וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם גם יצרניות אנדרואיד מאטות בכוונה את הסמארטפון?

2.1.2018 / 8:40

סמסונג, LG, מוטורולה HTC לקחו את הזמן אבל שבועיים לאחר שאפל נתפסה על חם, היצרניות מהמזרח מצהירות כי הן לא יעזו לפגוע בביצועי המעבד בעדכון תוכנה

LG V30 ליד סמסונג גלקסי נוט 8. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
סמסונג גלקסי נוט 8 ו-LG V30. היצרניות הבטיחו שהן פועלות ההיפך מאפל./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

פרשת האטת האייפונים מסבכת את אפל בשלל תביעות מסביב לעולם וכדי להתמודד עם הזעם שעוררה אצל רבים ממשתמשיה, החברה מציעה החלפת סוללה רשמית בעלות מוזלת של 29 דולרים, שמחזירה את האייפונים הישנים לחיים, אבל אפל עדיין ממשיכה להאט אייפונים.

למרות שנתפסה על חם והתנצלה, ענקית הטכנולוגיה מקופרטינו ממשיכה להצהיר שהאטת אייפונים עם סוללה מזדקנת זה פיצ'ר והיא ממשיכה לנקוט במדיניות הזו כדי למנוע מהמכשירים לקרוס. מתחרותיה, לא מיהרו להצהיר שאצלן המצב שונה (מה שהעלה חששות אצל חלק מהגולשים) אבל כעת הן מתייצבות מאחורי המכשירים שלהן ומצהירות חד-משמעית: "אנחנו לא מאטות את המכשירים שלנו, בטח שלא בצורה יזומה".

הראשונה שקפצה על העגלה היא סמסונג, יריבתה הגדולה של אפל מהמזרח, לה בעצמה עבר די מפוקפק בכל הקשור לסוללות. בתגובה לשאלות עיתונאים, אמרה היצרנית הדרום קוריאנית כי "איכות המוצר תמיד עמדה בראש מעיינינו. אנחנו מבטיחים ללקוחותינו חיי סוללה נהדרים באמצעות מערכות הגנה רב-שכבתיות, ולעולם לא נפחית את ביצועי המעבד באמצעות עדכון תוכנה".

סמסונג גם טענה כי היא פועלת הפוך מאפל ומאריכה את חיי הסוללה מעדכון לעדכון. גם LG מיהרה להגיב וטענה כי "אנחנו לעולם לא עושים זאת! אכפת לנו מהמשתמשים הרבים שלנו". תגובתה של היצרנית הטאיוונית HTC הייתה קצת יותר צנועה: "זה לא משהו שאנחנו נוהגים לעשות", נאמר בעוד מוטורולה, הנמצאת בבעלותה של חברת לנובו, טענה כי "לחברה אין מדיניות של הפחתת ביצועי המעבד על בסיס סוללות ישנות".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

פירוק אייפון 6. צילום מסך
הפיתרון של אפל הוא החלפת סוללה במחיר מופחת. אייפון 6./צילום מסך

התנצלות אבל לא חרטה

כזכור, ביום שישי האחרון התנצלה אפל על חלקה היזום בפרשת האטת האייפונים. הפרשה החלה לפני כשבועיים וחצי, אז הודתה אפל כבדרך אגב כי תכונה ששולבה בשני עדכונים למערכת ההפעלה iOS מאטה משמעותית את פעילות המעבד ברגע שהסוללה מדרדרת, כדי למנוע קריסה פתאומית של האייפון. התכונה שאמורה לשמור על מכשירים ישנים בחיים נתפסה על ידי משתמשים רבים כאגרסיבית מדי וגם מטעה. רבים התלוננו שהם החליפו אייפון בעקבות הירידה בביצועים, כשכל מה שהם היו יכולים לעשות זה להחליף סוללה. ההתנצלות של אפל הגיעה אחרי שתביעות רבות נערמו נגדה בארה"ב, ואפילו בישראל. "אנחנו יודעים שכמה מכם מרגישים שאפל אכזבה אותם", כתבה החברה. "אנחנו מצטערים על זה".

הפתרון של אפל הוא גם הפתרון אותו מצאו לבד הגולשים. מאז התפוצצה פרשת "סוללה-גייט", משתמשים דיווחו ברשת כי החלפת הסוללה מחזירה את האייפון לחיים. לסוללות יש מחזורי טעינה וככל שמשתמשים בסוללה יותר כך הקיבולת האמיתית שלה יורדת; משתמשים רבים התלוננו שכל עדכון חדש של מערכת ההפעלה iOS מביא גם להאטה בביצועים של המכשיר ורק לאחרונה אפל אישרה את זה. בבדיקת ביצועים של אייפון 6S ואייפון 7 התגלה כי גרסאות iOS 10.2.1 ו-iOS 11.2.0 כללו את התכונה הזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully