וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדור הבא של האייפד: המהפכה שמחוללת מערכת iOS 11 החדשה של אפל

8.1.2018 / 8:37

מערכת ההפעלה iOS 11 הופכת את האייפד ממכשיר מעולה ויעיל לסוג של מחשב נישא, שהשימוש בו מגוון ונוח יותר בכמה רמות. הכירו את ההפתעות והחידושים שמחכים לכם

אייפד של אפל עם מערכת הפעלה iOS 11. ShutterStock
עכשיו יש אפשרות לפתוח כמה קבצים ותכניות במקביל. אייפד עם מערכת הפעלה iOS 11/ShutterStock

שבע שנים לאחר שנולד, האייפד עושה את הצעד המשמעותי הגדול ביותר בתולדותיו והופך, סוף סוף, ממכשיר שמאפשר צפייה מרתונית בנטפליקס לתחליף ראוי למחשב. עתה אפשר לקחת את האייפד וליהנות מאותו המוצר בדיוק כמחשב נישא. כל זה קרה בזכות הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה iOS 11, שהופכת את האייפד ממכשיר מעולה ויעיל לכזה שהשימוש בו מגוון ונוח יותר בכמה רמות. לכאורה, גרסאות חדשות של מערכות הפעלה משתחררות כל הזמן ולכן אין חדש תחת השמש, אבל iOS 11 היא משהו אחר לגמרי.

אם ננסה לשים את האצבע שלנו על הסיבות למהפך הרי שארבעה שיפורים מרכזיים הגיעו עם iOS 11: האפשרות לפתיחת כמה חלונות במקביל, היכולת לבצע drag and drop של קבצים, ניהול קבצים ושמירתם ומולטי טסקינג של כמה תכניות במקביל. כן, iOS 11 מאפשרת לכם למשל לעבוד על שתי אפליקציות בו זמנית מבלי לעזוב את המסך ולנוע בין התפריטים הראשונים.

חלוקת קשב, יש דבר כזה

אז איך מתחילים? כדי להגיע למצב שבו מספר אפליקציות רצות בו זמנית, פשוט שולפים את ה-Dock המוכר והמורחב כי כעת הוא כולל מספר גדול יותר של אפליקציות (והוא, אגב, יכול להישלף מכל מקום), מעלים את האפליקציות ואז בוחרים באיזו דרך להשתמש בשתי האפליקציות: או מסך מפוצל או לאפשר לאחת מהן לצוף באוויר על גבי האחרת. ומה עם האפליקציה שצפה? ניתן לגרור אותה לכל מקום על המסך.

זוכרים שפעם היינו צריכים לחזור למסך הבית כדי לעבור לאפליקציה אחרת? iOS 11 כבר מזמן לא שם. אגב, אם תחזרו למסך הבית בזמן שתחזקתם מסך מפוצל, אותו מסך מפוצל ימתין לכם באותו המקום.

אבל אולי אחד החידושים הכי שווים ב-iOS 11 הוא החידוש לו ייחלו משתמשים רבים: ה-drag and drop. למה drag and drop טוב לנו? קחו למשל מצב שבו אתם גולשים באינטרנט או קוראים מסמך ופתאום מתחשק לכם לשמור טקסט, תמונה או אפילו לינק, כל מה שצריך לעשות הוא ללחוץ לחיצה ארוכה על הקטע המבוקש ולגרור אותו לאפליקציה אחרת. האם יש דבר טוב יותר מאייפד שמאפשר לנו לשמור את הדברים הכי טובים שאנו נתקלים בהם בעת גלישה ו/או עבודה? סוף סוף אפשר, נניח, להעתיק קישור טוב ולשלוח אותו לחבר טוב עוד יותר במסנג'ר מבלי לעבוד יותר מדי קשה.

אייפד של אפל עם מערכת הפעלה iOS 11. ShutterStock
סוף סוף אפשר להעתיק קישור או לגרור מסמך לאפליקציה אחרת. אייפד עם מערכת הפעלה iOS 11/ShutterStock

לא מספיק לכם?

אפליקציה נוחה נוספת שגורמת לאייפד להיות תחליף למחשב היא אפליקציית הקבצים. בדיוק כמו שבמחשב הרגיל ניתן לגלוש מספרייה לספרייה ולראות אילו קבצים נמצאים על המחשב, כך גם ב-iOS 11. אופציה יעילה נוספת היא היכולת להשתמש במקלדת אחת במקום בשתיים. לחיצה ארוכה וגרירה מטה של אחד המקשים תחשוף את המקש שמופיע במקלדת השנייה. כאמור, יעילות היא שם המשחק במערכת ההפעלה החדשה.

עט הסטיילוס, ה-Apple Pencil, זוכה גם הוא לשדרוג מעניין. הקשה שלו על האייפד תפתח אוטומטית מסמך שבו יהיה ניתן לכתוב או לצייר. ואם כבר ציורים, ה-iOS 11 מאפשרת גם צילום מסך נוח שעליו אפשר לצייר בעזרת האצבעות! אם נרצה לעשות משהו מעט יותר רציני, הרי שאפליקציית ה-Notes תאפשר כעת לחתום על קבצי PDF למשל, דבר שכמעט אי אפשר לעשות במחשב רגיל. חוץ מלחתום, אפשר גם לסרוק מסמכים בעזרת אפליקציית הסריקה. בכלל, לאור החידושים והשיפורים, חיבור מקלדת לאייפד יהפוך את האייפד למחשב טוב יותר מאלה שאנחנו מכירים. וכאמור, בפחות קילוגרמים.

המהפכה שהשדרוג של iOS הביא איתו הופכת את השימוש והגלישה באייפד לנוחים ומהנים יותר, כמו לקחת ליד מוצר מוכר ולגלות בו עולם חדש לגמרי. אף אחד לא אוהב שהורסים לו הפתעות וזה אחד הדברים הבטוחים שאפשר לומר על iOS 11 - גרסה חדשה של מערכת הפעלה שכל כולה הפתעה אחת גדולה.

וואלה! NEWS בשיתוף iDigital

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully