וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין החלה להשתמש במשקפי זיהוי פנים כדי לאתר מבוקשים ברחוב

12.2.2018 / 9:21

מהרגע שהחל הפיילוט הצליחו המשקפיים לאתר בהצלחה שבעה מבוקשים בפשעים שונים, מסחר בבני אדם לפגע-וברח, וכ-26 שוהים בלתי חוקיים

סין משקפיים חכמים לאיתור חשודים. צילום מסך
לא המשקפיים הכי אלגנטיים בעולם, אבל עושים את העבודה./צילום מסך

טכנולוגיות מציאות רבודה התפתחו מאוד בשנים האחרונות, וטכנולוגיות של זיהוי פנים התפתחו אפילו עוד יותר בפרק הזמן הזה; התוצאה היא היכולת לזהות כמעט בזמן אמת פרצופים, בהשוואה למאגר ביומטרי, באמצעות מצלמה. ברגע שמתקינים את המצלמה במשקפיים - טכנולוגיה שכבר קיימת - מגלים שזיהוי חשודים אוטומטי זה כבר לא מדע בדיוני.

לפי הדיווחים, השוטרים במדינה החלו להשתמש לאחרונה במשקפי זיהוי פנים שביכולתם לאתר מבוקשים ברחוב בקלות. המשקפיים מסוגלים לאתר פרצוף ספציפי מתוך 10,000 פרצופים בפרק זמן של 100 מילי-שניות. השוטרים המצוידים במשקפיים החכמים נפרשו במקומות הומי אדם וכאלה עם אחוזי פשיעה גבוהים.

ברגע ששוטר מתביית על תווי פניו של אדם חשוד, המשקפיים יוצרים קשר עם מאגר הנתונים הגדול של סין, באמצעות אפליקציה, ומציגות על המסך הקטן המותקן בהם פרטים על אותו אדם. בינתיים, כך נראה, המשקפיים מספקים את הסחורה. לדברי המשטרה הסינית, מהרגע שהחל הפיילוט הצליחו המשקפיים לאתר בהצלחה שבעה מבוקשים בפשעים שונים, מסחר בבני אדם לפגע-וברח, וכ-26 שוהים בלתי חוקיים שהשתמשו בתעודת זהות מזויפות.

סין נחשבת למעצמה טכנולוגית בדגש על תחום הביון. לנציגי הממשל יש זכות חוקית להתערב בכל פס ייצור בסין, כולל אלו של ענקיות הטכנולוגיה המערביות כמו אפל. המדינה מקפידה לתחזק מאגר ביומטרי גדול ולפי הדיווחים ברחבי המדינה מותקנות כ-176 מילון מצלמות במעגל סגור; עד שנת 2020 צפויות להצטרף אליהן עוד כ-450 מיליון מצלמות נוספות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully