וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגאווה הלאומית של הסינים": ביקרנו במפעל של הייסנס

מייקי לוי, צ'ינגדאו

16.4.2018 / 13:01

בימים שבהן חברת הייסנס מבצעת פריצה עולמית, הזומנו אל מטה החברה בסין לקבל הצצה יחודית אל המפעלים ומרכז מחקר הפיתוח. בהייסנס רוצים שהצרכנים יבינו שהם לא עוד סתם חברה

צלמים זמניים מורשים

המונח "מוצר סיני" הושרש באוצר המילים שלנו לפני שנים רבות אך נראה שהיום אם נסתכל לעומק, נבין שהמוצרים הסינים דווקא הפכו למובילים. אם זו חברת שיאומי שעשתה מהפכה בתחום הסמארטפונים הזולים, וואווי שמייצרת גם היא סמארטפונים זולים עם מצלמות איכותיות מאוד, לנובו שרכשה בעבר את IBM ואחת מהיצרניות המובילות בעולם המחשבים והייסנס שעושה את צעדיה בדיוק לכיוון ההצלחה של החברות הללו רק בתחום המוצרים הביתיים וממתכוונת להפוך ליצרנית הטלוויזיות המובילה בעולם. את הייסנס אתם בוודאי מכירים וקשה להתעלם מהנוכחות הערה בשנים האחרונות בישראל ובעולם. בין אם זו החסות הראשית למונדיאל, החסות בישראל למכבי תל אביב בכדורגל או כאשר אתם הולכים לרכוש טלוויזיה באחת מחנויות האלקטרוניקה. בזמן הביקור בסין, הסבירו לנו כי זוהי גאווה לאומית לראות את המותג מצליח מחוץ למדינה.

הטלוויזיות של הייסנס מדורגות כטלוויזיות הסיניות הנמכרות ביותר בתוך סין ורק ב-2017 דיווחה על רווחים של מיליארד וחצי דולרים. עוד הספיקה לרכוש את חטיבת הטלוויזיות של טושיבה ולרכוש זיכיון לחמש שנים לשימוש במותג "שארפ" בתוך ארצות הברית. בחברה עמלים בחודשים האחרונים על פריצה עולמית עם מסך הלייזר שמושק בימים אלו בעולם וביוני הקרוב יגיע לישראל. אל מסך הלייזר הקטן, הצליחו לדחוס מנורה המצליחה להציג צבעים מצויינים גם כאשר החדר לא חשוך לחלוטין ורמקולים איכותיים של הרמן קרדון, עם זאת לא מדובר במסך זול שיגיע לכל בית. המסך צפוי לעלות כמה עשרות אלפי שקלים, אולם בהשוואה למסכים בגודל הזה, מדובר בבשורה. משרדי החברה ממוקמים בעיר בשם צ'ינגדאו שבתוך סין במרחק של שעת טיסה מבייג'ין ושעה מסיאול, בירת דרום קוריאה. עיר מודרנית שעם גורדי השחקים, יכולה להיראות כמו מנהטן של סין. מעבר למטה של החברה שממוקם בעיר, להייסנס יש עוד מפעלים הפרוסים בעולם הממוקמים במקסיקו, דרום אפריקה, צ'כיה, תאילנד, אלג'יריה מצריים ועוד 17 אתרים נוספים בתוך סין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

נוכחות בכל תחומי הטכנולוגיה

היום הראשון של הביקור התחיל באולם התצוגה של החברה שאוצר את כל הפיתוחים, מיום הקמתה ועד היום. חדר התצוגה היה נראה כמעט כמו מוזיאון שתחילה ניתן לראות את המוצרים הראשונים שפיתחה ולקבל הצצה אל העבר. כדי להבין את עוצמתה של החברה, הראו לנו כמה טלוויזיות מחוברות בכל רגע נתון אל הענן ומדובר היה ב-17 מיליון מסכים שמחוברים רק בסין. עוד ראינו גם פיתוחים רפואיים שמיוצרים על ידה כמו מכונת CT וטכנולוגיות חדשות לעיר החכמה כמו רמזורים שמחוברים למצלמות ומתיימרים למנוע פקקי ענק. בהייסנס פועלים בכמעט כל התחומים: מוצרי צריכה ביתיים, ערים חכמות ומכשור רפואי חכם. בסוף הביקור באולם התצוגה הבנתי שזה הרגע שהגוף שלי בוגד בי. באותו הרגע התחלתי להרגיש תסמינים של התייבשות ובעיקר חששתי מהמשכו של הסיור שעתיד להסתיים אם מצבי לא ישתפר. לשמחתי באותו הרגע פינו אותי אל בית החולים של הייסנס שממוקם במרכז המחקר והפיתוח. שם גיליתי מרפאה שלא מביישת אף קופת חולים מתקדמת וכוללת אינספור כלי אבחנה ורופאים שממתינים למטופלים. עוד נאמר לי לי שזו נחשבת המרפאה הקטנה ובמטה החברה נמצא בית חולים של ממש. שעה אחרי שטיפלו בי, חזרתי לעצמי והמשכתי בסיור.

נוכחות בכל תחומי הטכנולוגיה - הייסנס. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
"בהייסנס פועלים בכמעט כל התחומים: מוצרי צריכה ביתיים, ערים חכמות ומכשור רפואי חכם". (צילום: מייקי לוי)/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

"ארבעה ימי עבודה במטה החברה מספקים את כמות המסכים שנמכרים בארץ בשנה"

אחרי שסיימנו באולם התצוגה נסענו אל המפעלים שממוקמים במרחק של שעה מהעיר. רק שם מייצרים 100 אלף מסכים ביום עבודה שאורכו כיום עבודה רגיל, ממש כמו במערב "זו לא סדנת הזעה" הסבירו לנו. לשם ההשוואה בישראל נמכרים בשנה 400 אלף מסכים, כלומר ארבעה ימי עבודה מספקים את כמות המסכים שנמכרים כאן בארץ. המפעלים גדולי ממדים וכל בניין שם שקול לקריית פיתוח שלמה בישראל. עוד נראה כי האוטומציה משחקת תפקיד מרכזי וכי רוב הדברים, לרבות הבדיקות הטכניות והבקרות איכות, מבוצעות על ידי רובוטים ולא על ידי אנשים. אם זה לא מספיק, כדי לדאוג ליעילות מרבית, נעזרים במפעל ברובוטים אוטונומיים המסיעים את המסכים מהרגע שנארזו בפס היצור ועד למחסנים.

הייסנס ביקור במפעלים. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
"המפעלים גדולי ממדים וכל בניין שם שקול לקריית פיתוח שלמה בישראל". (צילום: מייקי לוי)/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

תנאים שלא מביישים את עמק הסיליקון

יום למחרת חזרתי אל מרכז המחקר והפיתוח. שם קיבלתי את הסיור שפספסתי ביום הקודם. גודלו של המרכז הוא רחב ידיים ושם ממוקמים לפחות חמישה בניינים שבהם מעצבים את הטלוויזיות, מפתחים את החומרה ומבצעים את בדיקות התקינות רגע לפני שסדרת הטלוויזיות מגיעה אל פס היצור. עוד בהייסנס דאגו לתנאים שנראה שלא מביישים את התנאים של עובדי ההייטק בישראל ולא של עובדי עמק הסיליקון. שם הקימו אגם מלאכותי, קפיטריות הפזורות ברחבי הקמפוס ואפילו מכולות קטנות ללא מוכרים, ממש כמו בסופר של אמזון בארצות הברית.

ביקור במפעלים של הייסנס תנאים של עמק הסיליקון. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
"שהתנאים במרכז לא מביישים את התנאים של עובדי ההייטק בישראל ועובדי עמק הסיליקון". (צילום: מייקי לוי)/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

את כל הבדיקות המורכבות והמקיפות מבצעים בתוך מרכז המחקר והפיתוח שאליו הגענו. אחת מהבדיקות היא חדר חושך מיוחד, כאשר במרכזו ממוקם חיישן די קטן שעלותו לדבריהם היא מאות אלפי דולרים וכי זהו החיישן היחידי שנמצא בתוך סין. על מה כל המהומה? החיישן הזה בודק את איזון הלבן של המסך ואת הצבעים. הוא דואג לכייל את הפאנל אחר כך ולמעשה, התוצאות שלו בין היתר, אחראיות בעקיפין על איכות המסכים שמגיעים אל הלקוחות. עוד נחשפתי לשורה של בדיקות שמבצעים כמו חדר ללא הד הבודק את איכות השמע, חדר שבו בודקים את השפעות האנטנות הסלולריות על הטלוויזיות וחדרים מיוחדים המדמים תנאי מחסון כאשר הטמפרטורה ואחוזי הלחות משתנים. כך בהייסנס מדמים תנאי אחסון לא אידיאלים של 50 מעלות עם 90 אחוזי לחות, הכל במטרה לבדוק כיצד יגיבו הטלוויזיות וכיצד ניתן לשפר אותן על מנת שיעמדו בתנאים הלא שגרתיים האלו. ברגע שראיתי את החדרים האלו, אני מוכרח להודות שכל מה שרציתי הוא לדעת איך מרגישים בטמפרטורה של 50 מעלות ו-90 אחוזי לחות. בלי שום התלבטות, פניתי בחוצפה הישראלית וביקשתי שיפתחו לי את הדלת על מנת שאבדוק, מעין מבחן השוואה. מזג אוויר בתל אביב לעומת מזג אוויר בחדר המיוחד שבסין. אני מוכרח להודות שאחרי בערך עשרים שניות, יצאתי משם כאשר כולי מים. חוויה כיפית, זו לא הייתה.

בכניסה לאולם התצוגה הנוסף, נכנסנו דרך "מנהרת הפרסים והעיטורים" של החברה. מעין "היכל התהילה" של החברה שבו תלתה כל פרס וכל פטנט שהגישה. משם המשכנו לראות שוב את התחבורה החכמה שהחברה מפתחת בשנים האחרונות וכבר משולבת כיום בערים בתוך סין.

ביקור במפעלים של הייסנס. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
"שברגע שראיתי את החדרים האלו, הייתי חייב להיכנס אליהם ולחוות את ההרגשה". (צילום: מייקי לוי)/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

לאורך כל הביקור ניסו בהייסנס לגרום לנו להבין שלא מדובר בעוד חברת מסכים אלא בחברה חדשנית שמייצרת טכנולוגיות ופתרונות חדשים למגוון רחב של תחומים וההרגשה הזאת בהחלט נשארה עמי גם אחרי הסיור. אולם עדיין, יש לחברה הרבה מה ללמוד מהיצרניות הקוריאניות ונראה שכיום היא בהחלט עושה זאת.

אל מרכזי המחקר והפיתוח הענקיים בסין, מצטרף גם מרכז כחול - לבן שנמצא בתל אביב ולצד הפיתוחים שנעשים בישראל, מאתרים בהייסנס טכנולוגיות ישראליות שישולבו במוצרי החברה השונים.

הכותב הינו אורח חברת הייסנס בצ'ינגדאו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully