וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמארטפון שלכם איטי ומלא בפרסומות? כך תסירו אותן

15.10.2018 / 11:52

אתם בפייסבוק או בווטסאפ ופתאום קופצת לכם פרסומת? אתם לא לבד ומדובר במכה של ממש. ככל הנראה שהורדתם אפליקציה שכוללת רוגלה שהשתלטה לכם על הסמארטפון ומפיצה פרסומות. זה מציק, פוגע בביצועי הסמארטפון והאקרים מרוויחים לא מעט על חשבונכם

אישה צועקת על סמארטפון תקול. ShutterStock
הפרסומות חוגגות לכם בסמארטפון? אתם לא לבד וזה די מציק./ShutterStock

משתמשים באנדרואיד ופתאום קופצת לכם פרסומת כשאתם בכלל נמצאים באפליקציות כמו ווטסאפ, פייסבוק או פשוט במסך הבית? אתם לא לבד ומדובר במכה של ממש. למעשה, אלו הנוזקות החדשות שתפקידן הוא לא לגנוב מכם מידע לצרכים זדוניים אלא להרוויח כסף על חשבונכם. השלבים הם ברורים: אתם ועוד עשרות או מאות אלפי אנשים, מורידים אפליקציה, אחת לכמה דקות קופצת פרסומת והמפתחים גורפים סכומי עתק, מכונה המדפיסה כסף. אמזון מכרה בעבר סמארטפונים שהגיעו עם פרסומות מובנות בתוך המכשירים, כשהם הוצעו במחיר זול. אומנם אתם שילמתם מחיר מלא ופרסומות זה הדבר האחרון שאתם רוצים לקבל שמלבד העובדה שזה מציק, זה גם מאט לכם את המכשיר וזולל מחבילת הגלישה. כך תסירו את הפרסומות המציקות:

מבצע הסרת אפליקציות

היכנסו לחנות האפליקציות והסירו את כל האפליקציות שאתם לא משתמשים בהן וכמובן - את האפליקציות שאתם לא מכירים. האפליקציה שמציפה את הסמארטפון שלכם עם פרסומות, עשויה להיות משחק שלא שיחקתם בו כמה חודשים, אפליקציה שבטעות הופיעה כפרסומת באינסטגרם או באינטרנט ולחצתם על הורדה. בשלב זה מומלץ להסיר את כל האפליקציות שאתם לא משתמשים בהן, גם אם אתם בטוחים שהאפליקציה לא חשודה.

קורס מפתחי אפליקציות לאנדרואיד גוגל. מערכת וואלה!
הסירו אפליקציות לא מזוהות./מערכת וואלה!

התקינו אנטי וירוס

בדיוק כמו במחשבי הווינדוס, גם באנדרואיד מומלץ להתקין אנטי וירוס. האנטי וירוס עשוי מעט להכביד על הסמארטפון שלכם, אבל האבטחה אמורה להיות בראש סדר העדיפויות וכאן, האנטי וירוס יעזור לכם להיפטר מהפרסומות המעיקות. עם זאת, אנטי וירוס הוא לא דבר חובה באנדרואיד וניתן להסתדר בלעדיו. אם אתם נוהגים שלא להתקין אפליקציות צד שלישי, כלומר כאלו מהאינטרנט, אלא רק דרך חנות האפליקציות, אז אתם תוכלו להסתדר גם ללא אנדרואיד. אולם, במידה ויש לכם פרסומות, אז כנראה שעשיתם משהו לא תקין וכאן האנטי וירוס יעזור לכם. יש כמה אפליקציות מומלצות כמו: Avast, MacAfee שמסנן גם אתרים במידה ותבחרו ו- Malwarebytesשנחשבת למומלצת במיוחד והותקנה מעל ל-10 מיליון פעמים.

עוד בנושא:

שלכם ברשימה? 10 מכשירי האנדרואיד הכי חזקים בעולם
בדקנו את המייזו 16th: הראשון בישראל עם קורא טביעות אצבע מתחת למסך
עד 6,999 שקלים: איפה הכי זול לקנות את האייפונים החדשים?

אנטי וירוס לאנדרואיד. צילום מסך, צילום מסך
התקינו אנטי וירוס./צילום מסך, צילום מסך

הפרסומות עדיין מופיעות? אפסו את הטלפון

זהו המוצא האחרון והכי פחות מומלץ אבל כשאין ברירה, אז אין ברירה. אם הסרתם את כל האפליקציות שאתם לא מכירים, התקנתם אנטי וירוס וכל הדברים הללו לא הועילו, ייתכן ואתם מבוי סתום שהאופציה היחידה היא פשוט לאפס את הסמארטפון שלכם. גבו את תכני הסמארטפון בענן או על המחשב שלכם ומכיוון שייתכן והאנדרואיד שלכם נגוע, חשוב שגם תתקינו אנטי וירוס על המחשב ותדאגו שאתם לא מדביקים את המחשב עם תוכנות זדוניות. אחרי שווידאתם שכל המידע מגובה, היכנסו להגדרות, בחרו בגיבוי ואחסון ואז לחצו על "אפס נתונים". אחרי שתזינו את הסיסמה של הסמארטפון וחשבון הגוגל, הסמארטפון שלכם יבצע איפוס מלא וימחק את כל הנתונים.

איפוס סמארטפון. צילום מסך, צילום מסך
האפשרות האחרונה היא לאפס את הסמארטפון./צילום מסך, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully