וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת אוסרת על שימוש בסמארטפון ברכב - גם אם המנוע כבוי

7.2.2018 / 7:25

נהג שייתפס משתמש בסמארטפון, גם בעת שרכבו דומם בצד הכביש, בין אם מפריע לתנועה או לא - ייקנס בסכום של 135 יורו והפחתת נקודות

אילוסטרציה. ShutterStock
אסור להשתמש בכביש, למעט מקרי חירום - גם כשהרכב דומם בצד הדרך./ShutterStock

בישראל החלו שוטרי תנועה לחלק דוחות ולהוריד נקודות לנהגים שנתפסו מתעסקים בסמארטפון בזמן נסיעה, במטרה לצמצם את תאונות הדרכים, אבל בצרפת - הסובלת מבעיה דומה - החליטו לוותר על הדקויות של החוק ולאסור על שימוש בסמארטפון ברכב בכלל, גם אם הוא עומד והמנוע כבוי.

במטרה למגר את תאונות הדרכים, שהפכו למכת מדינה בצרפת, חידד בית המשפט במדינה את החוק האוסר על שימוש בטלפון הנייד בזמן נהיגה. מעתה, כך קבע בית הדין, נהג שייתפס משתמש בסמארטפון, גם בעת שרכבו דומם בצד הכביש, בין אם מפריע לתנועה או לא - ייקנס בסכום של 135 יורו והפחתת נקודות.

לפי לשון החוק, האיסור חל גם על כבישים עירוניים וגם על כבישים ציבוריים, והמקום היחיד שבו מותר להשתמש בטלפון הוא במקומות חנייה מסומנים ומוגדרים לכך מראש. יחד עם זאת, החוק גם מציין כי המקרים היחידים בהם מותר להתקשר ולשלוח הודעות הם מקרי חירום או סכנת חיים בלבד.

בעוד החוק כבר נכנס לתוקף ברחבי המדינה, כבר נרשמו לא מעט התנגדויות. "אני חושב שאנחנו צריכים לעודד נהגים לעצור על מנת להשתמש בטלפון שלהם - לא הפוך", טען אחד מהמתנגדים. בינתיים כמות תאונות הדרכים במדינה בעלייה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully