וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לירח: החללית של SpaceIL בדרך לאתר השיגור שבפלורידה

16.1.2019 / 11:25

אחרי שנים של תכנונים, פיתוח ובנייה קפדנית, לצד השקעה של עשרות מיליוני שקלים ופעילות ענפה בתחום החינוך, עמותת SpaceIL נערכת לשיגור החללית לירח. העמותה דיווחה כי החללית תעשה את דרכה בימים הקרובים אל אתר השיגור שבקייפ קנוורל

יח"צ - חד פעמי

החללית הישראלית הראשונה שעתידה לנחות על הירח נארזה אמש (ג') במכולה ייעודית ותוטס בימים הקרובים במטוס מטען אל אתר השיגור שבקייפ קנוורל, פלורידה. משם החללית בראשית צפויה לעבור הכנות למען שיגורה לחלל בעוד כחודש. מאחר ומדובר במטען רגיש במיוחד, נדרשו סדרת פעולות מורכבות על מנת לארוז את החללית בראשית כראוי וכן להגן עליה מפני תלאות הדרך - הן היבשתיים והן האוויריים. לצורך תהליך האריזה, הוכנה מכולה ייחודית, שתאחסן את החללית בזמן השילוח ותוודא שתגיע בבטחה לאתר השיגור. תהליך האריזה עצמו ארך מספר שעות וכלל הנפה של החללית באמצעות מנוף אל תוך המכולה והתקנה של החללית בתוכה.

רק בחודש שעבר דיווחנו ממפעל התעשייה האווירית כי צוות SpaceIL הכניס את "קפסולת הזמן" לבטן החללית. הקפסולה כזכור הכילה את ספר התנ"ך, דגל ישראל ועוד עשרות יצירות וסמלים לאומיים, שעתידים בעוד כחודש לשוגר לעבר הירח. באריזת החללית למשלוח המיוחל, הסתיימו באופן רשמי העבודות ההנדסיות במפעל החלל של התעשייה האווירית. אריזת החללית ערכה מספר שעות ובה צפו בהתרגשות מוריס קאהן, נשיא עמותת SpaceIL, מנכ"ל העמותה עידו ענתבי, כפיר דמרי, ממייסדי SpaceIL ועוד.

העמסת החללית בראשית למכולה שתעביר אותה לאתר השיגור בפלורידה SpaceIL. תומר לוי,
אריזת החללית "בראשית" במכולה איתה תטוס לאתר השיגור בפלורידה./תומר לוי

כרגע תאריך השיגור המשוער הינו אמצע פברואר כשנכון להיום, על פי פרסומים בחו"ל, התאריך המעודכן הינו ה-13 בפברואר. אולם תאריך השיגור יקבע לפי מזג האוויר ולוח הזמנים של חברת SpaceX שבבעלות המיליארד אילון מאסק, ותשלח לחלל כמטען צידי באמצעות רקטת Falcon 9. שיגור החללית יהפוך את מדינת ישראל למדינה הרביעית בעולם שתגיע להישג זה ותצטרף למעצמות ארה"ב, רוסיה, סין ואולי גם הודו, במידה ושיגור החללית יצליח.

"הצוותים של SpaceIL והתעשייה האווירית השלימו את הרכבת ובדיקת החללית ומערכותיה, והיא ערוכה לתחילת המסע המדהים והמורכב המגלם בחובו חדשנות, יצירתיות ותעוזה. מסעה ההיסטורי של החללית, הכולל גם משימה מדעית תורם תרומה משמעותית לקידום תעשיית החלל ונושא החלל בישראל", אמר עידו ענתבי, מנכ"ל עמותת SpaceIL בעת הכנסת קפסולת הזמן לחללית בחודש שעבר. העמותה הייתה המתחרה הישראלית היחידה בתחרות הבינלאומית Google Lunar XPRIZE. אך לאחר הפסקת מימון התחרות על ידי גוגל ללא הכרזה על זוכה, החברה המשיכה לפעול במימונו של המיליארדר מוריס קהאן והקרן של משפחת אדלסון.

עוד באותו נושא

תנ"ך, דגל ישראל וסמלים לאומיים: SpaceIL הישראלית נערכת לשיגור החללית "בראשית"

לכתבה המלאה
החללית בראשית של SpaceIL. עמית לגו, מערכת וואלה!
החללית הישראלית הראשונה שתשוגר לירח/מערכת וואלה!, עמית לגו

תהליך תכנון ופיתוח החללית, שכלל עבודה מאומצת של מהנדסים, מדענים ואנשי צוות, החל ב-2013 ונמשך עד לשנה האחרונה, עם תחילת שלב הבנייה במפעלי התעשייה האווירית. החללית שמשקלה כ- 600 ק"ג בלבד, נחשבת לקטנה ביותר שתנחת על הירח. גובהה מטר וחצי, רוחבה כשני מטרים והיא נושאת דלק המהווה כ-75% ממשקלה. מהירותה המרבית תעבור את 10 ק"מ בשנייה. עוד הודיעה העמותה על שיתוף פעולה עם נאס"א שיאפשר ל-SpaceIL לשפר את יכולת המעקב והתקשורת עם החללית לקראת הנחיתה על הירח, במהלכה ולאחריה. כמו כן, תשתף SpaceIL את נאס"א בנתונים שיתקבלו מהניסוי המדעי למדידת השדה המגנטי באתר הנחיתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully