וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלה, עשי זאת בעצמך

אדר שלו

5.3.2006 / 16:39

בלוגרית פמיניסטית, שזעמה על חוק איסור ההפלות החדש, פרסמה ברשת מדריך לביצוע עצמי של הפלה

ב-24 בפברואר עברה בדרום דקוטה הצעת חוק שכוללת איסור גורף על כל ההפלות, כולל של הריון כתוצאה מגילוי עריות או אונס, פרט לאלו שיש בהן סיכון לחיי האם. המהלך השמרני הזה הניע את הולדתו של מדריך הפלות בסגנון עשה-זאת-בעצמך, שמופץ עכשיו בין מאות בלוגרים וגורר מאות תגובות.

המחברת היא מולי בלית', עיתונאית, פמיניסטית וליברלית. את ההשראה למדריך קיבלה מארגון ג'יין, שסייע ל-13 אלף נשים לעבור הפלות בשנות ה-60 וה-70, כשעוד היו מחוץ לחוק. המדריך הופיע בבלוג שלה, "מולי מצילה את היום", שם הוא זכה ל-377 תגובות ולאלפי קישורים. את המדריך היא פותחת בפנייה אישית לנשים הרות בדרום דקוטה:
"אני מתארת לעצמי שאתן די כועסות עכשיו. אולי אתן קוראות את הבלוג הזה מתוך כעס - כעס שהמדינה חושבת שהיא יודעת יותר טוב מכן מה לעשות עם הגוף שלכן. אולי את תוהה איפה מרפאת ההפלות הקרובה ביותר נמצאת, ואם תצטרכי לצאת מהמדינה כדי לעבור הפלה. [..] מה שאתן צריכות עכשיו הוא לא זעם צדקני ששאר הבלוגוספירה תטיח בכן."

"ואוו, עכשיו אני יכולה לרצוח את התינוק שלי לבד!"

למדריך מתלווה אזהרה שמסירה מבלית' את האחריות לנזק הרפואי הלא מבוטל, כולל סכנת מוות, שעלול להיגרם מהפלה ביתית. הוא אינו כולל תמונות, אבל מתלווה אליו רשימת כלים שכוללת בדיקת הריון, מגרד רחמי, מלקחיים, סבון חזק, אנטיביוטיקה ועוד. לאחר מכן היא מקדישה כמה פסקאות להוראות ביצוע מפורטות מאוד.

הפוסט הזה אמנם הצית מחדש את אחד הויכוחים הישנים ביותר בהיסטוריה האמריקנית, בין הפלג הימני של מתנגדי ההפלות לבין הפלג השמאלי, שתומך בבחירה חופשית. המתתנגדים לועגים לבלית' בתגובות: "וואוו, תודה על האינפורמציה הנהדרת! למה לשלם 800 דולר לרופא עם פרקי ידיים שעירות, כשאני יכולה לרצוח את התינוק שלי לבד בבית?"
טוקבקיסט אחר, כנראה מהפלג השמאלי, תהה: "למה לא פרסמת במקום מדריך שמסביר לנשים איך לעבור מדרום דקוטה?" מגיב אחר טוען שהפוסט אינו אלא סאטירה מתריסה, שנועדה להדגיש את האבסורדיות של החוק המיושן.

בלית' מסבירה את הסיבות לכתיבת המדריך: "מעולם לא המלצתי על ביצוע עצמי של הפלה. [..] הפלות, במיוחד בשלבים המוקדמים של ההריון, הן הליך פשוט יחסית לביצוע [..]. אין שום סיבה שהמידע הזה יהיה שמור בידי רופאים בלבד, במיוחד במדינה בה אסור לרופאים לבצע את ההליך." ההסבר הזה לא מונע מבלוגרים אחרים להמשיך להתנצח, לשלוח תגובות וטראקבקים ברחבי הרשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully