וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה חתול, זה?

אדר שלו

14.4.2006 / 5:56

את מבחן ניפוי הרובוטים הסטנדרטי ברשת ("נא להעתיק את הטקסט: y7r59k") אפשר להחליף במבחן זיהוי חתולים

את Captcha כולם מכירים, בין אם רוצים ולא רוצים (ולא, לרוב לא רוצים): מדובר בגיבוב האותיות פלוס מספרים שמופיע כתמונה על המסך, נניח k23trw, בו נתקלים כשמנסים להירשם לשירות מקוון כלשהו. למשל, אימייל. הנרשם מתבקש להעתיק את הטקסט הכתוב, שלרוב נראה מעוות עד לבלי היכר, לשדה מסוים.

בשביל מה זה טוב? זו וריאציה על מבחן טיורינג. האתרים שמאמצים את הטקטיקה הזו מתחבאים מרובוטים שנרשמים אוטומטית לשירות המייל שלהם למשל, ושולחים ספאם לכל מי שאי פעם פתח תיבת דואר. את מבחן זיהוי הטקסט המעוות יכול אדם מן השורה לעבור; רובו-ספאמר, לעומת זאת, קרוב לוודאי ייכשל.

חתול או ארמדיל

הבעיה עם השירותים האלו היא שגם אדם אמיתי עם ראייה שש-שש ירגיש קצת כמו רובוט מולם. לפעמים הטקסט דהוי, מתפתל או מעוקם באופן שמעורר אסוציאציות של ספגטי יותר מאשר של האלפבית הלועזי. חלק מהאתרים מגוונים ומציעים מבחנים דומים: האתר הישראלי אהמ.נו שואל את המגיבים שלו איזה צבעים יש ברמזור: אדום, צהוב ו...? אתרים אחרים מבקשים מהמשתמש לענות על שאלות כמו 'כמה זה אחד כפול אחד'.

האתר KittenAuth לוקח את היצירתיות הזו צעד אחד קדימה ומציע את מבחן המבחנים - במקום להעתיק g64t7, מוצגים לפני המשתמש 9 תמונות שנבחרות אקראית מרשימה. מתוכן, 2 תמונות הן של חתולים. הנותרות הן תמונות של חיות אחרות. הקלקת על שני החתולים? יופי, אתה בנאדם, ברכותינו. הקלקת בטעות על ארמדיל או שפן סלעים? תודה ולהתראות. השירות בגירסא ראשונית מאוד ולא חף מבעיות, אבל חייבים לתת ליוצר, מתכנת בשם אולי וורנר, קרדיט על הקונספט.

הביקורות משבחות

מומחה האבטחה ברוס שריינר אישר לאתר ה-Register שאמנם הרעיון עדיין מאוד בוסרי, אבל אפשר בהחלט לממש אותו כהלכה ביום מן הימים. גם מגזין הרשת ההומוריסטי b3ta.com המליץ בחום. גם אם הפטנט עדיין לא שובץ באתרי הבנקים, אפשר לשבת ולעשות 'בחן את עצמך - האם אתה רובוט' 800 פעם ברצף, ולו רק בשביל לבהות בתמונות של חתולים שעירים וחמודים. אולי וורנר הודה שבהתחלה רצה להשתמש בתנינים במקום בחתלתולים, אבל "חתלתולים זה יותר חמוד". יש הסכמה לאומית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully