביצועים שלהם ירדו בצורה משמעותית.

בבדיקת ביצועים של אייפון 6S ואייפון 7 התגלה כי העדכונים לגרסאות iOS 10.2.1 ו-iOS 11.2.0 כללו את התכונה הזו. עדכון iOS 10.2.1 תיקן תקלה של כיבוי אקראי באייפון 6 ואייפון 6S על ידי האטת המעבד. עם זאת, גם עדכון iOS 11.2.0 כולל תכונה דומה למכשירי אייפון 7 עם סוללות ישנות יותר.

בשבוע שעבר מסרה אפל לאתר הטכנולוגיה The Verge כי הם אכן מאטים אייפונים ישנים אך המטרה היא לא לעודד משתמשים לקנות אייפון חדש, אלא לשמור על חיי המכשיר ולספק חוויית משתמש כללית טובה יותר בלי קריסות. זה הגיוני מאוד מבחינת אפל אבל משתמשים רבים ראו בכך הטעייה, בעיקר כי החברה לא הודיעה על כך באופן רשמי עד כה.

פירוק אייפון 6. צילום מסך
החלפת סוללה באייפון 6 תעלה לכם כמה עשרות שקלים./צילום מסך

"מטרתנו היא לספק למשתמשים את החוויה הטובה ביותר", נמסר מאפל. "זה כולל הערכה כללית של התנהגות המכשיר והארכת חייו. סוללות ליתיום-יון מתפקדות פחות טוב בקור, במתח נמוך או כשהן מזדקנות מה שיכול לגרום למכשיר להיכבות באופן בלתי צפוי כדי להגן על הרכיבים האלקטרוניים בתוכו. בשנה שעברה שחררנו את התכונה שמאטה את המעבד רק כשיש צורך למכשירי אייפון 6, אייפון 6S ואייפון SE. הרחבנו כעת את התכונה גם לאייפון 7 בעדכון iOS 11.2, ואנחנו מתכננים להוסיף תמיכה דומה למוצרים אחרים בעתיד". או במילים אחרות: זה לא באג - זה פיצ'ר.

חלק מהמשתמשים ברשת דיווחו שהחלפת הסוללה באייפון שיפרה שוב את הביצועים של המכשיר והטענה העיקרית נגד אפל היא שבמקום להמליץ למשתמשים להחליף סוללה (במעבדה של אפל כמובן) הם לא עדכנו את המשתמשים ועודדו אותם לרכוש מכשירים חדשים אחרי תקופה של האטה ותסכול. לסוללות יש מחזורי טעינה וככל שמשתמשים בסוללה יותר כך הקיבולת האמיתית שלה יורדת; משתמשים רבים התלוננו שכל עדכון חדש של מערכת ההפעלה iOS מביא גם להאטה בביצועים של המכשיר ונראה כי עכשיו יש הוכחה שאפל אכן פוגעת בביצועי המעבד כשהסוללה מתדרדרת לאורך הזמן.

החדשות הטובות הן שאם תחליפו את הסוללה באייפון 6, אייפון 6S או באייפון 7 שלכם - יש סיכוי גבוה שהביצועים יחזרו להיות מעולים שוב. מחיר החלפת הסוללה בישראל לא גבוה במיוחד, בעיקר במכשירים ישנים. ב-iDigital למשל תוכלו להחליף סוללה לא מקורית לאייפון 6 תמורת 92 שקלים, לאייפון 6S ב-147 שקלים ולאייפון 7 תעלה לכם סוללה חדשה 175 שקלים (בתוספת 90 שקלים על זמן העבודה במעבדה).

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דיווח גם מישראל שהחלפת הסוללה מאיצה את האייפון./מערכת וואלה!, צילום מסך

תביעות ראשונות נגד אפל

זה היה צפוי: כמה ימים לאחר שהעניין פורסם ברחבי העולם אפל כבר נאלצת להתמודד מול שתי תביעות ייצוגיות ממשתמשים פרטיים - שכפי הנראה אלו רק הראשונות ובזמן הקרוב תספוג עוד לא מעט תביעות שכאלה.

שתי התביעות, מאילנוי ומקליפורניה, לא קשורות אחת לשנייה. לטענת הזוג מאילנוי, שחבר יחד עם זוג אחר משיקגו על מנת ליצור תביעה משותפת, אפל מאטה את ביצועי האייפון הישנים ולמעשה כופה עליהם בדרך נבזית לקנות מכשיר חדש כשהקודם מפסיק לתפקד. עוד הם טענו כי רכישת אייפונים חדשים מדי שנה גורמת להם להפסדים כספיים גדולים.

זוג התובעים מקליפורניה לעומתם, טוענים כי אפל מעולם לא ביקשה רשות מהמשתמשים ואין באפשרותם להתמקח האם הם מעדיפים מכשיר איטי, הוא שמא הם מעדיפים מכשיר שיקרוס לעתים תכופות - אך עדיין ימשיך להיות מהיר לפחות כמו המכשירים החדשים. למרבה ההפתעה, התובעים לא דורשים סכומי עתק כנהוג בתביעות מהסוג הזה, אלא סך הכל החלפת המכשיר של כל אחד מהם בחדש.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully