וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אדע שהאייפון שלי הואט? רשימת הסימפטומים המלאה

31.12.2017 / 8:38

הווליום המקסימלי נחלש והפלאש לא תמיד עובד? אפל פרסמה את רשימת הפיצ'רים שנפגעו בהאטה ואלו שלא נפגעו. כך תגלו האם האייפון שלכם שונמך באופן יזום על ידי אפל

פירוק אייפון 6. צילום מסך
החלפת הסוללה מחזירה את האייפון לחיים, אבל למי זה רלוונטי?/צילום מסך

ביום שישי התנצלה אפל על פרשת האטת האייפונים, והודיעה כי תוזיל את מחיר החלפת הסוללה מ-79 דולרים ל-29 דולרים. כזכור, הפרשה החלה לפני כשבועיים, אז הודתה אפל כבדרך אגב כי תכונה ששולבה בשני עדכונים למערכת ההפעלה iOS מאטים משמעותית את פעילות המעבד ברגע שהסוללה מדרדרת כדי למנוע קריסה פתאומית של האייפון.

התכונה שאמורה לשמור על מכשירים ישנים בחיים נתפסה על ידי משתמשים רבים כאגרסיבית מדי וגם מטעה. רבים התלוננו שהם החליפו אייפון בעקבות הירידה בביצועים, כשכל מה שהם היו יכולים לעשות זה להחליף סוללה. ההתנצלות של אפל הגיעה אחרי שתביעות רבות נערמו נגדה בארה"ב, ואפילו בישראל. "אנחנו יודעים שכמה מכם מרגישים שאפל איכזבה אותם", כתבה החברה. "אנחנו מצטערים על זה".

הפיתרון של אפל הוא גם הפיתרון אותו מצאו לבד הגולשים. מאז התפוצצה פרשת "סוללה-גייט", משתמשים דיווחו ברשת כי החלפת הסוללה מחזירה את האייפון לחיים וכעת אפל מאשרת שזה אכן הפיתרון האפקטיבי ביותר. אפל מציעה לכל מי שרכש אייפון 6 ומעלה החלפת סוללה בעלות מופחתת של 29 דולרים החל מתחילת חודש ינואר (יום שני). בישראל סוללות מקוריות של אפל מסופקות לשתי המעבדות הרשמיות שהוסמכו על ידי החברה: iDigital ו-DCS, כמו גם לספקיות הסלולר. המעבדות האלה הן הרשמיות המורשות להחליף את הסוללה, בהתאם לאחריות של אפל. מ-iDigital נמסר כי עדיין אין מידע לגבי המחיר המוזל בישראל אך מידע עדכני אמור להגיע בימים הקרובים. גם לפני שינוי המחיר של אפל, מחיר החלפת הסוללה בישראל לא גבוה במיוחד, בעיקר במכשירים ישנים. ב-iDigital למשל תוכלו להחליף סוללה לא מקורית לאייפון 6 תמורת 92 שקלים, לאייפון 6S ב-147 שקלים ולאייפון 7 תעלה לכם סוללה חדשה 175 שקלים (בתוספת 90 שקלים על זמן העבודה במעבדה).

לסוללות יש מחזורי טעינה וככל שמשתמשים בסוללה יותר כך הקיבולת האמיתית שלה יורדת; משתמשים רבים התלוננו שכל עדכון חדש של מערכת ההפעלה iOS מביא גם להאטה בביצועים של המכשיר ובשבוע שעבר אפל אישרה את זה. בבדיקת ביצועים של אייפון 6S ואייפון 7 התגלה כי העדכונים לגרסאות iOS 10.2.1 ו-iOS 11.2.0 כללו את התכונה הזו. עדכון iOS 10.2.1 תיקן תקלה של כיבוי אקראי באייפון 6 ואייפון 6S ועדכון iOS 11.2.0 כלל תכונה דומה למכשירי אייפון 7.

אייפון 7 עדשה. ShutterStock
הפלאש מפסיק לעבוד באייפון 7? זה סימן./ShutterStock

מה נפגע ומה לא נפגע?

"מטרתנו היא לספק למשתמשים את החוויה הטובה ביותר", נמסר מאפל. "זה כולל הערכה כללית של התנהגות המכשיר והארכת חייו. סוללות ליתיום-יון מתפקדות פחות טוב בקור, במתח נמוך או כשהן מזדקנות מה שיכול לגרום למכשיר להיכבות באופן בלתי צפוי כדי להגן על הרכיבים האלקטרוניים בתוכו". אך מתברר שהאטת המעבד היא לא הפגיעה היחידה בחווית המשתמש ויש סימפטומים נוספים כמו טעינה איטית של אפליקציות והבהוב של המסך.

איך תדעו האם החלפת סוללה תחזיר את האייפון שלכם לחיים? קודם כל שימו לב שיש לכם אייפון 6, אייפון 6S, אייפון SE או אייפון 7 והורדתם את אחד משני העדכונים שהוזכרו. לאחר מכן עקבו אחר רשימת הסימפטומים ובדקו כמה מהם רלוונטיים אליכם.

לדברי אפל, אחד מהסימפטומים המרכזיים מהם אמור לסבול מכשיר שהואט הוא טעינה איטית יותר של האפליקציות. אפליקציות אמורות לעלות במהירות רגילה תוך שנייה לכל היותר. אם לוקח לאפליקציות כמה שניות להיפתח, זה אמור להדליק נורה אדומה.

סימפטומים נוספים המעידים על האטה הם גלילה איטית בדפדפנים, ווליום חלש ברמה של כשלושה דציבלים, תאורה אחורית מעומעמת, ירידה ברזולוציה של חלק מהאפליקציות, במקרים קיצוניים הפלאש של המצלמה יושבת ואפליקציות שפועלות לרוב ברקע ידרשו הפעלה מחודשת.

לדברי אפל מה שלא נפגע עקב ההאטה היזומה הם רכיבי הקישוריות וחיישני המכשיר לרבות חיישני מיקום, ג'ירוסקופ, מד תאוצה וברומטר. כמו כן, אפשרויות נוספות שאינן נפגעו הן הקליטה הסלולרית, ביצועי הרשת, איכות התמונות והווידאו ושירות התשלומים Apple Pay.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
סמארטפון מסוג אייפון 7 פלוס. ShutterStock
האפליקציות נטענות לאט? עוד סימן./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully