וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחנת החלל הסינית שיצאה משליטה תתרסק בין מרץ לאפריל - וישראל בטווח הפגיעה

23.1.2018 / 8:29

סוכנויות החלל ברחבי העולם עוקבים בדריכות אחר תחנת חלל סינית שצפויה לחדור לאטמוספירה ולהתרסק בכדור הארץ בחודשים הקרובים. על פי הערכות, ישראל היא אחת המדינות שנמצאות בסיכון לפגיעה

צילום מסך

בווידאו: האילומנטי מחסלים חללית?

מתישהו בין אמצע מרץ לאפריל הקרוב - כדאי שתישארו בבתים שלכם. תחזיות על התרסקות של תחנת חלל סינית שיצאה משליטה מראות שישראל נמצאת בטווח הפגיעה שלה - ואלה תחזיות שמגיעות מסוכנויות חלל רשמיות ולא מסתם חובבי ספקולציות בעלי דמיון מפותח. לפני שאתם מאבדים שליטה לגמרי - בסוכנויות החלל מסכמים שהסיכוי שמישהו יפגע מההתרסקות הצפויה היא קטנה פי מיליון מהסיכויים לזכות בלוטו. היי, זה עדיין סיכוי, כן?

תחנת החלל טיאנגונג 1 (בסינית "ארמון שמימי") יוצרה בסין במסגרת תכנית החלל המאוישת במטרה לבנות תחנות חלל גדולות יותר בעתיד. היא שוגרה בהצלחה לחלל ב-29 בספטמבר 2011 אולם מסתמן שלאחרונה היא עושה את דרכה בחזרה אל כדור הארץ וצפויה לחצות את האטמוספירה מתישהו בין מרץ לאפריל, עם סיכוי מסוים לעיכוב שיגלוש עד מאי.

בעוד רובה תישרף ותתאדה במהלך הכניסה לאטמוספירה, בין 10 ל-40 אחוזים ממנה צפויים לשרוד ולהתרסק בכדור הארץ, כשחלק מפסולת החלל הלוהטת עשויה להכיל את החומר הרעיל הידרזין. סוכנות החלל הסינית מדווחת שמסלולה הממוצע ירד מ-289.1 ק"מ ל-281.3 ק"מ מאז דצמבר האחרון. היא ועוד סוכנויות מסביב לעולם עוקבות בדריכות אחר תחנת החלל המסוכנת וברשותם שלוש תחזיות נפרדות אך דומות.

לווין בסיכון. צילום מסך
תחנת החלל עושה את דרכה לכיווננו - אבל הסיכויים שנפגע ממנה קטנים פי מיליון מסיכויינו לזכות בלוטו/צילום מסך

עוד ב"אסור לפספס":

עוד באותו נושא

היכונו לסוף העולם: הברית החדשה צופה ארמגדון בשנת 2018

לכתבה המלאה

מומחים מסוכנות החלל האירופית (ESA), שבסיסה בפריז, מעריכים שהטיאנגונג 1 תתרסק בכדור הארץ בין ה-17 במרץ ל-21 באפריל ואלו התחזיות המדויקות ביותר נכון להיום, אם כי הסוכנות מודה כי התחזיות משתנות כל הזמן. אתר האינטרנט Satflare, שמספק מעקב ב-3D אחרי יותר מ-15 אלף לוויינים, חישב מה לדעתו הסיכויים של תחנת החלל להיכנס לאטמוספירה ב-3 החודשים הקרובים. על פי הערכות, כ-60 אחוזים מהסיכויים שהיא תכנס באפריל, 20 אחוזים במרץ ו-20 אחוזים במאי.

Aerospace Corp, חברה המספקת הדרכה וייעוץ טכני בכל מיני היבטים של משימות חלל שבסיסה באל סגונדו, קליפורניה, הציגה גם היא תחזית פסימית משלה. לדבריה, הטיאנגונג 1 תכנס מחדש לאטמוספירה בין אמצע לסוף מרץ, עם סטייה של שבועיים לכל כיוון. בניגוד לחששות שעלו בידי חובבי הספקולציות למיניהם, אין לאנשים יותר מדי סיבה לדאוג מהתרסקות של שאריות תחנת החלל בכדור הארץ. דובר החברה כתב: "ההסתברות שמישהו יפגע מהחורבות של הטיאנגונג 1 היא בערך פי מיליון קטנה יותר מסיכוייו לזכות בלוטו. בהיסטוריה של חקר החלל, איש לא נפגע מעולם מאובייקטים שחדרו לאטמוספירה מהחלל החיצון. למעשה רק אישה אחת תועדה כנפגע מפסולת חלל ולמרה המזל היא לא נפצעה משמעותית".

בעוד מיקום ההתרסקות המדויק נותר לא ברור, ה-ESA ניסה לחשב לפי מסלולה של תחנת החלל את המדינות הנמצאות בסיכון והן - ספרד, איטליה, יוון, טורקיה, הודו, חלקים מארה"ב וכן גם אנחנו, ישראל. איכשהו עם המזל שלנו בטח נזכה בלוטו ושניה אחרי זה נמחץ למוות בידי תחנת חלל סינית מטומטמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully