וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסכון בסוללה, בזיכרון ואיתור תמונות בגלריה: חמישה טיפים שכל משתמש אייפון חייב להכיר

14.8.2018 / 8:15

מערכת ההפעלה של האייפון, ה-iOS נחשבת למערכת הפעלה די פשוטה, כזאת שכל משתמש ממוצע או מנוסה, יוכל לנווט בה בקלות ולהסתדר כבר בשימוש הראשון. עם זאת, יש כמה טיפים שגם המשתמשים המנוסים לא מכירים ובמיוחד בשביל זה איתרנו את חמשת הדברים שכל המשתמשים חייבים להכיר

מערכת ההפעלה של אפל הינה מערכת הפעלה סגורה, כלומר בשונה מאנדרואיד, לא ניתן לבצע שינויים במערכת או להוריד אפליקציות שלא מחנות האפליקציות. באנדרואיד לעומת זאת, אתם יכולים לעשות כאוות נפשכם, להחליף את גרסת המערכת באופן עצמאי, דבר שלא מומלץ אבל אפשרי או להוריד כל אפליקציה מהאינטרנט שגם זה דבר שאפשרי אבל לא מומלץ. זה גם אומר שבאייפון, במידה ותרצו לבצע פעולה כלשהי, תצטרכו לקוות שאפל מאפשרת את זה. כך לדוגמה לא ניתן להקליט שיחות באייפון והפתרונות שיש בחנות האפליקציות אינם מספקים במיוחד. כמו כן, גם אפל הודתה לאחרונה בפרשת האטת הסוללות, שבה נמצא כי החברה מאטה את מכשירי האייפון כשזרם הסוללה נחלש וזאת לשמור על יציבות המכשיר. משתמשי אייפון חדשים וותיקים, הנה חמישה דברים שאתם חייבים לדעת ולהכיר, הטיפים האלו ישדרגו את חווית השימוש שלכם באייפון וישימו סוף לכמה מהבעיות המעצבנות ביותר: תמונות מטושטשות, הטענה איטית של הסוללה, החיפוש הארוך בגלריית התמונות ועוד.

עוד בנושא:
מוכנים? אפל צפויה להיפרד משקע האוזניות גם באייפדים החדשים
"אנחנו עומדים עם כל העובדים שלנו שמחפשים שווין תחת החוק": אפל מצטרפת למחאת הלהט"בים בישראל
אימוג'י מאוהב, גיבור על וייצוג הולם לג'ינג'ים: אפל הכריזה על 70 אימוג'ים חדשים

הסוף לתמונה המטושטשת

אפל הציגה לפני כמה גרסאות את צילום ה-Live, הלוכד כמה שניות על ידי לחיצה ארוכה. צילום בלייב היה עד כה גימיק נחמד להעלות לפייסבוק אבל בגרסה החדשה הכל השתנה. אם צילמתם תמונה ואתם לא מרוצים מהתוצאה הסופית, תוכלו להחליף אותה בצורה פשוטה ונוחה. לחצו על התמונה > עריכה, ולאחר מכן בחרו את הרגע שאתם רוצים לשמור בתור תמונה. מערכת ההפעלה תדע לחתוך את התמונה החיה לכמה פריימים ומהם תוכלו לבחור את הפריים הרצוי. כעת ניתן להחליף את התמונה המטושטשת באחת חדה יותר, שצולמה רגע לפני.

תמונה חיה אייפון. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
הסוף לתמונות המטושטשות, פשוט בחרו פריים אחר./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

בדקו האם אתם צריכים להחליף סוללה

אם האייפון שלכם הפך איטי בזמן האחרון, יכול להיות שזה קשור לחיי הסוללה שלכם. אפל עלתה לכותרות לפני מספר חודשים כשהודתה בכך שהאטה באופן מכוון מכשירי אייפון כשהסוללה נחלשה. המהלך המרגיז של אפל אומנם גורם לכך שהמכשיר איטי יותר, אך באפל מבטיחים כי מנגד הוא גם יהיה יציב ויעבוד בצורה תקינה. לאחר הלחץ שהופעל על החברה מצד המשתמשים שהופתעו מהנושא, הציעה כפתרון להחליף את הסוללה באחת חדשה, ובכך להחזיר את האייפון למהירותו הקודמת. גם אתם יכולים לבדוק אם התופעה השפיעה על האייפון שלכם הודות לעדכון האחרון של החברה. היכנסו להגדרות הסוללה, שם תמצאו שורה הנקראת "Battery Health". במידה וקיבולת הסוללה שלכם עומדת מתחת ל-80 אחוזים, הסוללה שלכם ככל הנראה כבר נשחקה ותרצו להחליף אותה בהקדם. אם אתם קרובים ל-80 אחוזים אבל עדיין לא מתחת לסף, המכשיר שלכם עדיין עלול לסבול מריצודים לא רצויים.

עוד באותו נושא

"יש לך חור בלב": השעון של אפל הציל את חייו של צעיר אוסטרלי

לכתבה המלאה
מצב הסוללה באייפון. צילום מסך, צילום מסך
בדקו מה מצב הסוללה, כך תוכלו להחליף אותה בזמן./צילום מסך, צילום מסך

הטעינו את האייפון מהר יותר

במכשירי הדגל ואפילו הביניים של סמסונג, LG ואפילו מייזו, תקבלו מטען מהיר ישר בתוךה קופסה. לעומת זאת באפל, אם תהיתם מדוע האייפון שלכם נטען בצורה איטית, אז זה מכיוון שאפל חסכה על המשתמשים באופן מפתיע. המטען שמסופק בקופסה הינו מטען בזרם נמוך, מה שאומר שהטענה מאפס ל-100 לאייפון 7 פלוס, עשויה לקחת יותר משעתיים. כדי ליהנות מטעינה מהירה רכשו את המטען לאייפד של 12 וואט. מחירו בישראל נע בין 100 ל-130 שקלים והוא יטעין את האייפון בחצי מהזמן שלמטען האיטי לוקח.

חפשו תמונות בגלריה ממש כמו בגוגל

נפח האחסון גדל והתמונות גם מועברות לענן, מה שאומר שלא כל כך מופרך שיהיו לכם באייפון עשרות אלפי תמונות וככל שיהיו לכם יותר תמונות, כך תתקשו לאתר דברים ספציפיים שאתם מחפשים. במיוחד בשביל זה, אפל מפעילה עיבוד תמונה עבור התמונות כך שבחיפוש קצר תוכלו לחפש אותן, ממש כמו בגוגל. אם תיכנסו לגלריית התמונות, תמצאו בצד ימין למטה את לשונית החיפוש. לחצו עליה ופשוט כתבו את שם האובייקט, בין אם זה כלב, אנשים או מקומות. הגלריה של אפל מזהה אפילו לפי סוגי אירועים כמו חתונות, פארק שעשועים, פסטיבלים, אירועי ספורט, הופעות, ארוחות, קיץ ועוד. הגלריה גם יודעת לזהות לפי פרצופים, ממש מתחת לקטגוריית הרגעים, תוכלו לראות את כל הפרצופים שהמערכת זיהתה וכך לצפות בתמונות לפי האנשים.

איתור תמונות בגלריית האייפון. צילום מסך, צילום מסך
חפשו תמונות בגלריה, ממש כמו בגוגל./צילום מסך, צילום מסך

חסכו בשטח אחסון

אפל הבינה שמשתמשים רבים, שרכשו אייפון עם 16 גיגה לאחסון, נמצאים במצוקה תמידית של מחסור בזיכרון פנוי. ב-iOS 11 נוספו אפשרויות חדשות ויעילות יותר לאחסון במקום, הראשונה היא פורמט האחסון שהפך ליעיל יותר עבור תמונות וסרטונים. בנוסף, ניתן לפנות מקום על ידי סנכרון של ההודעות שלכם עם iCloud, על ידי לחיצה על הגדרות > הודעות > הודעות ב-iCloud, ומחיקה של כל הקבצים המצורפים. בנוסף ניתן למחוק אפליקציות שאתם לא משתמשים בהם אבל לשמור את כל המידע, כך שברגע שתרצו להתקין אותן שוב, תוכלו לחזור לאותה הנקודה שבה הייתם לפני. האופציה הזאת זמינה בתפריט iCloud שנמצא בראש אפליקציית ההגדרות.

למחוק אפליקציות מובנות של אפל. צילום מסך, צילום מסך
כדי לחסוך בשטח אחזון, אפל מאפשרת לכם להסיר את האפליקציות המובנות./צילום מסך, צילום מסך

השתמשו בתכונת ה-3D Touch גם אם האייפון שלכם לא תומך בה

אם מכשיר האייפון שלכם אינו תומך ב-3D Touch - התכונה שמציגה אופציות נוספות בהתאם לעוצמת הלחיצה שלכם על המסך - תשמחו לגלות שאפל שילבה בגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה פתרון, אך הוא תקף רק למרכז הבקרה. תוכלו לקבל תוצאה דומה לזו שבלחיצה חזקה על המסך על ידי לחיצה ממושכת. כך לדוגמה, על ידי לחיצה ממושכת על אייקון הפנס תביא אתכם למסך בו תוכלו לשלוט על עוצמת ההארה שלו, ובלחיצה ממושכת על הטיימר, תוכלו לקבוע את משך הזמן שלו באופן מהיר יותר.

טיפ בונוס: הזיזו את סמן הכתיבה באמצעות המקלדת

את טיפ הבונוס הביאו לנו המומחים באידיגיטל: החל מהאייפון 6S, אפל הכניסה את טכנולוגיית ה-3D TOUCH, טכנולוגיה המזהה את עוצמת הלחיצה על גבי המסך. האופציה שימושית, במיוחד בכתיבת מלל רב. כך לדוגמה, אם תכתבו טקסט באפליקציית ווטסאפ או בכל אפליקציה אחרת, תוכלו ללחוץ בחוזקה בכל מקום במקלדת ולהחליק בעדינות את האצבע כדי להזיז את הסמן לכל מקום שתרצו לערוך בו את המלל.

טיפ אידיגיטל. יח"צ,
הזיזו את הסמן באמצעות לחיצה על המקלדת./יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully