וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסמארטפון המשתלם ביותר שיש כיום": בדקנו את הרדמי נוט 5 של שיאומי

15.7.2018 / 8:31

שיאומי הציגה הצלחה מסחררת עם סדרת הרדמי נוט וכיום קבעה את מעמדה כאחת מחמש יצרניות הסלולר הנמכרות ביותר בישראל. בדגם החמישי שיאומי הצליחה לשפר את מה שכבר היה מתכון מנצח, ועשתה זאת במחיר אטרקטיבי למדי, אך האם זה מספיק? בדקנו

עם היצע מגוון של סמארטפונים בכל הקטגוריות ועם תמורה מצויינת עבור המחיר, לא פלא שחברת שיאומי היא אחת מהיצרניות הפופולריות ביותר בישראל. בשנים האחרונות החברה צברה תאוצה אדירה בישראל ואף הסמארטפון הנמכר ביותר בישראל שייך לה. שיאומי ידועה ביצור סמארטפונים בתג מחיר נמוך שמציעים חומרה מתקדמת. מעבר להורדה משמעותית של מחירי הסמארטפונים בישראל ובעולם, החברה פיתחה מכשירי קונספט שהגיעו לפס היצור וגרמו ליצרניות הגדולות מקוריאה וארצות הברית, לחזור שוב ללוח השרטוטים ולנסות להדביק את הקצב. בדקנו את דור ההמשך לסמארטפון הפופולרי ביותר בישראל. האם הרדמי נוט 5 פרו ישחזר את ההצלחה?

עיצוב

הנוט 5 לוקח את האלמנטים העיצוביים החיוביים בעיצוב של קודמו ומוסיף לזה. האלומיניום מרגיש יותר איכותי ומושחז, והקווים הקטנים שלעיתים נראים מוזנחים במכשירי ביניים, מקבלים פה ייחוס טוב והופכים את עיצוב המכשיר ליוקרתי יותר מבעבר. כמו כן, איכות הבנייה מרגישה מאסיבית וחזקה, בכך היא הופכת את המכשיר לנוח מאוד לאחיזה, ומפצה מעט על המשקל לעומת סמארטפונים אחרים. בצד ימין נמצא את כפתורי הווליום והנעילה ובצד שמאל את מגירת הסים. מקדימה נמצאים שלושה כפתורי מגע מוארים: מקש חזור, כפתור בית ומנהל המשימות, בדיוק כמו בכל המכשירים של שיאומי.

השיאומי רדמי נוט 5. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
איכות בנייה יוקרתית שמרגישה טוב ביד/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

מסך

הרדמי נוט 5 לא נושא עמו בשורה בתחום המסך והוא גם לא מביא מהפכה בתחום, אלא להפך: הוא כולל את אחד המסכים היותר מורכבים וזה לא לטובה. למכשיר מסך בגודל 5.99 אינצ'ים בעל פאנל מסוג IPS LCD וברזולוציית Full-HD+. זאת ביחד עם יחס המסך שעומד על 18:9, יגרמו לכם לחשוב שמדובר במסך טוב, אבל זה לא בדיוק המקרה. בזמן שמכוון על בהירות מקסימלית, הצבעיים טבעיים ואולי מעט קרים מדי, אך לרוב קרובים למקור ולא רווים מדי. בדרגות נמוכות יותר של בהירות, הצבעים דוהים מעט וניתן לראות שובל על המסך כשמזיזים אותו. זה חבל כי למסך יש פוטנציאל להיות בין הטובים ביותר בטווח המחירים. עוד למסך המכשיר הגנת זכוכית מסוג גורילה, אך החברה אינה ציינה באיזו גרסה.

השיאומי רדמי נוט 5. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
המסך לא מדהים אבל הוא עושה את העבודה/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

חומרה

הנוט 5 מגיע עם ערכת השבבים החדשה ביותר מבית קוואלקום עבור מכשירי ביניים, הסנאפדרגון 636. מדובר בערכת שבבים בעלת שמונה ליבות ולעומת הדגם של השנה שעברה, שהגיע עם ערכת שבבים של מדיה טק, זהו שיפור משמעותי ובהחלט אפשר לראות זאת. הנוט 5 מצליח להביא לשולחן ביצועים מעולים ביחס לשאר המתחרים בקטגוריה, ולצד 4 גיגה של זיכרון ראם, פעולות כמו ריבוי משימות עבדו בצורה יעילה ומהירה. העבודה עם המכשיר הייתה מהנה ולרוב הוא לא הציג שום בעיות כמו תקיעות או גמגומים. הסוללה מגיעה בנפח של 4,000 מיליאמפר-שעה והצליחה לספק בקלות יום שלם של עבודה אינטנסיבית עם המכשיר, אך לצערנו אינה כוללת טעינה מהירה. עוד המכשיר כולל 64 גיגה של זיכרון אחסון וכולל אפילו אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס SD. בגב המכשיר קורא טביעות האצבע, שנשאר מהיר ומדויק, בדיוק כמו בדגמים הקודמים.

ממשק

הדגם החמישי בסדרת הנוט של שיאומי מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 7.1.2 נוגט, בזמן שעדכון ל-8.0 אוראו או לאנדרואיד P לא נראה באופק. זה חסרון עצום, שכן הרבה מכשירים כיום מגיעים עם גרסת האנדרואיד השמינית והחדשה ישירות מהקופסה ואילו שיאומי נשארת מאחור בכל מה שקשור לעדכוני התוכנה. אם אתם מצפים שהוא יזכה לאנדרואיד 8.0, אז זה לא עשוי לקרות בקרוב אם בכלל. עוד המכשיר מגיע עם ממשק ה-MIUI של החברה בגרסתו התשיעית, והינו כולל כמה פיצ'רים הייחודיים למכשירי שיאומי. למשל, תוכלו לנהל שני חשבונות ווטסאפ נפרדים ללא שום בעיה, מה שעדיין לא אפשרי בכל המכשירים.

הממשק הייעודי של שיאומי כולל אייקונים ייחודיים ומסכים שהחברה שילבה וההתמצאות בממשק נשארה קלה, פשוטה ונוחה לכל משתמשי אנדרואיד. אהבתי במיוחד את מסך ההתראות היעיל. עוד המכשיר תומך במגוון רחב של ערכות נושא, כך שתוכלו להתאים את עיצוב הממשק כרצונכם. אפילו מצאנו בממשק כמעט את כל האפליקציות של גוגל לרבות אפליקציית התמונות ודפדפן הכרום, כך שניתן להחליף בקלות את הדפדפן המובנה. למרות זאת, באופן אישי אני חושב שמדובר בממשק שנראה מעט מיושן, ואשמח לראות בגרסה הבאה ריענון כולל.

מצלמה

המכשיר מגיע עם מערך צילום אחורי בעל זוג עדשות. הראשונה היא 12 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם של f/2.2 והשנייה 5 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם של f/2.0. הנתונים אינם מרשימים על פני השטח, שכן המצלמה השנייה לא עושה הרבה מעבר לזיהוי בצילומי עומק שדה. בצילומים כאלו, הזיהוי עובד טוב לרוב, אך הטשטוש בקצוות בהרבה מהפעמים לא עבד כמו שקיווינו והוא נראה מעט מלאכותי. בשאר תנאי הצילום, התמונות יצאו חדות בלי הרבה רעש רקע ועם צבעיים טבעיים.

השיאומי רדמי נוט 5. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
המצלמה של הרדמי נוט 5 מצליחה להפיק תמונות חדות עם צבעים מצוינים/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

המכשיר מתקשה בעיקר בתנאי תאורה מאתגרים ולעיתים מפספס קצת לדייק באיזון הלבן, במיוחד תחת אור שמש כבד. עוד מצב ה-HDR במכשיר לא פועל באופן אוטומטי, אלא רק במצלמה הקדמית, כך שתהיו חייבים לזכור להדליק אותו במידת הצורך. המצלמה הקדמית היא 20 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם של f/2.2 והיא מצליחה להפיק תמונות טובות. צילומי עומק השדה שלקחנו איתה היו לא רעים כלל, אך עדיין נתונים לשיפור. חשוב להדגיש שוב שמדובר במכשיר ביניים, וביחס למתחרים בקטגוריה, המצלמה מדורגת במקום לא נמוך בכלל.

צולם ברדמי נוט 5 של שיאומי. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
צולם ברדמי נוט 5 של שיאומי/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו
צולם ברדמי נוט 5 של שיאומי. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
צולם ברדמי נוט 5 של שיאומי/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

סיכום

מכשיר הביניים החדש של שיאומי מגיע במחיר של כ-1,249שקלים ביבוא רשמי של המילטון ומציג נתונים לא רעים בכלל ביחס למתחריו. המסך , כשמכוון לבהירות הגבוהה ביותר, סביר בהחלט, המצלמה מצליחה להפיק תמונות חדות עם צבעים מעולים, יש לו חיבור אוזניות ואפילו משדר אינפרה-אדום לשליטה על מכשירים אחרים. עוד איכות הבנייה שלו מצוינת והוא מרגיש מאוד יוקרתי ומאסיבי ביד. עם זאת, המסך שלו מתקשה להציג תמונה טובה בבהירות נמוכה, יש לו חיבור Micro-USB מיושן בזמן שכולן התקדמו לטייפ סי, והממשק שלו מרגיש טיפה מיושן. הדבר שמבליט את אטרקטיביות המכשיר היא המחיר, שללא צל של ספק מציע תמורה מצוינת. אם רכשתם את הדור הקודם, כאן תגלו שדרוג משמעותי בתחום הצילום. המחיר לצערנו, כמעט הוכפל והתמורה איננה הוכפלה. תג המחיר מעט גבוה מה שיקשה על הסמארטפון החדש של שיאומי להיות פופולרי כמו הדור הקודם. אם אתם מחפשים סמארטפון במחיר של עד 1,250 שקלים, השיאומי הוא אחת מהאופציות הטובות ביותר שיש כיום בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully