וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל באג באפליקציה - 37 נשים נכנסו להריון

18.1.2018 / 9:46

על אפליקציית Natural Cycles הפופולרית נאמר שהיא יכולה להחליף גלולה למניעת הריון, אבל הניסיון של הנשים בשבדיה בחודשים האחרונים מוכיח אחרת

"יש אפליקציה לזה", נהוג לומר בשנים האחרונות, והכוונה היא שלכל בעיה בחיינו כמעט כבר יש פיתרון בצורת יישום בסמארטפון. אולם, המקרה הזה מוכיח שלא כדאי תמיד לסמוך על הטכנולוגיה שתבצע את העבודה בשבילכם - בעיקר אם אתם משתמשים באפליקציה בתור אמצעי מניעה.

כלי התקשורת בשבדיה מדווחים כי 37 נשים נכנסו להריון לא מתוכנן עקב באג באפליקציית Natural Cycles הפופולרית במדינה. האפליקציה השבדית הייתה אמורה להתריע בפני המשתמשות מתי כדאי לקיים יחסי מין, על-ידי מדידת חום גופן בשילוב מידע אותו הן מזינות אודות ההורומנים שלהן. הנשים, שסמכו על האפליקציה בעינים עצומות, קיימו יחסי מין בימים בהם המליצה האפליקציה וגילו בדרך הארוכה שאפליקציה היא לא אמצעי מניעה.

אישה בהיריון. ShutterStock
איך לגדל ילד? יש אפליקציה גם לזה./ShutterStock

על הבאג באפליקציה עלה בית חולים אליו הגיעו הנשים לבצע הפלות, וסיפרו על כך לצוות. צוות בית החולים סיפר כי במקרים כדוגמת זה, חובה עליהם לדווח אודות הפלות לא מתוכננות, וכי בשנה האחרונה יש נשים המשתמשות בה כתחליף לגלולות למניעת הריון. עוד הם סיפרו שמתוך 668 הפלות, שבוצעו בחודשים ספטמבר עד דצמבר בשנת 2017, 37 נשים השתמשו באפליקציה הזו. בית החולים לא מסר מה גיל המטופלות אך האפליקציה מיועדת לנשים בנות 18-30.

האפליקציה Natural Cycles הושקה בשנה האחרונה ונחשבת לפופלרית במיוחד, בעיקר בשל העובדה שיצא לה מוניטין של תחליף לגלולות למניעת הריון. האפליקציה זכתה בפרס והיא עומדת בכל הסטנדרטים הרפואיים כדי להיחשב להתקן רפואי באירופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אפליקציית Natural Cycles. צילום מסך
הימים הבטוחים הפכו ללא-בטוחים בגלל באג./צילום מסך

ימים בטוחים - מיתוס או מציאות?

למרות שרבים חושבים שזה מיתוס, האמת היא שאכן יש ימים בטוחים, והם מתקיימים לרוב לאחר שמתרחש כבר ביוץ ועד לרגע שמגיע המחזור - בהם כבר לא ניתן להיכנס להריון. הביוץ הוא אירוע של יום אחד ומרגע שהביוץ חלף אין סיכוי להיריון. כמו כן חשוב לדעת שהביוץ מקדים את הווסת ב-14 יום. ולכן ניתן לחשב מתי בערך יהיה ביוץ ואפילו באופן מדוייק, זאת בהנחה שהמחזורים מאוד סדירים. אז אם זה כל כך מדויק, למה לא משתמשים בזה במקום גלולות וקונדומים? קודם כל, אצל הרבה נשים המחזור אינו סדיר ולא פחות חשוב, גם הדבר הקבוע ביותר תמיד יכול להשתבש. חשוב לדעת, שהזרע יכול להחזיק מעמד בגוף האישה במשך 3-5 ימים, ואצל כל אישה, הביוץ עשוי להקדים או לאחר, ואז כל החישובים יורדים לטמיון ויכול להיווצר היריון לא מתוכנן.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully