וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנדרואיד הטוב בעולם? בדקנו את ה-OnePlus 6

14.6.2018 / 8:00

במשך 6 שנים חברת וואן פלוס מנסה למצוא את האיזון שבין התמורה שמציע המכשיר שלה לבין המחיר. עם הוואן פלוס 6 נראה שהיא סוף - סוף מצליחה לעשות זאת. לאחר כמה שבועות עם המכשיר ובדיקה מקיפה למדי, חזרנו עם מסקנה אחת ומאוד ברורה

צלמים זמניים מורשים

חברת וואן פלוס צצה לראשונה לפני 6 שנים וגרמה למהפכה בשוק שהציעה סמארטפון עם חומרה מתקדמת כמו שאר מכשירי הדגל אך לעומת זאת, תג המחיר נמוך של 300 דולרים. 6 שנים אחרי צאת המכשיר הראשון, הוואן פלוס 6 מתיימר לעשות זאת שוב, אך הפעם עם תג מחיר כמעט כפול. עם הסמארטפון החדש, נראה שעל פניו, החברה הצליחה לייצר את אחד מהסמארטפונים המשתלמים ביותר. עם זאת, הצרכנים שרכשו את הסמארטפון היו צריכים לוותר בעיקר על איכות המצלמה, אך הפעם בחברה עשו הכל כדי לספק את אחת המצלמות הטובות שיש בשוק. לקחתי את הוואן פלוס 6 לבדיקה ארוכה מעמיקה וחזרתי עם מסקנה מאוד ברורה.

העיצוב

הדור השישי של הוואן פלוס לוקח את עיצוב הסמארטפון לרמה חדשה, כזו שלא ראינו עד כה. חיישן טביעות האצבע עבר לגב הסמארטפון, הלוגו נחרט מתחת לפאנל האחורי בצבע שחור מבריק שמגיע מזכוכית המקנה הרגשה יוקרתית לצד מסגרת מתכתית המעניקה הרגשה של סמארטפון יוקרתי באמת שלא נופל ממכשירי הדגל האחרים, וזו הרגשה שהייתה חסרה עד כה במכשירים השונים של החברה.

החיסרון הגדול ביותר שראיתי לעיצוב השחור המבריק, שקצת מזכיר את הצבע JetBlack של האייפון 7, הוא כמובן העמידות שלו במבחן הזמן מבחינת שריטות וטביעות האצבע המופיעות על גב הסמארטפון בשימוש קצר.. עוד נמצא את כל המקשים במקומם הטבעי. סליידר ההתראות חוזר שוב מצד ימין והוא עובד מדהים. בחלקו התחתון של המכשיר נקבל חיבור Type C, רמקול ואל דאגה, יש כאן חיבור 3.5 מ"מ לאוזניות שחברות רבות כבר זונחות בימינו - פלוס גדול מבחינתי. הוואן פלוס 6 הוא מכשיר יפה שסוף סוף נראה ונותן הרגשה של סמארטפון יוקרתי שלא נופל באיכותו מהאייפון 10 ומהגלקסי S9.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
גב מכשיר הוואן פלוס 6. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
"הדגם השישי לוקח את כל האלמנטים שהיו טובים ומחדד אותם אפילו יותר"/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

המסך

לוואן פלוס 6 מסך בגודל 6.28 אינץ'. זה נשמע מעט מרתיע, אך בפועל, מידות הסמארטפונים עם מסך גדול הצטמצמו משמעותית לאורך השנים, הודות לשילוב של מסך נטול שוליים כמעט לחלוטין. המסך מגיע ברזולוציית Full HD וכולל את המגרעת המוכרת מהאייפון 10 שאותה ניתן לבטל תוכנתית. הסמארטפון לא מרגיש גדול במיוחד ביד. הוא נוח לאחיזה ולא הייתה לי בעיה להגיע לכל ארבע פינות המסך עם האגודל שלי. עוד למסך ציפוי זכוכית גורילה 5 המקנה עמידות נגד נפילות ושריטות, לצד פאנל מסוג Optic Amoled שעושה עבודה מצויינת. מדובר בפאנל שהחברה משתמשת בו כבר כמה שנים ואיתם, גם משתדרג משמעותית. הצבעים במסך מצויינים ומדויקים וחווית הצפיה היא בהחלט מצויינת.

וואן פלוס 6 חזית עם וואלה טק. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
"הצבעים מעולים, הבהירות די גבוהה ומספיקה על מנת להשתמש בו תחת שמש ישירה בקיץ הישראלי, אבל עדיין זה לא מושלם"/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

החומרה

בלב המכשיר פועמת ערכת השבבים סנאפדרגון 845 מתוצרת קוואלקום לצד 6 או 8 גיגה של זיכרון ראם. הנתונים כאן לא שונים מכמעט כל מכשיר דגל אחר בשוק כיום ולכן לא הפתיע אותנו לגלות בבדיקת המכשיר שהוא מסוגל להתמודד עם כל דבר שניסינו לזרוק עליו. לא נתקלתי בבעיות איטיות או תקיעות כלשהן, ואפילו משחקים כבדים לדוגמת PUBG עבדו מצוין. הגרסה שקיבלנו הגיעה עם 6 גיגה ראם ואיפשרה לנו לעבוד בריבוי משימות ללא גמגומים של הסמארטפון.

בדומה למגוון רחב מאוד של מכשירי דגל, וואן פלוס העבירו את חיישן טביעת האצבע לחלק האחורי של הסמארטפון. הוא ממוקם בגב המכשיר במיקום מדויק ופועל בצורה מהירה. סוללת המכשיר מגיעה בנפח זהה לזאת שבדגם הקודם, 3,300 מיליאמפר-שעה, אך היא דווקא הייתה אחת ההפתעות הטובות במכשיר הוואן-פלוס. לאחר יום עבודה אינטנסיבי במיוחד שלווה בשעה של צפייה בתוכן ביוטיוב וכן עבודה עם רשתות חברתיות, סיימתי את היום עם 10 אחוזים במד הסוללה. לאחר בדיקה מקיפה יותר, גיליתי שאני שהוואן פלוס 6 מספק בין 5-6 שעות של זמן מסך מדי יום.

איכות הרמקול הייתה בין הדברים היחידים שהפריעה לנו ואיכות השמע היא מבין הירודות שיש בסמארטפונים. בעוצמות האזנה גבוהות, הסאונד מתחיל להתעוות באופן משמעותי ברמה שמפריעה לשמיעה. כיום מכשירי הדגל של החברות מגיעים עם עמידות למים ואילו הוואן פלוס מגיע עם עמידות לנתזי מים בלבד, חסרון גדול שהתגלה במכשיר.

הממשק

הממשק של הוואן-פלוס הוא מצויין ואינטואטיבי וזאת בגלל שהוא נטול מכל תכונה אפשרית שאנו רואים היום בסמארטפונים אחרים. הוא הכי קרוב מבין מתחריו לממשק של הסמארטפון של גוגל, והוא מציע גרסת אנדרואיד נקייה כמעט לחלוטין. מלבד שלוש אפליקציות של החברה, המכשיר מגיע עם העיצוב הסטנדרטי שגוגל קבעו עוד בימי ההכרזה על גרסת האנדרואיד 8.0, או בשמה המלא, אנדרואיד אוראו.

כתוצאה מכך, הממשק עובד בצורה מהירה וחלקה, ולא מראה שום סימני התקיעה. הממשק מציע גם שימוש במחוות בדומה לאייפון 10, ובעוד שזה לא עובד חלק ממש כמו באייפון - המחוות מציעות בין היתר את ביטול כפתורי הניווט הנמצאים בתחתית הסמארטפון. בשבוע האחרון לשימוש עם הסמארטפון, זכיתי לקבל עדכון תוכנה ששיפר את ביצועי מערכת ההפעלה בצורה משמעותית.

המצלמה

התחרות בעולם הסמארטפונים גוברת מאוד בשנים האחרונות והחידושים התרכזו לאחרונה בעיקר במצלמה. וואן-פלוס מעולם לא הייתה ידועה בתור אחת שמייצרת סמארטפונים עם מצלמות תחרותיות, והדגם השישי לא ממש שונה.

מצלמת הוואן פלוס 6. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
המצלמה של הוואן פלוס 6 - מצוינת אך לא מהפכנית/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

המצלמה לא מהפכנית, אך אני יכול להגיד בלב מלא שלא היה חסר לי בה כלום. היא מגיעה עם זוג עדשות, האחת 16 מגה פיקסל בעלת מפתח צמצם f/1.7 וייצוב תמונה אופטי, ואילו השנייה 20 מגה-פיקסל ובעלת מפתח צמצם זהה. יכולות צילום כמו מצב עומק שדה ו-HDR הצליחו לייצר תמונות מצוינות עם צבעים נאמנים למקור ולא רווים מדי כמו שאנו יכולים לראות במכשירים אחרים. במצב אוטומטי המצלמה קלעה בדיוק להגדרות הבהירות הנכונות, ולא ראיתי פה את ההתערבות של תוכנת המכשיר בצילום.

מצבי הפורטרט שבו הרקע מטושטש והאובייקט במיקוד וה-HDR עבדו מצוין. אפילו במקרים שחשבתי שהוואן-פלוס יתקשה בגלל תנאי התאורה, הוא חשף יכולות מרשימות במיוחד תוך כדי צמצום הרעש שבדרך כלל מופיע בתמונה. ממשק האפליקציה נשאר זהה גם הוא ומאפשר צילום במספר רחב של מצבים. מצב הפרו מאפשר שליטה כמעט מלאה בתמונה - וזה משהו שבתור צלם חובבן ממש אהבתי לראות. המצלמה הקדמית שגם היא 16 מגה-פיקסל, לעומת זאת, מעט אכזבה עקב חידוד יתר של התמונה, אבל חיפתה על כך עם מצב עומק שדה שעובד לא רע בכלל.

מצב עומק שדה בוואן פלוס 6. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
מצב עומק השדה במצלמת הוואן פלוס 6/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו
צולם במצלמת הוואן פלוס 6. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
צולם בוואן פלוס 6/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

השורה התחתונה

וואן-פלוס סיפקה במשך שש השנים האחרונות תחרות אמיתית למכשירי הדגל של החברות הגדולות, והדגם השישי עושה זאת שוב, אולי בדרך הטובה ביותר מכל שאר הדגמים ששחררה החברה. חיישן טביעת האצבע עבר לגב המכשיר, העיצוב השתדרג וכעת מצדיק את השוואתו למכשירי הדגל של החברות הוותיקות. המצלמה סיפקה תמונות מצוינות, הממשק היה נקי ועבד בצורה חלקה ויחס המסך לגוף באמת שם אותו במקום מעולה אל מול המתחרים.

ואם זה לא שכנע אתכם, אז חכו שתשמעו את המחיר. את הוואן-פלוס 6 תוכלו לרכוש תמורת מחיר התחלתי של 2,599 שקלים אצל היבואן הרשמי סל נאו בע"מ - מחיר שזול באופן משמעותי מכל מכשיר דגל אחר כיום של החברות הגדולות, ושם הוא מנצח בקרב. את החסרונות במכשיר ניתן לספור על יד אחת, ולכן באמת קשה שלא להמליץ עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully