וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשר העם הבוחר: הסטארט-אפ הישראלי שרוצה להחליף את הקלפי בבלוקצ'יין

16.2.2018 / 6:51

"נקודה אחת שמאוד מעניינת אותנו בבלוקצ'יין היא האפשרות לבצע הצבעה על תנאי - להגדיר חוזה ואם החוזה לא מתממש, אז ההצבעה חוזרת אוטומטית. הפוליטיקאים יהיו מחויבים לעמוד במילה שלהם - זו מהפכה"

מצביעה עם בתה בקלפי בתל אביב, ינואר 2013. AP
הצבעה בתל אביב, ינואר 2013./AP

חברת Coalichain הישראלית מביאה את הפוליטיקה לעולם הבלוקצ'יין באמצעות המטבע הווירטואלי ZUZ. לדברי החברה, הם מציעים את הפלטפורמה הפוליטית המבוזרת הראשונה, שמטרתה לקשר בין אזרחים למנהיגים וממשלות. המטבע מציע חלופה שקופה למערכת הדמוקרטית, כפי שאנו מכירים אותה כיום, והמטרה הסופית היא לאפשר קשר ישיר וקבוע בין נבחרי הציבור לציבור.

לדברי לאב סממה, מייסד מנכ"ל החברה,המערכת שלהם מגבירה את כוחם של האזרחים תוך מתן אפשרות לפוליטיקאים לדון ישירות עם ציבור הבוחרים שלהם בנושאים שעל סדר היום. הפלטפורמה מציעה תזרים חדשות בזמן אמת, צ'ט קבוצתי ואפשרות הצבעה. כמו כן, היא תאפשר למנהיגים להשתמש בפלטפורמה כדי לגייס כספים לקמפיינים, ניהול סקרי דעת קהל, הזדמנויות ליצירת מהליכים שיווקים ועוד. הנתונים ישקפו את הלך הרוח של הציבור בזמן אמת.

מה החלופה שאתם מציעים למערכת הדמוקרטית של היום?

"קודם כל, מבחינה טכנית הבעיה הראשונה היא באחוז החסימה, שהמפלגות שלא עוברות אותו הן מפלגות עממיות קטנות והקולות של המצביעים עוברים למקום אחר", מסביר סממה. "בנוסף, יש בעיה של זיופים. טכנולוגיית בלוקצ'יין מבטיחה הצבעה בטוחה ואנונימית שלא ניתן לזייף. זה קורה כבר במפלגת אחת באוסטרליה. ברמת שיטת הבחירה כיום יש נתק בין המנהיגים לציבור. אנחנו עובדים עם פוליטיקאים בעולם ורואים שיש נתק גדול גם בחיי היום-יום. המהפכה של הרשתות החברתיות הראתה לנו שהעם מחפש את החיבור הישיר הזה לפוליטיקאים.

"רוב הפוליטיקאים החדשים מצליחים ברשתות החברתיות, אבל זה לא עוזר כי עדיין מצביעים פעם בכמה שנים ואי אפשר לדעת האם מיליוני הלייקים שפוליטיקאי קיבל בפייסבוק הם אמיתיים או שנקנו בכסף. היום מישהו לא יכול להגיע לאולפן טלוויזיה ולהגיד שיש לו 200 אלף לייקים והוא עובר את אחוז החסימה, אבל במערכת שלנו הכול שקוף ומדויק. בפלטפורמה שלנו כל הצבעה מתבצעת עם תעודת זהות, שעברה אימות על ידינו. עכשיו הפלטפורמה בשלב ראשוני, ואנחנו מחכים שממשלות יכירו באפשרות הזו; גם באסטוניה רוצים להכניס את זה. העולם מתקדם ואנחנו רוצים לאפשר לכל אזרח להיכנס, להצביע ולדבר על כל מה שקורה במדינה שלו או בשכונה שלו. זה יכול מאוד לעזור בבחירות מקומיות; כל אחד יכול להכריז שהוא מועמד ואנשים יוכלו להצביע עבורו".

Coalichain. יח"צ,
הצבעות מאובטחות ישירות מהפלטפורמה./יח"צ

מה המודל העסקי שלכם?

"המודל העסקי שלנו הוא לחבור למפלגות שרוצות לעשות פריימריז. אנחנו כבר בקשר עם מפלגות לא מישראל שרוצות לעשות פריימריז באפליקציה. מי שירצה לגייס כספים לא יצטרך להגיע לגופים כמו בנקים או לוביסטים מאוד חזקים, ובטח שלא ליפול לשוחד ושחיתות כדי לממן את הקריירה שלו. הפלטפורמה מאפשרת גיוס כספים מהגולשים".

מה התרומה שלכם לעולם הבלוקצ'יין?

"אנחנו מקווים להשתמש בבלוקצ'יין כדי לשפר את חיי האזרח", אומר סממה. "אנחנו כרגע לא משפרים את טכנולוגיות הבלוקצ'יין עצמן אבל אני מאמין שהאנשים שמייצרים את הטכנולוגיה הזאת שמחים לראות שזה מקדם את העולם למקום טוב יותר".

למה לגייס כסף דרך ICO?

"המטרה היא לתת לציבור לרכוש את המטבע שישמש ככוח מימון למפלגות או למנהיגים שרוצים להשתמש בפלטפורמה אחר כך".

Coalichain. יח"צ,
המטבע החדש יאפשר לאזרחים לתרום לפוליטיקאים ישירות./יח"צ

למה בלוקצ'יין הוא תחום מלהיב

"הדבר שאני הכי אוהב בבלוקצ'יין זה שאי אפשר להאשים אותנו, למשל, שאנחנו מעוותים את הנתונים של הסקרים או ההצבעות. אי-אפשר לרמות וזה מאוד חשוב לנו כמייסדים של הפלטפורמה כי אם אנחנו חולמים להביא את זה לממשל בצורה רשמית". חשוב להבהיר שאי אפשר לזייף את ההצבעות בבלוקצ'יין כי הן לא מרוכזות בשרת מרכזי ולאחר שהבלוק יצא לדרכו, אין אפשרות לשנות את הנתונים שלו.

מה החזון שלכם?

"רוב האנשים לא מאמינים לפוליטיקה. 30 אחוזים מהאזרחים לא מצביעים ויש מדינות בהם אחוזי ההצבעה נמוכים יותר. הבשורה שלנו היא שאפשר היום להאמין בפוליטיקאים ומנהיגים בגלל שיש דרך לראות מה הם עושים. נקודה אחת שמאוד מעניינת אותנו בבלוקצ'יין היא האפשרות לבצע הצבעה על תנאי - להגדיר חוזה. לקבוע, למשל, שאני מצביע עבור פוליטיקאי אוטומטית רק אם מתקיימים תנאים מסוימים, למשל עמידה בהבטחה או יעד מסוים. אם החוזה לא מתממש, אז ההצבעה חוזרת אוטומטית. הפוליטיקאים יהיו מחויבים לעמוד במילה שלהם - וזו מהפכה".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully