וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קללת אפל: מאטה את האייפונים החדשים וכך תחזירו אותם למהירות המקורית

22.1.2019 / 7:59

במשך שנים שמשתמשי האייפון התלוננו על האטה אחרי עדכון גרסה. במקביל, אפל התעלמה מהמשתמשים, לא סיפרה את האמת וטענה שהכל כשורה. בסוף שנת 2017 הפרשה התפוצצה ואז הודתה אפל בהאטה המכוונת שמבצעת כשחיי הסוללה נפגעים. כך תוכלו לבטל את ההאטה המכוונת של אפל

צלמים זמניים מורשים

בעשור האחרון מאז שהאייפון והאייפד הושקו, ראינו לא מעט תקלות שהצליחו להוציא מהכלים את משתמשי אפל והתקשורת. התקלה הראשונה הייתה עם האייפון 4 ופרשת הקליטה הידועה לשמצה. אז הפתרון של אפל היה ללכת עם כיסוי. אחר כך האייפון 6S ופרשת הבנד-גייט שאף גרם לאפל בצעד חריג, לפתוח את מעבדות החברה לביקורי עיתונאים. אולם הפרשה החמורה ביותר מצד אפל, היא האטת המכשירים שביצעה במשך שנים ולא דיווחה עליהם. בפרשה שנחשפה בסוף שנת 2017, טענה אפל כי ברגע שהספק הסוללה יורד, אפל מאטה את ביצועי המעבד כדי לשמור על יציבות האייפון. אנשים התלוננו מדי שנה, בסמוך להשקת הגרסה החדשה, על כך שהאייפון שלהם הפך לאיטי ואילו אפל במשך שנים לא הגיבה לכך.

בסוף שנת 2017, אפל החליטה להודות בהאטה המכוונת והמשתמשים הרגישו מרומים ובצדק. ללא שום הודעה מוקדמת וללא שום בחירה עצמית של המשתמשים שרכשו את האייפון ממיטב כספים, אפל פשוט החליטה להאט את האייפון ואפילו לא טרחה להגיב למשתמשים שחשבו שהאייפון שלהם הואט בצורה משמעותית. בכל משבר שאפל נתקלה בו, ראתה מניית החברה ירידה ברווחי החברה, אם זה באייפון 4S, האייפון 6 שהתעקם וגם האייפדים והאייפונים החדשים שהובילו לירידה במכירות, כתוצאה מכך לצמצום היקף הייצור ואחר כך לפרסום אזהרה למשקיעים על אי עמידה בתחזיות הרבעון. יתרה מכך, אפל הייתה החברה הראשונה שחצתה את קו הטריליון דולר בשווי שוק ובגלל האייפונים החדשים, איבדה רבע משוויה.

אינסטגרם אייפון X. ShutterStock
גם באייפון X יש האטה/ShutterStock

עם זאת, קהל המשתמשים של אפל מעולם לא היה גדול יותר. היקף המכירות הכולל שלה נמדד במיליארדים והיא ללא עוררין אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות במשק. אתר הטכנולוגיה The Verge פנה לאפל לתגובה בנושא הממצאים שהתגלו ולהפתעתם הרבה, היא אישרה אותם, אך טענה כי המטרה היא לא לעודד משתמשים לקנות אייפון חדש. "מטרתנו היא לספק למשתמשים את החוויה הטובה ביותר", נמסר מאפל. "זה כולל הערכה כללית של התנהגות המכשיר והארכת חייו. סוללות ליתיום-יון מתפקדות פחות טוב בקור, במתח נמוך או כשהן מזדקנות מה שיכול לגרום למכשיר להיכבות באופן בלתי צפוי כדי להגן על הרכיבים האלקטרוניים בתוכו". מבחינת אפל, המהלך הזה מאוד הגיוני - קל יותר להתמודד עם טענות על האטה במכשירים ישנים מאשר עם פרשה של מכשירים הקורסים ונכבים אקראית. או במילים אחרות: זה לא באג - זה פיצ'ר.

עוד באותו נושא

אפל מודה: אנחנו מאטים אייפונים ישנים בכוונה

לכתבה המלאה

כך תבטלו את ההאטה באייפונים

על אף ההאטה ולמזלנו, אפל הוסיפה את האופציה להשיב את מהירות הריצה של המעבדים לאותה המהירות שפעלו בהם בעת ההשקה. הבעלים של iPhone X ומטה יכולים לכבות את תכונת ניהול ביצועים אם הם מרגישים כי המכשירים שלהם הפכו איטיים מדי לאחרונה. בהגדרות היכנסו לקטגוריית "סוללה" ומשם ל-"חיי סוללה" או "Battery Health" אם הממשק שלכם בשפה האנגלית. גללו למטה אל תת-הכותרת 'יכולת ביצועי שיא' והקישו על הכפתור המשבית את התכונה.

סוללה אייפון ביצועים האטה אפל. צילום מסך, צילום מסך
לחצו על הכפתור המפעיל את "יכולת ביצועי שיא"./צילום מסך, צילום מסך

אך אם חשבתם שזהו הסוף אז מסתמן שלא. אתם הולכים לכעוס, לא מעט ובצדק: בעוד שרוב התכונות בכל מכשיר ובכל קטגוריה ניתנות להפעלה והשבתה כרצון המשתמש, אפל לא תאפשר לכם להשיב את ההאטה, גם אם תחפצו בכך. במקום, ההאטה תשוב באופן אוטומטי במידה והאייפון שלכם יקרוס ללא סיבה מוצדקת במשך שלוש פעמים. כעת, במקום להעלות תאוריות לסיבה שאפל מבצעת את ההאטה מלכתחילה, משתמשים תוהים אם בכלל כדאי להמרות את פיהם ולבטל את ההאטה במחיר הפיכת האייפון ללא יציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully