וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמארטפונים שפולטים הכי הרבה קרינה

אילן גלר

13.2.2018 / 8:41

בטבלת 15 המכשירים שפולטים הכי הרבה קרינה לא נמצא אפילו דגם אחד מתוצרת סמסונג או LG הדרום-קוריאניות, לעומת הסיניות שתופסות את מרבית העשירייה הפותחת. ואיפה ממוקם האייפון?

עריכה ובימוי: הילה קובו; תחקיר: עומר שליט; עיצוב גרפי: אביחי ברוך; עריכת וידאו: ניר חן; הפקה: תום רוכלין; צילום: רויטרס

נכון להיום לא קיימת עדיין המלצה חד-משמעית מטעם מערכת הבריאות העולמית להימנע משימוש בטלפונים סלולריים, בשל הקרינה הנפלטת מהם. במשך שני עשורים נשמעו לא מעט חששות כי הקרינה גורמת למחלות וגם היום משתמשים רבים מעדיפים לנקוט בזהירות ולהעדיף מכשירים הפולטים פחות קרינה בעת שיחה.

הרשויות בגרמניה החליטו לתת דעתם בעניין, ולמרות שההמלצה היא לא להימנע ממכשירים הפולטים יותר קרינה כי אין מידע חד-משמעי בנושא, פרסמה גרמניה את מאגר המידע השלם לגבי בדיקות שבוצעו במדינה בשנים האחרונות. המידע הזה אפשר להרכיב את טבלת המכשירים המודרניים, שפולטים הכי הרבה קרינה, באופן יחסי.

בראש הטבלה מככבים בעיקר מכשירי הסמארטפון של יצרניות סיניות. OnePlus 5T הוא, לפי בדיקת הרשויות בגרמניה, המכשיר שפולט את הקרינה החזקה ביותר - 1.68 וואט לקילוגרם; נדגיש כי הנתון הזה נמוך בהרבה מהתקן המותר. במקום השני ניצב וואווי מייט 9 עם 1.64 וואט לקילוגרם, ומכשיר נוקיה Lumia 630 הוותיק במקום השלישי.

אחרי שורה של מכשירים סיניים, במקום העשירי מגיח אייפון 7 הפולט קרינה של 1.38 וואט לקילוגרם. אחריו מגיע סוני אקספריה XZ1 Compact עם 1.36 וואט לקילוגרם ואז אייפון 8 עם 1.32 וואט לקילוגרם. אחריהם DTEK60 של בלאקברי, עם 1.29 וואט לקילוגרם. בטבלת 15 המכשירים שפולטים הכי הרבה קרינה לא נמצא אפילו דגם אחד מתוצרת סמסונג או LG הדרום-קוריאניות.

תקשורת סלולרית למעשה היא קרינה אלקטרומגנטית (גלי רדיו) המאפשרים תקשורת בין המכשיר לאנטנה. לפי המידע הקיים כיום, הקרינה הזו אינה מייננת (משפיעה על כמות האלקטרונים באטום) אך עדיין מדינות רבות קבעו תקנים בטיחותיים בתחום.

הסמארטפונים שפולטים הכי הרבה קרינה. צילום מסך
15 המכשירים שפולטים הכי הרבה קרינה, לפי הנתונים הגרמניים./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully