וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל האתר השתגע

אדר שלו

27.3.2006 / 15:36

בריאן תומפסון, אדם שפוי לגמרי, מוכר את כל מה שצבר בחיים שלו ב-eBay, עד זוג המכנסיים האחרון

בריאן תומפסון התחיל למכור את כל חפציו לפני שנה, ולפני כשנה גיבש את פרוייקט "חיי-למכירה.נט". נכון לתאריך 19.3.2006, השווי הכולל של חייו לפי ebay הוא $2200.73.

כמעט כל הפריטים שמציע תומפסון למכירה הם חסרי ערך לחלוטין; למשל, קופסאות אבקת שוקו ריקות, ארגז פלסטיק אדום, נורות ליבון כחולות שספק רב אם ישרדו משלוח בדואר, סט סכיני גינזו (אלו שיכולות לחתוך סוליות נעליים. "כפי שראיתם בטלוויזיה!") ו-3 זוגות תחתוני בוקסר. משומשים. באתר לא צוין אם הם כובסו לפני המכירה או לא. כל מכירה פומבית מתחילה בדולר אחד. לצד כל פריט מוסיף בריאן את הסיפור שלו. בניגוד לשאר המוכרים באיביי, בריאן שומר על קשר עם הקונים: חלק מהם מצטלמים עם החפצים שלו ושולחים לו את התמונה ואת הסיפור האישי שלהם. באתר שלו אפשר למצוא גם את הצילומים שלהם.

למרות ההוכחות המצולמות, בהתחלה היססתי אם להאמין לסיפור או לאתר שלו. באיביי יש כאלו שיעשו הכל כדי למכור פסולת וינטג', כולל לשייך אותה לסלבריטאי כלשהו, עדיף חולה-גוסס-מת שלא יכול להכחיש את ההאשמות. בישראל זכורים היטב התמונה של שרון בבי"ח הדסה, המצלמה שתיעדה את רצח רבין, הזוג שמכר שטח פירסום על הבית שהוא עומד לפנות בתקופת ההתנתקות ושאר פיקציות. תמיד יש מי שקונה, או לפחות כותב על זה.

אלא שמשהו בדבריו של תומפסון סוחף את השומע, כך שבמקום הגבר הטקסני בתמונה דמיינתי את ג'ק קרואק, ישן על משאית נוסעת, בלי תכלית פרט לחופש שלו. לעזאזל, אפילו כמעט קניתי את 3 זוגות הבוקסר. הוא אפילו לא צייץ 'מינימליזם' עד ששאלתי בפירוש.

לא גראז' סייל

בריאן מנסה להסביר לי את הפרוייקט: "החלטתי למכור הכל כי אני רוצה לפשט את החיים שלי. כמו שבטח ראית, אני אספן כרוני - אני לא זורק לפח שום דבר. הייתי צריך לשכור דירה גדולה יותר כדי שיהיה לי מקום לאחסן את כל הזבל. בפעם האחרונה שעברתי דירה מצאתי ארגזים שלא פתחתי עוד מהפעם הקודמת שעברתי דירה.

ובכלל, למה גברים עושים דברים? בגלל נשים. יש לי חברה מדהימה ואנחנו רוצים לבנות עתיד משותף ביחד. אני קתולי והיא יהודיה, והיא נתנה לי פרספקטיבה שונה על החיים. אז אני מוכר את כל מה שיש לי כדי לחקור מה חשוב לי באמת ולפתוח דף חדש."

- למה למכור את כל הרכוש שלך במכירה פומבית ב-eBay ולא בחצר בשבת בבוקר?

"לא ארגנתי איזה גראז' סייל. אני רוצה להיות בטוח שמי שמקבל את החפצים שלי באמת יעריך אותם. לא רציתי לזרוק סתם את הזיכרונות שלי. אז הרמתי קטלוג אונליין של כל מה שיש לי ב-www.allmylifeforsale.net. מגניב לקרוא מה אנשים זרים חושבים על הסיפורים שאני מוסיף לכל פריט ופריט."

- אולי אתה נפטר מהכל כי אתה מתכנן להתאבד.

"מצחיק אותי שאת שואלת אני עומד למות. זה מוכיח איזו עוצמה יש לרכוש שלנו עלינו. הרבה מאוד אנשים לא יכולים בכלל לדמיין את החיים שלהם בלי טלוויזיה, צעצועים או מיקרוגל. את יודעת שאחד מהסימנים המקדימים הרישמיים להתאבדות הוא חלוקת רכוש? אנשים חושבים שאם אני נפטר מכל החפצים שלי סימן שאני פסיכי או גוסס."

-הכל נמכר ב-eBay? מה בכל זאת תשאיר אצלך?

"המטרה שלי היא בראש ובראשונה להיפטר מהכל, למרות שיש כמה שלא הייתי רוצה למכור. בעיקר פריטים עם ערך סנטימנטלי, כמו דגם של מכונית מרוץ שאבא שלי עזר לי לבנות, או המתכונים של סבתא שלי. מתנות שקיבלתי זו גם בעיה למכור, כי אני לא רוצה להעליב אף אחד. ויש כמה דברים פרקטיים כמו בגדים. לא נשארו לי הרבה מכנסיים. אני לא יודע מה אעשה כשהכל ייגמר, אבל יהיה כיף לגלות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully