וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל הפסידה בתביעה את הזכות על השם "סטיב ג'ובס"

5.1.2018 / 8:24

מתברר שאפל לא טרחה לרשום את שם המנכ"ל המנוח כסימן מסחר. לגבי הלוגו, שסומן באות J, המזכירה את התפוח הנגוס, טענו השופטים כי אין מדובר בהעתקה מכיון שהאות J אינה אכילה, בניגוד לתפוח

על תרומתו הגדולה של סטיב ג'ובס לעולם הטכנולוגיה אין צורך לפרט. גם מי שלא מכיר בדיוק את הביוגרפיה של אחד ממייסדי אפל, ושותף להקמת פיקסאר; האיש שהביא את חזון הממשק הגרפי לכל בית וחתום על האייפוד, האייפון ונחשב לאחד מאבות הסמארטפון, מת בתאריך 5 באוקטובר 2011 מסרטן בלבלב, אך שמו עדיין מזוהה עם אפל יותר מכל.

שבע שנים לאחר מותו של ג'ובס, מתברר כעת כי אפל ניסתה לנכס לעצמה את השם של המנכ"ל המנוח - ונכשלה. הסיפור החל לפני כחמש שנים, כששני אחים מנאפולי שבאיטליה החליטו לקרוא לחנות הבגדים שלהם "סטיב ג'ובס" ולחברה "סטיב ג'ובס בע"מ". המיתוג אותו בחרו הזכיר מאוד את לוגו התפוח הנגוס, שמלווה את אפל כבר עשרות שנים וכצפוי, אפל מיהרה לתבוע את צמד האחים בבית המשפט.

לאחר שנתיים של דיונים, בשנת 2014, פסק בית הדין לקניין רוחני באיחוד האירופי לטובתם של שני האחים. הסיבה: אפל מעולם לא טרחה לרשום את "סטיב ג'ובס" כסמל מסחר ולכן כל אחד יכול להשתמש בשם. לגבי הלוגו, שסומן באות J, המזכירה את התפוח הנגוס, טענו השופטים כי אין מדובר בהעתקה מכיוון שהאות J אינה אכילה, בניגוד לתפוח.

למרות שההכרעה התקבלה כבר לפני כשלוש שנים, רק כעת הותר לאחים לחשוף את הסיפור לתקשורת, ולזכות בפרסום שהם כנראה קיוו לו מהתחלה. האחים דיווחו כי בעקבות הכרעת בית המשפט, בקרוב הם ירחיבו את עסקיהם למכירת מוצרים אלקטרוניים וגם, למרבה ההפתעה, מכשירי סמארטפון. "אנחנו יכולים להבטיח כי המוצרים יהיו איכותיים ונצדיק את השם". שלל המוצרים שכבר נמכרים בחנות שלהם כולל חולצות, תיקים, מכנסי ג'ינס ועוד.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully