וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החדש של נוקיה הוא כל מה שהובטח ויותר

דידי חנוך

20.9.2006 / 12:28

החדש של נוקיה הוא כל מה שהובטח ויותר. מצלמת 3 מגה פיקסל, דפדפן מעולה, ועוד. ככה עושים דור שלישי

נוקיה היא חברת הטלפונים הגדולה והמצליחה בעולם. היא לא מייצרת את המכשירים המתקדמים ביותר בעולם: הנישה הזאת תפוסה על ידי סמסונג. היא לא מייצרת את המכשירים היפים ביותר בעולם: מוטורולה השתלטה על התחום הזה ורק החדשים של LG מהווים תחרות.

במקום זאת, נוקיה מייצרת את הטלפונים הטובים בעולם. מה זאת אומרת? זאת אומרת שהמכשירים שלה מבצעים את מה שמופיע במפרט הטכני שלהם באופן מוצלח יותר. ברמת חוויית המשתמש, האמינות, הממשק ופחות או יותר בכל רמה אחרת.

וזה מביא אותנו לטלפון החדש שלהם בארץ, ואחד המכשירים החדשים של החברה בעולם: N73, המכשיר הראשון והיחיד בישראל בסדרת N של החברה, סדרת הדגל לצרכן הפרטי. N73 לא משווק רק כטלפון. הטענה של החברה היא שמדובר במכשיר מולטימדיה, מכונת גלישה, ומצלמה שטובה מספיק לרוב האנשים.

אני מסתובב עם המכשיר הזה כבר זמן מה כדי לבדוק את הטענות האלה, ויש לומר... הכל אמת. זה המכשיר הטוב ביותר שהיה לי, ואני הולך לבכות דמעות מרות כשאאלץ להחזיר אותו. הבה נעבור על המאפיינים שלו סעיף אחר סעיף.

גלישה

עד כה, גם אם היה לכם טלפון רב עוצמה, לא יכולתם באמת לגלוש באינטרנט. מקסימום יכולתם לגלוש באתרי Wap2.0. החלופה הסבירה ביותר היתה התקנת דפדפן אופרה או אופרה Mini. אבל הדפדפנים האלה איטיים, עולים לאט, ודורשים הרבה משאבים מהמכשיר. במכשיר הנוכחי שלי, דור שלישי מהדור הקודם, אופרה קרס אינספור פעמים בגלל שהאתר בו גלשתי היה כבד לו מדי.

N73 פותר את הבעיה הזאת עם דפדפן שהוא לא פחות מגאוני. הוא לא צריך אתרים בפורמט xhtml או בכל פורמט אחר שנועד לסלולרי ומכשירים מעוטי יכולת. הוא גולש באינטרנט. את הביקורת הזאת אוכל לקרוא בו.

וזה בלי לדבר על חלון ההיסטוריה שלו, שנותן אפשרות לדפדף בין שקופיות של האתרים הקודמים בהם גלשתם. חוויית הגלישה עם הדפדפן הזה טובה לעתים מהחוויה בעת גלישה עם פיירפוקס ואקספלורר. אם הייתי מאמין בציונים, הייתי נותן לתחום הזה 27 מתוך 10.

מצלמה

N73 מצויד במצלמת 3 מגפיקסל עם עדשה של קארל זייס. במובנים מסוימים, זאת מצלמה מעולה. של בה ייצוב תמונה שמאפשר לאדם בעל ידיים לא יציבות כמוני לייצר תמונות סבירות פעם אחר פעם. יש גם אפשרות לצילום רצף שלוכד כמה רגעים בזה אחר זה.

הפלאש של המצלמה חזק יחסית לפלאש סלולרי, אבל מדובר בפנס ולא בפלאש אמיתי.

החסרון הגדול של המצלמה הוא החסרון הקלאסי של מצלמות סלולריות: האיטיות. ייצוב התמונה גאוני, אבל המשמעות שלו היא שלוקח המון זמן בין צילום לצילום. אם אתם רוצים ללכוד רגעים חולפים במצלמה שלכם, תשכחו מזה. עד שהמצלמה תהיה מוכנה, הרגע כבר יחלוף.

אבל בסה"כ מדובר באחת משתי המצלמות הסלולריות הטובות בישראל כיום, לצד המצלמה של k810i של סוני אריקסון. 3 מגפיקסל זה כבר מספר שאנחנו רגילים לראות במצלמות דיגיטליות "רגילות", ובהחלט ניתן לראות את ההבדל.

מצלמת הוידאו סבירה פלוס יחסית למצלמה סלולרית. אבל כאן הפער עוד גדול. זה כואב בעיקר למי שראה את צילומי הוידאו של N93, שמשתווים לאלה של מצלמות וידאו דיגיטליות רבות ועולים על אלה של רוב מצלמות הסטילס הדיגיטליות.

אולי הערך המוסף הגדול ביותר של N73 בכל הנוגע לצילום הוא האינטגרציה הנוחה להפליא עם פליקר ומערכות בלוג אחרות. גם בטלפונים קודמים ניתן היה לשלוח תמונות לפליקר או לבלוג, אבל זה נעשה באמצעות הודעות MMS והתוצאה היתה מסורבלת. המנגנון החדש נוח להפליא וקל לשימוש. רק צריך להתקין את פרופיל פליקר, אם הוא לא מותקן כבר אצלכם, ואז ניתן לשלוח היישר מהגלריה לחשבונכם. אותו הדבר בכל הנוגע לבלוגים. ניתן להוסיף טקסט וכותרות לכל תמונה, או סתם לשלוח הודעה לבלוג ללא תמונה.

מולטימדיה

N73 מצויד בנגן mp3 מובנה ונוח, נגן Real Player שעושה עבודה סבירה בהצגת סרטים בהם הוא תומך (כולל MPEG4) ורדיו. ויש לו גם את היתרון הסימביאני. מכיוון שהוא יושב על מערכת הפעלה שקל לפתח בעבורה יישומים, ניתן להניח שנגני מולטימדיה רבים שעובדים עליו יצוצו בקרוב. כך קרה עם קודמיו, ו-N73 חזק בהרבה מקודמיו ויכול להחזיק נגנים טובים יותר.

הרדיו נוח מאד להפעלה. ניתן לשמור תחנות, ואיכות השמע באוזניות המצורפות טובה מאד. מכיוון שהאוזניות משמשות גם כאנטנה, חובה לחבר אותן כדי לשמוע רדיו, אבל ניתן לשמוע אותו גם ברמקול הפנימי. זה נשמע כמו טרנזיסטור ישן או רמקול ב-20 שקל, אבל זה יכול להיות נחמד במצבים מסוימים.

גם כאן, היכולות המובנות טובות מאד. וכאן בטוח שהן ישודרגו בהמשך באמצעות תוכנות צד שלישי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מערכת ההפעלה

הזכרתי את היתרונות הכרוכים בסימביאן בסעיף הקודם. אבל מה עם החסרונות? סימביאן ידועה לשמצה כמערכת הפעלה איטית מאד, שנוטה להתרסק יותר מחלונות 98 לפני המהדורה השנייה. ובכן, שוב מדובר בשיפור משמעותי. הטלפון הזה עובד מהר, מהר מאד אפילו. מהר מכפי שציפיתי, זה בטוח. ועד כה, בשבועיים בהם עשיתי איתו כל מיני דברים, התקנתי תוכנות וגלשתי הרבה בעודי שומע מוזיקה, הוא קרס רק פעם אחת.

הממשק

הגאונות האמיתית של המכשיר הזה היא בממשק ובהנדסת האנוש. כפתור המדיה, לדוגמה, שמביא אתכם למסך פשוט בו ניתן לבחור בין נגן המוזיקה, הרדיו והאינטרנט. וכמובן, מכיוון שזה סימביאן, ניתן להחליף את הבחירות ביישומים אחרים. ממסך הפתיחה של הטלפון, הזזה של הג'ויסטיק שמאלה תביא אתכם למסך כתיבת SMS. כמה פשוט, ככה גאוני.

המאפיין האהוב עלי במכשיר הוא אולי הפשוט ביותר. כשהטלפון במצב נעול, והמסך כבוי, נגיעה בג'ויסטיק מאירה את השעון ואת מדי הסוללה והחיבור בדיוק במידה בה ניתן לקרוא אותם. המינימום הנדרש במינימום מאמץ ומינימום צריכת אנרגיה. זאת חשיבה על ממשק ברמה שחברות אחרות פשוט עוד לא הגיעו אליה.

סיכום

N73 הוא לא מכשיר לכל אחד. הוא יקר מאד (79 ש"ח לחודש באורנג'), ורק אנשים שישתמשו בפוטנציאל שלו להתקנת תוכנות ושינוי הממשק כרצונם יפיקו ממנו את כל מה שהוא יכול לתת. אבל לקהל היעד שלו, מדובר במכשיר חלומות.

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully