וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה חוגג: "נפלתי קורבן לעוקץ ברכישת מטבעות דיגיטליים"

מנחם שטאובר ורועי קצירי

22.1.2019 / 12:58

יזם הבלוקצ'יין ובעלי מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים פרסם הבוקר בקבוצת פייסבוק של קהילת הביטקוין הישראלית הודעה על המקרה שבו, לדבריו, נגנב ממנו "סכום משמעותי". חוגג מקיים בשעה זו התייעצות עם עורכי דינו ושוקל את צעדיו

הבעלים של בית"ר ירושלים משה חוגג לצד אלי אוחנה. קובי אליהו
משה חוגג/קובי אליהו

יזם הבלוקצ'יין ובעלי מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים משה חוגג פרסם הבוקר (ג') "אזהרה" בקבוצת הפייסבוק "ביטקוין - הקהילה הישראלית", ובה טען: "אתמול נגנב לי סכום משמעותי באמצעות עוקץ חצי מתוחכם, לאחר שרציתי לקנות Grin בכמות גדולה דרך OTC (מסחר מעבר לדלפק)".

חוגג הוא מייסד חברת ההשקעות סינגולריטים ועומד בראש הסטארט-אפ סירין לאבס, שהמוצר העיקרי שלו הוא סמטארפון בלוקצ'יין בשם Finney, המיועד לשימוש במטבעות דיגיטליים. Grin הוא מטבע דיגיטלי חדש, שהבלוקצ'יין שלו נוצר רק לפני שבוע. מדובר במטבע הקריפטו השני שמשתמש בטכנולוגיית הבלוקצ'יין MimbleWimble, הממוקדת בפרטיות המשתמשים.

המטבע הדיגיטלי הראשון שהוטמעה בו טכנולוגיה זו היה המטבע של הסטארט-אפ הישראלי Beam. הטכנולוגיה נקראת MimbleWimble, כשמה של קללה לקשירת הלשון בסדרת ספרי הפנטזיה "הארי פוטר". הפרוטוקול של מימבל-ווימבל מאפשר למזג עסקאות מטבע באופן שימנע פענוח וזיהוי של מקור העסקאות על גבי בלוקצ'יין ציבורי. המטבע Grin נסחר כיום במחזורים נמוכים יחסית, במחיר של כ-3.7 דולר ליחידה.

בשלב זה חוגג לא פירט מה גובה הסכום שנגנב ממנו וכיצד בדעתו לפעול. ממידע שהגיע ל"גלובס" עולה כי בשעה זו מקיים חוגג התייעצות עם עורכי דינו ושוקל את צעדיו.

בפוסט מהיום מציין חוגג כי גם מוכר מטבע ה"גרין" וגם ה"נאמן" שהפנה אותו למוכר - "היו חלק מהעוקץ". לטענתו, הסיבה שנתן אמון באותו "נאמן", "הייתה המלצה מאדם ידוע שאני מחשיב כאמין".

חוגג ציין בפוסט שפרסם, כי אין לו תלונות לאדם שהמליץ לו על "הנאמן" והפנה אותו ל"מוכר", מכיוון שאלה הטעו גם את הממליץ, אשר כל מטרתו אומר חוגג - "הייתה לעזור לו להשיג את מבוקשו".

הפוסט של חוגג הפך מהר מאוד לוויראלי בקרב קהילת הקריפטו בישראל, שחבריה ביקשו לדעת פרטים מזהים אודות העוקצים. חוגג בתגובה שפרסם לשאלת אחד ממנהלי הקבוצות, ציין כי שם המשתמש של העוקצים ברשת הטלגרם הוא: @JanDirecks ו-@altonomyotc.

בפוסט תגובה נוסף שפרסם חוגג, הוא מספר כי פנה לגורם מוכר ושאל אותו אם הוא מכיר "כורים שמעוניינים למכור כמות גדולה של גרין". לדבריו של חוגג, אותו גורם מוכר - "כתב באיזו קבוצה וחזר אליי עם מוכר, הכל היה בטלגרם, המוכר המליץ על הנאמן, זה שהפנה אותי אמר לי שהוא מכיר את הנאמן ואפשר לסמוך עליו". חוגג מוסיף, כי העבירו לו "גרין אחד לטסט" ובתמורה, הוא העביר "את הביטים (ביטקוין) לנאמן וביקשתי שיעשה את זה בשלבים מול המוכר".

ואולם, טוען חוגג, "ברגע שהביטים הגיעו לנאמן, הוא וגם המוכר נעלמו כלא היו", כאשר הגורם שהפנה אותו לנאמן, טען בפניו לאחר קרות העוקץ, כי "לא שם לב ששם המשתמש של הנאמן היה שונה במקצת ממה שהוא הכיר".

  • עוד באותו נושא:
  • משה חוגג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully