וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשת החברתית הישראלית שמשלמת לכם על התמונות

29.12.2017 / 8:52

בשלב הזה מחלקת Selfllery תמלוגים מפרסומות ל-40,000 הגולשים באתר אבל בעתיד הקרוב מתכננת החברה לאפשר לגופי מדיה לרכוש תמונות ישירות מהגולשים

עולם הבלוקצ'יין ממשיך להתרחב כל הזמן. התפיסה הטכנולוגית שבבסיס הביטקוין מתפשטת לתחומים רבים ושירותים רבים ומסייעת להוריד עלויות תיווך ולחזק את הקשר בין המשתמשים. בישראל צצו בשנתיים האחרונות סטארט-אפים רבים המשלבים בפעילות שלהם את התפיסה הטכנולוגית החדשנית; אחד מהם הוא Selfllery - הרשת החברתית שבמקום להרוויח כסף על חשבונכם, משלמת כסף על התמונות שלכם.

ואדים אונישנקו הקים כבר בשנת אלפיים קהילה גדולה של צלמים בשם "פוטו ליגה". הקהילה איגדה כ-40,000 חברים רשומים והיא פעילה עד היום. "ברגע מסוים הבנתי שאני מגביל מאוד את האוכלוסיה כשאני אומר שזה רק לצלמים מקצועיים והיום יש הרבה אנשים עם סמארטפונים ומצלמות מעולות, ובעוד שנתיים אני מניח שהאיכות שלהן תגיע כבר לאיכויות של מצלמות מקצועיות", משחזר אונישנקו את הרגע בו החליט להקים את הרשת החברתית Selfllery. "הגעתי להבנה שאני חייב לפתוח רשת חברתית שיכולה לייצר ערך מהצילומים".

לדברי אונישנקו, ההחלטה להקים רשת חברתית התקבלה לאחר שהוא גילה כי פייסבוק הכניסה בשנת 2016 סכום של 26 מיליארד דולרים מפרסום שבסופו של דבר, אנחנו הגולשים יצרנו. "אנחנו שולחים להם המון תוכן, שנצפה על ידי המון אנשים וצובר לייקים; פייסבוק מכניסה את הפרסומות וככה היא מרוויחה. אותו הדבר מתרחש עם סרטוני וידאו ובשלב מסוים הבנתי שצריך לשים לזה סוף".

Selfllery. Selfllery, אתר רשמי
במקום להרוויח מהתמונות של הגולשים, מתחלקים איתם ברווחים./אתר רשמי, Selfllery

את הפלטפורמה בנה אונישנקו במהלך השנתיים האחרונות עם צוות שמונה כרגע יותר מ-50 אנשים, מתוכם 15 במשרה מלאה, והחברה גייסה עד היום כ-500 אלף דולרים. בפלטפורמה שהקים אונישנקו, הגולשים שמצטרפים לשירות מעלים תמונות ומתוגמלים לפי כמות הלייקים והצפיות. החברה של אונישנקו מרוויחה מפרסומות ומחזירה חלק מהכסף למשתמשים. האתר של אונישנקו משלם למשתמשים באמצעות טוקנים - מטבע קריפטו פנימי של האתר אותו ניתן להמיר לכסף. "כשהתחלנו לפתח את הרעיון, הבנו שיש כאן בעיה מאוד רצינית - איך נשלם לאנשים? בשלב מסוים נכנסתי לעולם הבלוקצ'יין והבנתי שזה הופך את הרעיון שלנו למשהו מאוד פשוט ומאוד נגיש לכולם. זה כל-כך קרוב לכל אחד שכל אחד יכול לעשות את זה", הוא אומר. "זה פותר בקלות את הבעיה הרצינית של התשלום למשתמשים וגם אין פה פיקוח שהמדינה אומרת לי מה לעשות עם זה".

לדברי אונישנקו, השלב הבא היא פלטפורמה שתאפשר לגופי תוכן לרכוש את התמונות ישירות מהמשתמשים - בסוג של סוכנות צילום מבוזרת מבוססת בלוקצ'יין. בנוסף לתשלום למשתמשים, האתר מתחייב לתרום 10 אחוזים מההכנסות של החברה לעמותות והמשתמשים בוחרים לאן הכסף שהרוויחה החברה על חשבונם ייתרם. "חיברנו את הצדקה להמערכת שלנו באופן מאוד רציני", מספר אונישנקו. "הבלוקצ'יין עוזר להגביר את השקיפות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מה התרומה שלכם לעולם הבלוקצ'יין?
"Selfllery היא הגשר המאפשר לקהל הרחב להיכנס לעולם הבלוקצ'יין באינטראקציה פשוטה ומובנית. גם אנשים שלא הכירו עד עכשיו בלוקצ'יין או קריפטו, יכולים להתחבר לתחום בצורה פשוטה; הם מצלמים תמונה ויכולים לקבל את הטוקן שלנו. אנחנו מספקים דרך קלה וברורה, בה כל אחד יכול להרוויח כסף מהצילומים והסרטונים שהוא יוצר. לאחר מכן אותו אדם יכול למשוך את הכסף או לתרום אותו".

למה בלוקצ'יין הוא תחום מלהיב?
"הבלוקצ'יין נותן שקיפות מלאה; אפשר לראות איזה סכום יצא מהארנק ולאן הוא הלך. Smart Contracts מאפשר בתחום הרפואה לחבר מוסד עם מידע שהיה לפני כן חסום, כי המידע שקוף ומאפשר לעקוב אחריו. בלוקצ'יין גם מאפשר לבצע העברות באחוזים יחסית נמוכים, כשהטרנזקציה מתבצעת בצורה ברורה. למשל, יצרנית מטוס יכולה לדעת מהיכן בדיוק הגיע חלק מסוים. אני רואה בבבלוקצ''ין את המהפכה הגדולה הבאה של עולם ההייטק".

מה החזון שלך?
"אני חושב שהרשת החברתית שלנו תהפוך את הנושא של תכנים במדיה החברתית לסטנדרט חדש, ואנחנו נהיה המובילים שלו. למשל, אנחנו מאפשרים שיתוף בין תחרויות צילום לתרומות. זה קיים היום בעולם הממשי, עם מפעל הפיס למשל. אנחנו נאפשר את זה אונליין בצורה מאובטחת".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

Selfllery. Selfllery, אתר רשמי
10 אחוזים מכלל ההכנסות נתרמות לצדקה - הגולשים בוחרים לאן./אתר רשמי, Selfllery

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully