וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקציה חדשה טוענת שהיא יכולה להעריך כמה הומוסקסואלים המשתמשים

20.10.2019 / 6:52

כן, זו כמובן הונאה ואל תיפלו בה בפח. אפליקציה חדשה טוענת שהיא יכולה להעריך כמה אתם נמשכים למין שלכם, הודות ל"ניתוח DNA". על מנת לבדוק זאת, תצטרכו לשלם מאות שקלים. בינתיים, האפליקציה הצליחה לעורר סערה

מצעד גאווה בהאנוי, וייטנאם. רויטרס
האפליקציה החדשה תעריך אם אתם הומוסקסואלים. מצעד הגאווה בהאנוי/רויטרס

אפליקציית DNA חדשה טוענת שהיא יכולה להעריך בדיוק כמה אתם נמשכים למין שלכם. במה שנראה כמו הונאה ברורה לחלוטין, מפתח בשם ג'ואל בלנסון, שעובד לכאורה עבור חברה בשם "Insolent AI", יצר ופיתח אפליקציה שמנתחת את ה-DNA של משתמשים כדי להעריך בדיוק "כמה הומואים" אתם, כך פורסם באתר The Next Web האמריקני. כמובן, באופן די ברור מאליו, האפליקציה אינה יכולה לקבוע זאת בשום צורה. על פי מחקרים, ואפילו התיאור של האפליקציה עצמה בחנות האפליקציות, אין גן אחד שמעיד על משיכה לאותו המין. הדבר היחיד שאפליקציית "כמה הומואים אתם" יכולה לספר לכם על עצמכם, במידה ואתם קונים אותה, זה שכנראה אתם מקבלים החלטות גרועות בנוגע לרכישות שלכם.

למען הסר ספק, לא ניתן להעריך את עוצמת המשיכה של אדם למינו באמצעות אפליקציה הבוחנת דגימת DNA. ולמרות שהומוסקסואליות נקשרה לא פעם לגנטיקה, כאמור, אין אפילו גן אחד, קבוצת גנים או כל שיטה אחרת שיכולה להעניק אומדן כלשהו בנושא. נוסף על כך, לא ניתן להשתמש בבינה מלאכותית כדי לדעת אם מישהו נמשך למין שלו, וגם אפליקציית "גיידאר" שהושקה לפני כמה חודשים, שהציעה לגלות זאת באמצעות בינה מלאכותית, הייתה מזויפת. למעשה בקושי ניתן לסמוך על מחקרים שמפורסמים בנושא, וזאת בגלל שמדובר בנושא מבלבל מאוד. ישנם אנשים שלא מזדהים כהומוסקסואלים עד לשלב מאוחר מאוד בחייהם, כשאחרים מזדהים כסטרייטים, כיוון שהם לא מחשיבים מפגשים שאינם רומנטיים מאותו המין.

האפליקציה שתעריך כמה הומואים אתם. צילום מסך
האפליקציה החדשה שתעריך כמה "הומואים" אתם/צילום מסך

השורה התחתונה אומרת שמדובר בשטות לחלוטין. הבעיה היא שזו שטות מסוכנת מאוד. הכתבת אמילי מולין סיפרה כי המפתח של האפליקציה ממוקם באוגנדה, היכן שהומוסקסואליות אינה חוקית ופוליטיקאים בה מנסים להעביר חוק חדש שיאפשר להטיל עונש מוות על גברים ונשים שנמשכים למינם. במדינות אחרות, כמו חלקים מסוימים בארצות הברית, אפילו ניתן להפלות את אלה שמזדהים כהומוסקסואלים. ועל אף שבאמת אין שום סיכוי שהאפליקציה הזו יכולה לדעת אם מישהו הוא הומוסקסואל, או לצורך העניין להעריך בדיוק כמה הוא נמשך למינו, תמיד יהיו אנשים שיאמינו לכך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

גרוע מכך, למרות הסכנה הפוטנציאלית בשימוש באפליקציה הזו ככלי לאפליה, והעובדה שהיא טוענת שיש לה ערך מידע כלשהו - מה שהופך אותה כבר להונאה - היא גם דורשת ממשתמשים לשלם עבור בדיקת ה-DNA שלהם וכמובן למסור דגימה שלו. ובהתחשב שהמקורות של האפליקציה הזו, ושל רבות אחרות, הם מפוקפקים למדי, יש סיכוי סביר שהן אפילו ימכרו את ה-DNA שלכם, מה שנפוץ למדי בענף הזה. מיותר לציין שאת האפליקציה הזו, אתם כנראה לעולם לא תרצו על הסמארטפון שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully