וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 16 תבע את אמו - וניצח: "פרסמה תמונות שלי בפייסבוק בלי רשות"

17.1.2018 / 9:47

האם פרסמה תמונות של בנה ותיאורים של מעשיו בכפייתיות, ואף תיארה אותו כ-"לוקה בנפשו" והשוותה אותו לרוצח. כתוצאה מכך סבל הנער מהתנכלויות בבית הספר

פייסבוק. ShutterStock
בית המשפט תיאר את האם כאובססיבית./ShutterStock

גולשים רבים, מבין שני מיליארד המשתמשים של פייסבוק, מעלים לרשת החברתית תמונות של עצמם ושל בני משפחותיהם בגאווה, אך האם לילדים יש זכות לפרטיות בכל הנוגע לתמונות שלהם? לפחות באיטליה, התשובה היא כן.

בשנה שעברה תבע נער איטלקי בן 16 את אמו בבית המשפט בטענה שהיא מעלה לרשת החברתית תמונות ופרטים אישיים אודותיו בתדירות גבוהה ובשל כך גורמת לו נזקים חברתיים אדירים. לטענת הצעיר, הוא שקל לעבור בית ספר בשל התנכלויות מצד חבריו לכיתה, שצפו בתמונות שפרסמה אמו.

נער גולש באינטרנט באמצעות לפטופ. ShutterStock
סבל מהתנכלויות בבית הספר בשל הפוסטים של אמו./ShutterStock

במסמכי בית המשפט נכתב כי האימא, שהתגרשה מבעלה לפני כשנתיים ובשל כך נמצאת בסכסוך מתמיד עם בנה, החלה לפרסם תמונות שלו ותיאורים של מעשיו בכפייתיות, ואף תיארה אותו כ-"לוקה בנפשו" והשוותה אותו לרוצח.

לפי חוקי זכויות היוצרים באיטליה, מי שמככב בתמונה הוא בעל הזכויות עליה, ולא מי שצילם את התמונה. השופט פסק שהאם תפסיק לשתף את התמונות ופרטים אודות בנה לאלתר, והורה עליה למחוק את כל התמונות שהעלתה. את הניקיון בפרופיל היא צריכה לבצע עד לתאריך 1 בפברואר 2018 ואם לא תעשה זאת, תחויב לפצות את בנה בסכום של 10,000 יורו.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully