וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק רבע מיליון פאונד: מנכ"ל אמזון והמיליארדר ג'ף בזוס רוצה להטיס אתכם לחלל

17.7.2018 / 12:35

המרוץ לחלל האזרחי התחיל כבר לפני שנים וכעת מצטרף ג'ף בזוס, האיש העשיר ביותר בעולם שרוצה להטיס אתכם לחלל תמורת רבע מיליון פאונד. לא תוכלו לבקר בירח, אבל כן תוכלו להרגיש את חוסר הכבידה ולעשות את הסלפי מהמקום הכי גבוה שאי פעם עשיתם

רוצים להגיע לחלל? בקרוב זה יהיה אפשרי תמורת רבע מיליון פאונד, או בשקלים: מיליון ומאה אלף שקלים. מנכ"ל אמזון ואחד מהאנשים העשירים בעולם, ג'ף בזוס רוצה להטיס אתכם לחלל באמצעות חברת Blue Origin שבבעלותו. בקרוב הוא יתחיל למכור כרטיסי טיסה לחלל כשהטיסה הראשונה תכלול עוד שישה נוסעים ותצא עוד השנה. מומחים מעריכים כי מחירי הכרטיסים שדלפו ברשת, אינם גבוהים מספיק כדי לממן את עלות הטיסה. על פי הערכות, החברה שלו צפויה להפסיד מיליוני דולרים וייתכן ובזוס עושה זאת בעיקר בביל יחסי ציבור.

על פי הערכות, מחיר כרטיסי הטיסה בחברתו של בזוס ינוע בין 150 אלף פאונד ל-230 אלף פאונד (בין כ-724 אלף שקלים עד לכמיליון ומאה אלף שקלים). עובדה נוספת שאולי תאשר את השמועות היא מחירי הכרטיסים בחברה המתחרה, Virgin Galactic. שם נמכרו כבר 650 כרטיסים תמורת 190,500 פאונד, שהם כ-919 אלף שקלים. עם זאת, לחברה אין עדיין תאריך השקה רשמי, בעוד שבזוס הבטיח כי הטיסה הראשונה תצא כבר בחודשים הקרובים. בדומה לרקטה הרב פעמית של Space X, כלי התעופה של החברה נועד לשימוש רב פעמי ועתיד לפעול במספר גדול של טיסות.

עוד בנושא:
הספירה לאחור החלה: החללית הישראלית הראשונה תשוגר לירח בדצמבר
עד 2017 נגיע לירח: הכירו את החללית הישראלית החדשה
"נחזור לחלל והפעם כדי להישאר": החזון של מנכ"ל אמזון נחשף

ג'ף בזוס. AP
ג'ף בזוס - החברה שלו תציע בקרוב טיסות לחלל/AP

כאמור, בכל טיסה יהיו עד שש נוסעים ועל פי דברי החברה, אורכן של הטיסות יהיה קצר מאוד. אל תצפו לנחות על הירח מאחר והטיסה בסך הכל תדגים את החוסר כבידה שיש בחלל והצצה מגובה של עשרות אלפי רגל על כדור הארץ. הטיסות יכללו עד ל-6 נוסעים בכל נסיעה, ועל פי דברי החברה יהיו אורכן יהיה קצר מאוד. בכנס שנערך בחודש שעבר, בכירים בחברה אמרו כי טיסות ניסוי יתקיימו בקרוב מאוד על מטוס ה-"ניו שפרד" של החברה, כשמכירת כרטיסים לציבור הרחב תחל בשנה הבאה. המטוס יוכל לעלות באופן עצמאי ואוטונומי לגובה של מעל ל-100 קילומטרים מפני כדור הארץ ולהגיע לחלל. החברה הוקמה על ידי בזוס בשנת 2000, ועד כה נשמרו בסוד רוב הפרטים בנוגע לכלי הטיס שישמשו אותה ועלות כרטיסי הטיסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully