וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמה מעולה: מייזו M6 Note החדש שווה 1,100 שקל? בדקנו

12.2.2018 / 8:24

הגרסה הזולה יותר של המכשיר עולה רק 799 שקלים והיא מציעה קצת פחות כוח עיבוד, אבל את אותו מערך צילום. אם אתם מחפשים סמארטפון סביר, עם מצלמה אחורית שווה, ולא הרבה יותר מזה - יש פה עסקה משתלמת

צלמים זמניים מורשים

בתום מאבק משפטי ארוך, במסגרתו קוולקום תבעה את מייזו על הפרת פטנטים, הסכם הפשרה שהושג מאפשר סוף סוף למשתמשי מייזו ליהנות ממכשיר עם מעבד של קוולקום, כמו מיטב הסמארטפונים בעולם. מייזו M6 Note הגיע לישראל, כמו שאר מכשירי החברה, עם תג מחיר נמוך ומפרט לא רע על הנייר, אך האם המייזו החדש, המצויד במעבד של קוולקום, שווה את הכסף? בדקנו את הגרסה הבכירה בסדרה החדשה.

עיצוב

מייזו M6 נוט אינו שונה במיוחד במראהו משאר מכשירי החברה. יש לו שוליים עליונים ותחתונים נדיבים מאוד, גב ספק-אלומיניום-ספק-פלסטיק ומסך שבולט מהמסגרת. הסמארטפון הזה אינו מעוצב באלגנטיות יתרה ונראה שמייזו החליטה פשוט ללכת עם העיצוב המוכר הקיים. בגב המכשיר תמצאו החלטה יצירתית של החברה, לשלב את נורית הפלאש בתוך פס האנטנה; בצד ימין כפתורי הווליום והכיבוי, בתחתית הגריל שכולל חיבור microUSB (עוד נדון עליו בהרחבה בהמשך), הרמקולים ושקע האוזניות. בחזית המכשיר כפתור הבית הבודד, המאפיין את הסמארטפונים של מייזו, המשמש גם כקורא טביעות אצבע וגם לניווט בין מסכים וחזרה לעמוד הבית; בממשק של מייזו אין את שני הכפתורים הווירטואליים שלרוב מופיעים בצידי כפתור הבית במכשירי אנדרואיד. אמנם העיצוב לא מרגש, אך זכרו שמדובר במכשיר ביניים זול במיוחד, והמראה וחומרי הגלם הם הפשרה המתבקשת הראשונה.

מייזו M6 נוט. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
העיצוב הקבוע של החברה. מייזו M6 נוט./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מסך

למייזו M6 Note מסך בגודל 5.5 אינץ' מסוג IPS LCD ברזולוציית Full HD עם יחס של 18:9. המסך אינו מוגן על ידי ציפוי גורילה המגן מפני נפילות ושריטות, אך בבדיקה שלנו זה לא הפריע והמסך לא נשרט מהמפתחות ששמנו איתו בכיס. אבל זה לא מה שמבאס במסך הזה - הבהירות שלו נמוכה מדי, וזה אומר שבמדינה כמו ישראל יהיה קשה לראות את התצוגה בבירור בחוץ, תחת אור השמש, במשך רוב ימות השנה. המסך מספק צבעים בגוון מעט אפור והניסיונות שלנו לשפר את הצבעים באמצעות כיול לא הועיל. לעומת מכשירים אחרים בקטגוריה, מדובר במסך סטנדרטי, שמספק חווית שימוש בסיסית ואולי אף פחות.

חומרה

אחרי שנים של נאמנות כפויה לשבבי MediaTek, סוף סוף קוולקום ומייזו הגיעו לעמק השווה כדי שכולנו נרוויח. M6 נוט מגיע עם ערכת השבבים סנאפדרגון 625 המצויינת. כמכשיר ביניים הוא מציע ביצועים מעולים, ובתחום הזה התמורה לכסף מובטחת. המכשיר שסקרנו היה הגרסה עם 4 גיגה זיכרון RAM (שמחירו 1,099 שקלים), אך גם הגרסה שמצוידת ב-3 גיגה RAM רצה בצורה חלקה מאוד. הגרסה הזולה עולה 799 שקלים כך שמדובר בפער משמעותי במחיר, ועבור משתמשים קלים לא יהיה הבדל בחוויית השימוש.

קורא טביעות האצבע, הממוקם על כפתור הבית מהיר, כמו קודמיו, והסוללה בקיבולת גדולה מהרגיל; למייזו M6 נוט סוללת 4,000 מיליאמפר-שעה המספקת ביצועים מעולים של יותר מיום עבודה שלם. המכשיר תומך בטעינה מהירה (mCharge) והמטען המהיר כלול בערכה. אחד מהחסרונות הבולטים (או השקועים, במקרה הזה) של המכשיר הוא חיבור ה-MicroUSB המיושן שהותקן במכשיר החדש. הסטנדרט כיום בעולם המובייל הוא חיבור USB מסוג C, ואנחנו לא יכולים לחשוב על סיבה טובה להישאר כך מאחור.

מייזו M6 נוט. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
המצלמה האחורית הפתיעה אותנו לטובה. מייזו M6 נוט./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

ממשק

מייזו M6 נוט מגיע עם מערכת הפעלה אנדרואיד 7.1.2 המיושנת יחסית, עליה מולבש הממשק הייעודי של החברה, Flyme 6.1. הממשק הזה התחיל את דרכו כאחת מגרסאות האנדרואיד הגרועות ביותר שיש אבל הוא עבר שדרוג משמעותי בשנה שעברה ומאז הוא רק משתפר מגרסה לגרסה. הממשק היום מהיר ואפקטיבי, נטול כמעט אפליקציות מיותרות, למעט אפליקציות מובנות פופולריות כמו מחשבון, כלי שיעזור לכם להעביר את הנתונים מהסמארטפון הקודם, רשמקול, פתקים ואפליקציה להחלפת ערכת הנושא של המכשיר. הממשק מזכיר מאוד את הממשקים של היצרניות הסיניות המתחרות כמו וואווי ושיאומי אבל יש לו אופי משלו.

אחד הגימיקים של המכשיר הזה הוא כפתור בשם Smart Touch, המשמש כג'ויסטיק על גבי המסך. הזזה של הכפתור לאחד מארבעה כיוונים מבצעת פעולה כמו מעבר לאפליקציה האחרונה שהייתה בשימוש, חזרה למסך הראשי, פתיחת וילון ההתראות ועוד. זה פיצ'ר שטותי אבל המשתמשים כבדים וזריזים עשויים למצוא בו יתרון ואולי אף לחסוך באמצעותו כמה שניות.

מצלמה

בגבו של מייזו M6 נוט מערך צילום כפול עם נתונים די מרשימים, על הנייר. למצלמה הראשית חיישן 12 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/1.9 ופיקסלים בגודל 1.4 מיקרון. המצלמה השניה מגיעה עם חיישן 5 מגה פיקסל ומפתח צמצם f/2.0. המצלמה הראשית עושה עבודה מעולה, ומצליחה להפתיע לטובה. יחסית לתג המחיר הזה (אותה המצלמה מותקנת גם בגרסה שעולה 799 שקלים) מדובר באחת המצלמות הטובות. הצלחנו להפיק תמונות חדות בתנאי תאורה מאתגרים; המיקוד היה מהיר ומדויק, במיוחד בצילומי תקריב, וחובבי הצילום הידני ישמחו לגלות שהממשק מציע מצב מקצועי בו אפשר לשלוט בכל הפרמטרים. צילומי העומק (אפקט "בוקה") יצאו מרשימים בזכות פוקוס מהיר אך לעומת המערך האחורי המוצלח, המצלמה הקדמית, של 16 מגה פיקסל, אכזבה אותנו קשות והתקשתה לשמור על מיקוד כשניסינו לצלם את הפנים. בפעמים שהיא כן הצליחה לשמור על מיקוד, התמונות היו סבירות לכל היותר, רמת הפירוט הייתה סבירה וכשתנאי התאורה החמירו מעט לא הצלחנו לצלם תמונות שרצינו גם לשמור.

מייזו M6 נוט. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
הממשק של מייזו השתפר מאוד בשנה האחרונה. מייזו M6 נוט./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

השורה התחתונה

מייזו M6 נוט החדש הוא מכשיר ביניים עם ערכת שבב מוצלחת ומצלמה אחורית מרשימה אבל הוא לא מצטיין או אפילו בולט באף פרמטר אחר. כוח העיבוד שלו מציב אותו במקום טוב בקטגוריית הביניים, אבל לא באופן שמהווה יתרון אמיתי על פני המתחרים, שמציעים כוח עיבוד מרשים באותו מחיר. תוסיפו לזה את בהירות המסך הנמוכה, שאין לזלזל בהשפעה ארוכת הטווח שלה על שלוות המשתמשים (שיתקשו לקרוא הודעות תחת אור השמש) והיתרון הזה די נעלם. המצלמה, לעומת זאת, עשויה להפוך את המכשיר לאטרקטיבי בגרסה החלשה יותר (עם 3 גיגה RAM) שמחירה 799 שקלים. הגרסה שמחירה 1,099 שקלים מציעה קצת יותר שקט נפשי ומבטיחה שאף שילוב של אפליקציות לא יגרמו לסמארטפון לגמגם, אבל לא יותר מזה. יש לציין לטובה גם את חיי הסוללה הארוכים. מצד שני, חשוב גם לציין שלא מדובר בדיוק בתכשיט ומי שמחפש מראה אלגנטי או יוקרתי ייאלץ ללכת על סמארטפון אחר. אחרי כשנתיים של דשדוש מסוים בקטגורית הסינים הזולים, נראה שמייזו מציבה כעת תחרות אמיתית לשיאומי, לא רק במפרט אלא גם במחיר.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully