וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השנה 2018 והטרנד החם ברשת הוא לאכול חומרי ניקו

16.1.2018 / 7:55

יותר ויותר בני נוער מנסים את אתגר טבליות הכביסה המסוכן שרץ בקבוצות ווטסאפ - ומכניסים טבליות כביסה לפה. חלקם בולעים את חומר הכביסה המרוכז כפי שהוא וחלקם מבשלים אותו לפני. רופאים מזהירים: "זה מסכן חיים"

ShutterStock

"קפסולות הג'ל לכביסה מגרות לעין", סיפרה נערה שניסתה להסביר את טרנד אכילת טבליות הכביסה שרץ לאחרונה ברשת, "אם זה הצבע או המרקם הנעים. פשוט בא לך לאכול את זה". זה כנראה מה שהוביל בני נוער, בעיקר באמריקה, לנסות את אתגר טבליות הכביסה החדש בו עליהם ללעוס - ובמקרה הקיצוני גם לבלוע - תרמילים קטנים המכילים חומר כביסה מרוכז ומסוכן לבריאות. רופאים והורים מודאגים קוראים לבני נוער לחדול ממעשיהם ומאחר שזה ודאי לא יעזור - מציעים להורים אחרים לשים עין על ילדיהם לפני שעוד אתגר ויראלי פסיכי יוביל לאסון.

בני הנוער האידיוטים (סליחה, אבל הם כאלה) שלוקחים על עצמם את האתגר בוחרים דרכים מתחכמות ליהנות מנוזל הכביסה שלהם. חלקם אפילו מבשלים אותו קודם או מורחים אותו על לחם. הטירוף החל כבר בשנה שעברה כשתלמידה צילמה עצמה לועסת טבליות כביסה של Tide. "זה התחיל כסוג של בדיחה. הטבליות נראות כמו סוכריות", סיפרה הצעירה שניסתה בעצמה את האתגר לבאזפיד, "לא פחדתי כי ידעתי שלא אבלע את זה. רק רציתי לצלם את עצמי לועסת את זה. כשזה נפתח שטפתי את הפה שלי ממש טוב והרבה זמן".

טבליות כביסה. צילום מסך
טרנד טבליות הכביסה המסוכן צובר תאוצה בקרב בני נוער/צילום מסך

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

רק התחלנו: הטרנד הבריאותי (והאידיוטי) הראשון של 2018

לכתבה המלאה

הורים, רופאים ויצרנים מתחננים בפני בני הנוער שלא ייקחו חלק בטרנד המסוכן הזה. אלפרד אלגואס ג'וניור, מנהל מרכז המידע לחומרים רעילים מטמפה, פלורידה, אמר ל-USA Today שהטרנד עשוי להיות "מסכן חיים". לדבריו, אפילו מעט מחומר הניקוי המרוכז שבקפסולה יכול לגרום לשלשולים, הקאות, גירויים וכוויות בפה. כמות גדולה יותר של החומר עלולה להוביל לקשיים נשימתיים. "זה לא יהיה מצחיק כשתסיימו את היום שלכם בחדר מיון", הוא אמר.

ל-Tide יש עמוד ברשת המוקדש לטיפול בטוח במוצריה. היא מייעצת לצרכנים לשתות כוס מים או חלב במידה והחומר נכנס בטעות לפה - ולפנות במידי לקבלת לעזרה. "חומרי הכביסה שלנו מכילים חומר ניקוי מרוכז מאוד הנועד לניקוי הבגדים. אין לשחק איתם, לא משנה מה הנסיבות, גם אם מדובר בבדיחה. שמרו מרחק", מסרה החברה בתגובה.

צפו בכתבה בנושא:

ברשת היו כמה שבחרו לקחת את זה בהומור. "ילדים אוכלים טבליות כביסה? הם לא יודעים שזה יקר?", כתב אחד ואחר הוסיף: "תפסיקו לאכול טבליות כביסה, מטורפים. הטבליות למדיח יותר טעימות".

אתגר טבליות הכביסה הוא הטרנד המסוכן השני שצבר תאוצה מתחילת השנה. מוקדם יותר החודש צץ לו טרנד בריאותי חדש, ה-Raw Water, או בתרגום חופשי "מים גולמיים" - הקורא לוותר על שתיית מים מינרלים לטובת כאלה שמגיעים ממקור מים טבעי, כמו אגמים או נהרות - ולא עוברים פילטור. למרות הפופולריות ההולכת וגדלה של הטרנד, רבים מביעים דאגה לגבי שתיית מים שלא טופלו ונוקו ביסודיות מהחשש שמכילים חיידקי אי-קולי, וירוסים, טפילים וכימיקלים מסרטנים.

והנה כמה מהתגובות לאתגר טבליות הכביסה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully