וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרבות האונס: עמוד האינסטגרם הישראלי שמפיץ תמונות של קטינות

18.2.2018 / 15:17

מפעילי העמוד: "אנחנו נותנים במה לכל הקטינות הכי יפות באינסטגרם בגילאי 13 - 17". העמוד היה באוויר במשך כשמונה חודשים ולאחר פנייתנו הוסר מהרשת החברתית

Instravel - A Photogenic Mass Tourism Experience - oliverkmia

(בסרטון: כולם מצלמים את אותה תמונה)

עדכון (16:46): לאחר פניית וואלה! TECH ואתר אונלייף למשרד יחסי הציבור המייצג את פייסבוק ואינסטגרם בישראל, העמוד הוסר מהרשת החברתית.

אינסטגרם פופולרית מאוד בישראל, בעיקר בקרב צעירים, אבל כשאנחנו מפרסמים תמונות בפרופיל שלנו כדי שחברים שלנו יגיבו, אנחנו לרוב לא חושבים לאן התמונות הללו יכולות להגיע, ולאיזה שימוש. רשת האינטרנט יכולה להיות מסוכנת מאוד עבור מי שלא מודע לכמות הסוטים, הנוכלים, העבריינים והשקרנים שגולשים שם יחד איתנו ופרופיל אינסטגרם ישראלי, שפעיל כבר כשמונה חודשים מבלי שהרשת החברתית מסירה אותו, הוא הוכחה מעולה לכך שהסכנה קיימת גם בין השורות ולא רק כשמישהו נופל ישירות קורבן לסחיטה או למעשה נוכלות.

שמו של העמוד (אותו בחרנו שלא להפיץ בכתבה) כולל את הביטוי "קטינות חמות" וברור מאוד מה מטרתו ומי קהל היעד שלו. "אנחנו נותנים במה לכל הקטינות הכי יפות באינסטגרם בגילאי 13 - 17", נכתב בתיאור האתר, שמציג את הקטינות כסחורה המובאת להנאת הגולשים. מפעילי העמוד אפילו מזמינים גולשות צעירות לשלוח אליהם תמונות ביוזמתן.

קטינות אינסטגרם. אורן, צילום מסך
אינסטגרם היא מקום בטוח לכל הגולשים והגולשות?/צילום מסך, אורן

העמוד עוקב אחרי יותר מ-3,100 פרופילים אחרים באינסטגרם, רובם של גולשות צעירות ויש לו 668 עוקבים, שחלקם גם מגיבים בפוסטים. הפוסט הראשון בעמוד הועלה בסוף חודש מאי 2017, ומאז פורסמו בעמוד 15 תמונות של גולשות צעירות. לא ברור האם כל הצעירות בתמונות הן קטינות, והאם התמונות נשלחו מרצון למפעילי העמוד או שהתמונות נלקחו מהפרופילים של הצעירות ללא רשות, אבל האווירה הכללית בעמוד ברורה מאוד.

מי שביקש לדווח על העמוד לאינסטגרם, כדי שזו תואיל להסיר אותו מהרשת החברתית, קיבל תשובה כי העמוד נבדק והוא עומד בתקנות ואינו מפר את ההנחיות בנוגע לעירום או פורנוגרפיה. ההודעה האוטומטית של אינסטגרם גם הוסיפה שדיווחים כאלה מסייעים להפוך את הרשת החברתית לבטוחה יותר; כאלה - אבל לא בדיוק זה (עדכון: כאמור, לאחר פנייתנו ופניית אתר אונלייף העמוד נבדק מחדש והוסר מהרשת החברתית).

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

קטינות אינסטגרם. אורן, צילום מסך
לא ברור האם כולן באמת קטינות, והאם התמונות נשלחו מרצון או לא, אבל האווירה הכללית ברורה./צילום מסך, אורן
קטינות אינסטגרם. אורן, צילום מסך
העמוד אינו מפר את כללי ההתנהגות של אינסטגרם./צילום מסך, אורן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully