וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות השינוי: השימוש בפייסבוק צנח ב-50 מיליון שעות ביום

4.2.2018 / 9:04

לפי הדוח האחרון של פייסבוק, הרשת החברתית איבדה יותר מ-700,000 משתמשים באזורים האסטרטגיים, ארה"ב וקנדה. בשאר העולם, בהתאם לצפי של צוקרברג, חלה צניחה משמעותית בפרק זמן השימוש באתר

מארק צוקרברג מייסד פייסבוק. ShutterStock
אמר שזה יקרה, אבל עדיין מדובר במכה קלה לטראפיק./ShutterStock

פייסבוק היא הרשת החברתית הפופולרית ביותר בעולם; יש לה יותר משני מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש ויותר ממחציתם משתמשים ברשת החברתית על בסיס יומי. כל המשתמשים האלה התרגלו בשנים האחרונות לצרוך את החדשות שלהם לצד עדכוני החברים בפיד, אבל לפני כשבועיים חל שינוי ששינה את כל זה.

פייסבוק החליטה, על רקע הטענות על הטיית הבחירות בארה"ב וההאשמות על הפצת פייק ניוז, לחזור למקורות ולצמצם את החשיפה של המותגים וכלי התקשורת. עמודים עסקיים ספגו מכה כשמארק צוקרברג הודיע כי האלגוריתם כבר לא יתעדף ויראליות אלא מעורבות והגולשים מרגישים את השינוי.

בהצהרתו אמר צוקרברג כי המהלך יוביל לירידה במשך השימוש אבל עלייה באיכות חוויית המשתמש. המשקיעים החלו לחשוש לפי הדיווחים אבל כעת מתברר שהמכה שחטפה פייסבוק הייתה גדולה מאוד. בפרק הזמן הקצר שחלף זמן השימוש באתר צנח בכ-50 מיליון שעות ביום בממוצע; שווה ערך לירידה של 2.1 דקות לכל משתמש.

פייסבוק. ShutterStock
לראשונה, פייסבוק מאבדת מאות אלפי משתמשים בצפון אמריקה./ShutterStock

הירידה התלולה הזו תשפיע בזמן הקרוב על הכנסותיה ושוויה של הרשת החברתית אך נראה שלטווח הארוך יכול להיות שצוקרברג מצא דרך הישאר רלוונטי. לפי המדדים האחרונים, הצעירים נוטשים את פייסבוק לטובת אפליקציות כמו אינסטגרם (מבית פייסבוק) ומיוזיקלי, למשל, והמהלך הזה אולי יסייע להשאיר לפחות את בני השלושים ומעלה.

לפי הדוח האחרון של פייסבוק, היא איבדה יותר מ-700,000 משתמשים באזורים האסטרטגיים, ארה"ב וקנדה. למרות התחזיות הקודרות, נראה כי לא הגיעה העת להספיד את הרשת החברתית. פייסבוק סיפרה כי ברבעון האחרון הכנסותיה מפרסום עלו בכ-47 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כלומר כ-12.97 מיליארד דולרים ברבעון האחרון.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully