וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יש בדיסק שמאסק שלח לחלל במכונית הטסלה שלו?

16.2.2018 / 6:52

בניגוד לדיסק רגילים, הדיסק של מאסק מקודד בטכנולוגיה מיוחדת באמצעות חיתוכי לייזר ופלזמה, והוא עשוי מקוורץ שאמור להחזיק מעמד מיליוני שנים בחלל

צילום: CNN ו-רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

בשבוע שעבר שיגר היזם הסדרתי, ואחד האנשים המסקרנים בעמק הסיליקון, אילו מאסק את מכונית הטסלה החשמלית שלו לחלל. המכונית שוגרה על ידי חברת SpaceX של מאסק, על גבי הטיל המבצעי הגדול ביותר אי פעם - Falcon Heavy. הטיל, בגובה בניין בן 23 קומות, יכול לשאת מטען במשקל 63.8 טונות למסלול נמוך סביב כדור הארץ. במכונית הוצבה בובת אסטרונאוט, לבושה במדי החלל החדשים שעיצבה החברה ובמכונית נשלח לחלל העמוק גם דיסק.

לדברי מאסק, הדיסק הזה כולל ספריה שנועדה לשמר את תולדות האנושות. הדיסק עשוי מקוורץ והוא אמור לשרוד מיליוני שנים בחלל. הדיסק מכיל את "סדרת המוסד" של סופר המד"ב הידוע, אייזיק אסימוב, וספרי מדע בדיוני נוספים. "בתרבויות העתיקות השימור נעשה באבן כך שאין שום סיבה שלא נצליח לשמור את הידע האנושי שלנו", טענו החוקרים מאנגליה שפיתחו את הדיסק עבור מאסק. ונשלח במכונית הטסלה של אילון מאסק לחלל.

בניגוד לדיסק רגילים, הדיסק של מאסק מקודד בטכנולוגיה מיוחדת באמצעות חיתוכי לייזר ופלזמה. בעתיד, כך מקווים החוקרים, יוכלו להקים בחלל מעין ספריות אנושיות המכילות את כל הידע האנושי, למען הדורות הבאים. לאן יגיע בסופו של דבר הדיסק הזה, בעוד מכוניתו של מאסק עושה את דרכה במערכת השמש? כנראה שלעולם לא נדע.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

הדיסק שמאסק שלח לחלל. צילום מסך
סדרת המוסד של אסימוב - מייצגת את כדור הארץ בחלל./צילום מסך
הדיסק שמאסק שלח לחלל. צילום מסך
הדיסק הזה אמור להחזיק מעמד בחלל הרבה זמן./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully