וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייפון 11, גלקסי S9, וואווי P20 ועוד: אלה הסמארטפונים שנראה השנה

1.2.2018 / 8:19

חלק מהשמועות מדברות על מסכים מתקפלים וקוראי טביעות אצבע בתוך המסך, אך כנראה שאלה יישארו גימיקים (אם אכן יושקו השנה) ואולי יהפכו לנפוצים רק בשנת 2019

סמארטפונים בתצוגה. ShutterStock
ההשקות החשובות מתפרשות השנה על כמה חודשים ולא מתרכזות רק בתערוכת MWC בברצלונה./ShutterStock

צר לנו לאכזב, אבל לפחות על הנייר ולפי הדיווחים ברשת נראה ששנת 2018 לא צפויה להביא בשורה משמעותית לשוק הסמארטפונים. אם לא יהיו הפתעות, לא צפויים לצאת השנה מכשירי פרימיום שיגרמו לכם לנטוש את המכשיר החדש שקניתם ב-2017. מצד שני, המכשירים הגיעו לרמה כל כך גבוהה שסוף סוף היצרניות התפנו להשקיע בחוויית השימוש ולא רק בחומרה.

השינויים הצפויים השנה הם בעיקר במערכי הצילום ובגזרת המסכים. כלומר, נראה מצלמות משופרות ומסך טוב יותר, בעיקר מסוג OLED, החסכוני שמספק צבעים אמיתיים מאוד. השמועות מדברות על מסכים מתקפלים וקוראי טביעות אצבע בתוך המסך, אך כנראה שאלה יישארו גימיקים (אם אכן יושקו) ואולי יהפכו לנפוצים רק בשנת 2019. עם זאת, צפויה לנו שנה עמוסה במכשירי דגל שיקרעו לנו עוד קצת את הכיס.

מכשיר הדגל החדש של LG

לאחרונה הודיעה ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית, LG, כי תפסיק להשיק מכשיר דגל מדי שנה אלא בהתאם לצורך, כלומר כשהחברה תרגיש שהגיע הזמן להוציא מכשיר חדש. ב-LG הבינו שהמרדף אחרי מכשיר דגל מדי שנה לא משתלם כלכלית, גם לא עבור הלקוחות. עוד נראה שבחברה עשויים לזנוח את שם המותג G לטובת מותג חדש לגמרי ולא בטוח שמכשיר הדגל החדש ייקרא LG G7, למרות שעדיין אין דיווחים לגבי השם החדש של הסדרה. לפי השמועות צפוי המכשיר החדש להגיע עם מסך מסוג OLED, ביחס מסך 18:9 נטול שוליים כמעט לחלוטין, בגודל 5.7 או 5.8 אינץ' בדומה ל-V30. המכשיר יגיע עם ערכת השבבים סנאפדרגון 835 או 845 של קוולקום ולצדה 4 או 6 גיגה זיכרון RAM. מערך הצילום צפוי להיות זהה לזה של G6 למעט שיפור בחיישנים, כלומר הוא יגיע עם חיישן בזווית רגילה וחיישן עם זווית רחבה. המכשיר יהיה עמיד מפני מים ואבק ויגיע עם אנדרואיד 8 אוריאו, לפי השמועות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סמארטפון הדגל הבא של LG ישאב השראה מסדרת ה-V המוצלחת. LG V30./מערכת וואלה!, צילום מסך

וואווי P20

בניגוד לשנים קודמות, ענקית הטכנולוגיה הסינית לא תציג אותו במהלך תערוכת המובייל הגדולה של ברצלונה MWC, שתתקיים בסוף פברואר, אלא בשבוע האחרון של חודש מרץ במסיבת עיתונאים שתתקיים בפריז, כך נודע לוואלה! TECH. וואווי לא תקרא למכשיר הדגל הבא בסדרה P11 אלא ככל הנראה P20. לפי הדיווחים המכשיר יגיע עם מסך בגודל 6.01 אינץ' עם פאנל מסוג LCD ברזולוציית Full HD+, מה שאומר שככל הנראה יחס המסך יהיה 18:9. וואווי P20 יגיע עם ערכת השבבים Kirin 970, מתוצרת וואווי, שנמצאת כבר במייט 10 של החברה והוא כולל את המעבד הייעודי לבינה המלאכותית. המכשיר צפוי להגיע עם מערך צילום זהה לזה של המייט 10 ונראה שהדגם הבא של החברה ישאב את עיקר השדרוגים שלו מפאבלט הדגל של וואווי.

וואווי P10. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
וואווי P20 ימשיך את דרכו של וואווי P10 שבתמונה./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

גלקסי S9

המדליף הסדרתי, אוון בלאס, המוכר כ-Evleaks הספיק לפרסם חודש לפני ההשקה, תמונות ראשונות של גלקסי S9, שיושק בעוד כחודש במסגרת תערוכת MWC בברצלונה. לפי ההדלפות והשמועות, המכשיר צפוי להגיע עם מסך בגודל 5.8 אינץ' מסוג AMOLED ברזולוציית Quad HD+ עם ערכת השבב, Exynos 9810, מתוצרת סמסונג לצד 4 גיגה זיכרון RAM ו-64 גיגה לאחסון פנימי. בגרסה האמריקנית הוא יצויד בערכת השבבים סנאפדרגון 845 של קוולקום. הגרסה המוגדלת, גלקסי S9 פלוס תגיע עם מסך בגודל 6.2 אינץ', 6 גיגה זיכרון RAM ו-128 גיגה לאחסון. שני המכשירים יגיעו עם הכפתור השנוי במחלוקת, שמפעיל את ביקסבי. השיפורים הצפויים יהיו בעיקר במצלמה האחורית, שתגיע עם מפתח צמצם נמוך במיוחד של f/1.5. בעוד שלא הודלפו תמונות של גב המכשיר, מעריכים כי קורא טביעות האצבע הוזז לתחתית המצלמה ולא לנמצא לצידה בדומה ל-S8. שני המכשירים יגיעו עם מצלמת סלפי של 8 מגה פיקסל ורמקולים סטריאופונים. בהתאם למסורת של סמסונג, מערך הצילום האחורי לא יהפוך לכפול, כמו אצל המתחרים, אלא יצויד בטכנולוגיה מתקדמת (כמו במצלמה הבודדת בפיקסל 2 של גוגל) שתאפשר צילומי עומק שדה.המכשיר צפוי להיות מוכרז בתאריך 25 בפברואר ויגיע לחנויות בעולם בתאריך 16 במרץ.

גלקסי S9 הדמיה. צילום מסך
לפי ההדלפות האחרונות, כך צפוי להיראות גלקסי S9 שיושק בסוף החודש./צילום מסך

אייפון 11

אייפון X (אייפון עשר) היה למשך כמה חודשים האייפון המבטיח ביותר של אפל אך אחרי שהוא הגיע לחנויות, התגלו אינספור תקלות ונחשפו מחירי התיקונים האסטרונומיים של המסך, הבאזז נרגע והביקוש לא עמד בציפיות של ענקית הטכנולוגיה האמריקנית. לפי הדיווחים, אפל נתקעה עם עודפי מלאי והרבה לקחים. אייפון X היה למעשה מוצר דור 1 ולא שדרוג של אייפון 8 ולכם הגיוני שיהיו לו תקלות רבות. את הקו העיצובי של אייפון X אפל תמשיך כנראה גם בשלושה דגמים שייצאו השנה, אם לא יהיו הפתעות, בחודש ספטמבר. האייפון הראשון יגיע עם מסך בגודל 6.5 אינץ' ופאנל מסוג OLED, האייפון השני יהיה בגודל 5.8 אינץ' עם פאנל מסוג OLED והשלישי עם מסך בגודל 6.1 אינץ' עם פאנל מסוג LCD. לפי ההערכות של האנליסטים מחברת KGI (שלרוב פוגעת בול בכל הנוגע לאפל) טוענים שהאייפונים החדשים יימכרו בסכום נמוך יותר מאייפון X, שזכה לכינוי האייפון היקר והשביר ביותר אי פעם. לדוגמה, לפי ההערכות, האייפון עם המסך בגודל 6.1 אינץ' ופאנל מסוג LCD יעלה בין 650 ל-750 דולרים בלבד, בהשוואה לאלף הדולרים של אייפון X בגרסה הפשוטה ביותר. עוד הודלף כי אפל עשויה להשיק גרסת SE, כלומר אייפון ביניים במהלך החודשים הקרובים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם ככה ייראו האייפונים הבאים?/מערכת וואלה!, צילום מסך

נוקיה 9

נוקיה צפויה להכריז על מכשיר הדגל שלה במהלך תערוכת MWC, בדומה להשקת הנוקיה 8 שהתקיימה בשנה שעברה. החברה הפינית, HMD, שרכשה את הזכויות לשימוש במותג נוקיה ומורכבת מיוצאי החברה המקורית, הצליחו לשמור היטב על הפרטים של המכשיר החדש ופחות מחודש לפני ההשקה, בעולם עדיין מתבססים בעיקר על הערכות. נוקיה 9 צפוי להגיע עם מסך בגודל 5.5 אינץ' ברזולוציית QHD ויתכן אפילו עם מסך מסוג OLED. מקורות טוענים כי נוקיה 9 יגיע עם גוף מתכתי ויהיה עמיד למים ואבק בתקן IP68 המחמיר. עוד צפוי המכשיר להגיע עם ערכת השבבים סנאפדרגון 845 ומערך צילום משופר, שכן החברה עשויה להתמקד בעיקר ביכולות הצילום של המכשיר בשדרוג הקרוב. נוקיה 8 היה מכשיר פרימיום במחיר תחרותי ואפשר רק לקוות שהקאמבק שלהם לא יהפוך לאכזבה.

נוקיה 8. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
נוקיה 8 התגלה כמוצלח, אפשר רק לקוות שהשדרוג שלו ישמור על הקו המוצלח./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מייזו 15

יצרנית הסלולר הסינית מייזו תחגוג השנה 15 שנות פעילות, ולכבוד המאורע היא מסיימת עם סדרת הפרו. בתחילת פעילותה, עסקה החברה בייצור נגני MP3 ואחר כך עברה לייצר סמארטפונים. סמארטפון הדגל החדש שיושק בסוף חודש אפריל בסין יקרא מייזו 15, ולפי ההדלפות האחרונות, המכשיר יגיע עם מסך נטול שוליים כמעט לחלוטין למעט בליטה קטנה בחלקו העליון לרמקול ולמצלמה הקדמית. מערך הצילום האחורי של המכשיר יכלול שני חיישנים וטבעת לד הכוללת עשר נורות. נראה שמייזו 15 לא יצויד בקורא טביעות אצבע, כך שיהיה מעניין לראות איזה פתרון אבטחה ביומטרי החברה תציע (אם בכלל) או שלמייזו 15 יהיה קורא טביעות אצבע מתחת למסך. לפי ההערכות, המכשיר יגיע בשני דגמים, רגיל ופלוס, ומחירם המשוער בין 450 דולרים ל-530 דולרים.

מייזו פרו 7. אורן דותן, מערכת וואלה! NEWS
מייזו פרו 7 - האחרון בסדרת הפרו./מערכת וואלה! NEWS, אורן דותן

שיאומי Mi 7

שיאומי הסינית עשויה להכריז בחודש פברואר על מכשיר הדגל החדש, Mi 7. הסמארטפון צפוי להגיע עם ערכת השבבים סנאפדרגון 845 של קוולקום לצד 8 גיגה זיכרון RAM ומסך בגודל 5.65 אינץ' ברזולוציית FullHD+. לפי הדיווחים למכשיר יהיה מערך צילום אחורי כפול של 16 מגה פיקסל והחברה צפויה להשיק גרסת פלוס עם מסך בגודל 6.01 אינץ' מסוג OLED. בעולם מעריכים כי Mi 7 ישווק במחיר די גבוה של 475 דולרים, בשונה מ-Mi 6 שהושק במחיר שנע בין 360 דולרים ל-435 דולרים. בעולם מעריכים כי המחיר הגבוה יחסית נובע משוויו הנמוך של הדולר ואי אפשר להתעלם מהמפרט המכובד שהופך את המכשיר על הנייר לפרימיום.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Mi 6 התגלה כמכשיר מוצלח, נקווה שהיורש שלו יהיה אפילו יותר טוב./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully