וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

17 מיליון מתוך 47 מיליון העוקבים של טראמפ בטוויטר מזויפים

31.1.2018 / 8:51

דוח חדש של הניו יורק טיימס חשף בשבוע שעבר כי גם סלבס קונים עוקבים מזויפים ברשתות חברתיות, אבל הבעיה האמיתית היא לא שהם עושים את זה אלא כמויות הפרופילים המזויפים שיש שם בחוץ

אפליקציית טוויטר. ShutterStock
ידוע שזה קורה, אבל לא בכאלה ממדים: כ-15 אחוזים מכלל החשבונות בטוויטר הם פיקטיביים./ShutterStock

קניית עוקבים מזויפים - מאות ואף אלפי חשבונות ריקים המקיימים מינימום אינטראקציות ומנוהלים על ידי מפעילים בודדים - היא פרקטיקה מוכרת אצל פוליטיקאים ומותגים שמנסים להראות שהם הרבה יותר רלוונטיים ממה שהם באמת, אבל מתברר שגם כוכבי על צריכים לתחזק את המוניטין שלהם באותה הצורה בדיוק.

נראה שלמרות הכסף, ההשפעה והמעריצים הרבים, סלבס רבים לא מרוצים מכמות העוקבים שלהם ברשתות החברתיות ומוכנים להוציא כסף על ניפוח המספרים היבשים. דילול העוקבים באמצעות פרופילים מזויפים פוגעת באינגייג'מנט של הפרופיל לטווח הארוך (בשל מיעוט תגובות ביחס לסך העוקבים) אך נראה שזה פחות מעניין את הכוכבים.

לפי דוח חדש של הניו יורק טיימס שהתפרסם לאחרונה, עשרות אלפי מפורסמים בהם השחקן ג'ון לגוויזימו והדוגמנית קייטי אירלנד רוכשים עוקבים מזויפים. הדוח הזה אינו מפתיע אבל הוא חושף את גודל הבעיה ברשת המיקרו-בלוגינג. מאז פורסם הדוח, טוויטר הגיבה רשמית ואמרה כי הבוטים עוברים על מדיניות השימוש והחברה תפעל נגד החברות המפעילות אותם.

לפי הדיווח כ-15 אחוזים מכלל החשבונות בטוויטר הם פיקטיביים ומנוהלים על ידי חברות. גולשים רבים שקראו את הדוח פנו לאתר Twitter Audit כדי לבדוק מי עוד נהנה ממיליוני עוקבים מזויפים. אחד הגולשים בדק את הנשיא טראמפ וגילה כי 17 מיליון מתוך 47 מיליון העוקבים שלו בטוויטר הם מזויפים, כלומר כ-36 אחוזים. אצל הילרי המצב גרוע יותר ועומד על 48 אחוזי זיוף עוקבים. לפי האתר הזה, אגב, לנתניהו יש כ-389 אלף עוקבים מזויפים בטוויטר.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully