וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דף הבייט

עמיר כהנא

17.4.2006 / 13:52

מכתב של פיראטית ענייה, בלוג הקאברים המושלם ותוסף יעיל לווינאמפ. עמיר כהנא יבדוק מדי שבוע מה להוריד, איפה ואיך

פיראט: סטודנטית ענייה

מזה עשור, עם הפצעתו של פורמט ה-mp3, התאחדות התקליטים האמריקאית, ה-RIAA, יוצאת מגדרה על מנת למנוע הורדות פיראטיות של שירים. הסטודנטית קאסי האנט עלתה ברשתה, וקבלה הודעה מהאוניברסיטה שלה, המבשרת לה כי שמה הועבר לרשימות של RIAA. כיאה לחנונית אמריקאית מן השורה, קאסי פרסמה בעיתון האוניברסיטה שלה מאמר מבולבל ונאיבי בגנות RIAA, והאשימה אותם בניהול מלחמת גרילה נגד משתמשי הרשת, ועוד כהנה וכהנה קילוסים. היות וזה ביטאון אוניברסיטה, לאף אחד לא היה ממש אכפת, ואנחנו זכינו לקבל תיעוד נדיר של מאחורי הקלעים.

אם ה-RIAA תובעים אותך על אחזקת 270 שירים, לפי כופר של 750$ לשיר, הרי שמדובר בכופר נאה מאוד. אבל לא אנשים כמוך, ואפילו לא מגה-תאגידים-מרושעים כמו ה-RIAA ששים להיגרר לבית המשפט. הפתרון המתבקש הוא פשרה, וקאסי עד מהרה מצאה את עצמה מחייגת למספר הטלפון אותו מספקת RIAA לשם ניהול משא ומתן על פשרה.

לדברי קאסי, המזכירה בצידו השני של הקו הודיעה לה לקונית שהם מוכנים לוותר על 750$ עבור כל אחד מ-272 השירים שברשותה, ולוותר על כל תביעה תמורת סכום של 3,750$. יצאו צדיקים. הנציגה על הקו אפילו הציעה לה שישה תשלומים. קאסי ניסתה להמשיך מכאן את המשא ומתן, ונתחוור לה כי ה-RIAA אינו מנהל משאים ומתנים, וזו ההצעה היחידה שלהם.

ומה בדבר הנחות לסטודנטים? שכר הלימוד ב-MIT כפול בעשרות מונים משכר הלימוד בארץ, שלא לדבר על עלויות המחיה. הנציגה על הקו לא שעתה לתחנוניה של קאסי, והודיעה לה באותו טון ענייני שה-RIAA ממליצה במקרים כאלו לסטודנטים תפרנים לעזוב את האוניברסיטה או למכללות, כדי שיוכלו לממן את הקנס. השורה התחתונה היא שאחזקה ואולי אפילו שיתוף של 272 שירים פיראטיים אינם פשע מספיק רציני כדי להיות מוכנים להוציא סטודנטית מהאוניברסיטה, חנונית וצדקנית ככל שתהיה, כדי שתוכל לשלם לRIAA את הקנס.

תוכנה: שמח במשרד

כל המשרדים השמחים דומים זה לזה, וכל המשרדים העצובים, עצובים לפי דרכם. כדי להדמות למשרד שמח, אין יותר טוב מלהשליך הצידה את מקלט הרדיו המאובק, ולשכוח מהמאבקים הנצחיים בין גנאדי המהנדס וצחי התכנת על המוסיקה הקלוקלת שמתנגנת בינות הקיוביקלים. תביאו אוזניות ותתקינו את AjaxAMP.

AjaxAMP, שמכיל את מילת הקסם הטרנדית אג'קס (אך ישנה - פונקציות של ג'אווהסקריפט היו מאז ומתמיד), הוא פלאג-אין לתוכנת ה - Winamp הותיקה, שמאפשר האזנה לספריית המוסיקה הפרטית שלכם דרך הרשת, בלי הרבה טרחה.

התוכנה מאפשרת שליטה מרוחקת על המוסיקה שמתנגנת במחשבים אחרים באמצעות דפדפן כמו שוא"ש או אקספלורר. כלומר, כל עוד המחשב בבית נותר מקוון (ומותקן בו הפלאג-אין), הרי שאפשר מכל דפדפן בו מותקן AjaxAMP להאזין לספריית המוסיקה הפרטית שלכם, או של חברים עם טעם יותר טוב במוסיקה, שמוכנים למסור את כתובת ה-IP שלהם לכל דכפין.

בלוג: תחת כיסוי

קאוור, או בתרגומו העברי המאולץ 'גרסאות כיסוי', הוא ביצוע של שיר (לרוב מוכר ואהוב) שלא על ידי המבצע המקורי שלו. בשנים האחרונות, נראה שהעם אוהב קאוורים, ואם העם אוהב קאוורים, כך גם גלגל"צ. נראה כי הקרקע מוכנה לדיון אקדמי אמיץ וצפוי מראש בתופעה זו של הקאוורים. למזלנו, זה אינו מדור אקדמי, ובטח שלא אמיץ. נהפוך הוא: אנחנו מעודדים את הפצתן של גרסאות כיסוי לשירים ישנים לרוב. זו דרך נהדרת למנוע מאמנים קלוקלים לנסות ולאלץ אותנו להקשיב למשהו שהם התיימרו ליצור.

וברוח זו, קבלו את ?copy,right. בלוג שמעלה אל הרשת אחת לכמה ימים שלל גרסאות כיסוי אזוטריות. זהו בלוג mp3 כמו שבלוג mp3 צריך להיות: קצר ולעניין, ללא ליהוג ארכני על השירים עצמם. אפשר למצוא שם כופתאות נאות, החל מביצועים גותיים לשירים של יוריתמיקס וכלה במקהלת ילדות שמזמררת את הקייזר צ'יפס בקולות מלאכיים. חסרונו היחיד של הבלוג הוא בזמניותו. השירים שם נמצאים ברשת למשך זמן מוגבל ולאחר כמה ימים הם מפנים את מקומם לחדשים. בדיוק כמו גרסאות כיסוי וכוכבנים נולדים.

פודקאסט: מק-מכור

בועז אורדן הוא כנראה מהאנשים שבאמת, אבל באמת אוהבים מקינטוש. כשכולנו רק קראנו שאפל שיחררה את bootcamp, התוכנה שמאפשרת להריץ חלונות על מקינטוש, הוא כבר התקין, צילם והעלה לאתר שלו.

אבל העיקר שלשמו התכנסו כאן הוא טיקאסט, הפודקאסט של אורדן, אחד הפודקאסטים החדשותיים הבודדים בעברית, שדן בחדשות המק ובטכנולוגיה בכלל. האיכות מושקעת ברמה שמשכיחה מהמאזין את האימג' של אנרכיסטים מקליטים במוסך. נכון שרוב הידיעות באות מאתרי מקיסטים כבדים אחרים כמו macworld, אבל כאן הם מרוכזות בעברית ובפורמט בלתי-טקסטואלי, שאפשר להאזין לו פאסיבית בניחותא. רק לארוז על הנגן ולקחת. ולפחות אין לו i בתחילת השם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully