וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט אחד בהכרזה של צוקרברג הפחיד את המשקיעים

אילן גלר

15.1.2018 / 9:06

המניה של הרשת החברתית החלה לרדת, עם ההכרזה על השינוי באלגוריתם, וסיימה את המסחר בנפילה של יותר מארבעה אחוזים

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, 2012. AP
רוצה להוריד את מינון החדשות בפיד. מארק צוקרברג./AP

בסוף השבוע האחרון פרסם מנכ"ל הרשת החברתית פייסבוק, מארק צוקרברג, פוסט המכריז על שינוי דרמטי באופי התוכן שנראה כולנו בפיד שלנו בקרוב. השינוי באלגוריתם שבוחר את התכנים בפיד העדכונים האישי של כל משתמש (News Feed) יתעדף פוסטים של חברים המעודדים תגובות על פני עמודים ומותגים.

תגובת המשקיעים להכרזה לא הייתה חיובית: המניה החלה לרדת וסיימה את המסחר בנפילה של יותר מארבעה אחוזים. הסיבה לנפילת המניה לפי ביזנס אינסיידר, היא כנראה משפט יחיד בהכרזה של צוקרברג, המתייחס להשפעות הצפויות על שירותי החברה בטווח המידי.

"אנו צופים כי בעקבות השינויים הללו, אנשים יבלו זמן מועט יותר בפייסבוק ומדדים שונים של שימוש באתר יציגו ירידה", כך לפי צוקרברג. זמן גלישה מועט יותר בפייסבוק משמעו פחות פרסומות שניתן להציג בפני המשתמשים, כך שפוטנציאל הרווח של החברה אכן נפגע.

כל זה נכון לטווח הקצר, אולם במחשבה לעתיד המעט רחוק יותר צוקרברג משוכנע כי מדובר במהלך הנכון גם בעבור שורת הרווח של פייסבוק. "אני מאמין כי הזמן שהמשתמשים מבלים בפייסבוק יהפוך לאיכותי יותר, ואם נעשה את הדבר הנכון, זה יהיה טוב לקהילה ולעסקים שלנו בטווח הארוך", נכתב בפוסט.

מאחר ורוב האנליסטים בתחום מסכימים עם הערכה זו, סביר להניח שמגמת הירידה לא תמשך לאורך זמן רב. פייסבוק ניצבת כעת בפרשת דרכים בכל הקשור לפייק ניוז, והחלטת החברה משקפת החלטה אסטרטגית להוריד הילוך עם כמות החדשות בפיד; תוצר הלוואי הוא שנראה יותר פוסטים של חברים.

"נשים את החברים ובני המשפחה בלב החוויה", כתב צוקרברג בפוסט שפורסם אתמול. "מחקרים מראים שחיזוק מערכות היחסים שלנו מגביר את האושר שלנו אבל לאחרונה קיבלנו משוב מהקהילה שלנו שתכנים ציבוריים ממותגים וכלי תקשורת הורסים את הרגעים האישיים שגורמים לנו להתחבר יותר זה לזה".

"קל להבין איך הגענו לכאן", הוא הוסיף. "תכנים ציבוריים התפוצצו בפייסבוק בשנתיים האחרונות ומפני שיש יותר תוכן ציבורי מפוסטים של חברים ובני משפחה, האיזון של הפיד השתנה. אנחנו מרגישים אחריות לוודא שהשירותים שלנו לא רק מהנים אלא גם פועלים לרווחתם של הגולשים".

"פייסבוק נועדה לקרב אנשים ולבנות מערכות יחסים", נכתב בפוסט שפורסם בבלוג החברה הרשמי, "אחת הדרכים לעשות זאת היא חיבור אנשים לפוסטים משמעותיים מחבריהם ובני משפחתם בפיד. בחודשים הקרובים נעדכן את הדירוג כדי שלגולשים יהיו יותר הזדמנויות ליצור קשר עם מי שחשוב להם".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully