וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקמן לחמישה חברים ובקבוק ערק

TECH

13.12.2013 / 11:57

שלו מורן חיבר בין משחק מחשב למשחק שתייה, ויצר פקמן שפועל על שתיית ערק קבוצתית. הוא הסביר לנו איך גם אתם יכולים לשחק. להיט מסיבות חדש נולד

שלו מורן

יותר משלושים שנה אחרי שיצא המשחק פקמן לעולם, ועכשיו הוא סוף סוף זכה לגרסת מולטיפלייר - ועוד בצורה של משחק שתייה. הגיימר הישראלי שלו מורן (28) פיתח עבור מסיבת יום הולדת של חבר את ערק-מן - משחק פקמן רב משתתפים שמופעל על ידי שתיית ערק. משתתפי המסיבה קיבלו בקבוקים מלאים, וכל שלוק הניע את השחקנים שלהם על פני הלוח, וככל שהמשחק התקדם - כך המשתתפים נעשו יותר שיכורים. בקיצור, משחק מסיבות מושלם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החברים של מורן מנסים את ההמצאה שלו לראשונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לידידי ליאור זלמנסון יומולדת 30", סיפר מורן לוואלה!טק, "הרמנו לו מעין מיני-פסטיבל, היו שם מלא דברים מטריפים, כמו קריאה בגלידה (על משקל קריאה בקפה) וסדנת ציור באמצעות פתקי Post-It. היה ברור שאני אביא משהו שקשור למשחקים, והשאלה שהנחתה אותי הייתה: איך אני אגרום לכולם להשתכר? ומשם זה התחיל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

איך זה עובד בעצם?
"בלב העניינים עומד מעגל מודפס בשם Makey Makey, שמתחבר למחשב באמצעות שקע USB ויודע לתרגם מתחים חשמליים לפקודות של מקלדת ועכבר. במילים פשוטות: הוא הופך כל דבר עם מוליכות חשמלית לאמצעי שליטה במחשב. במקרה, שני הדברים שרציתי להפגיש - ערק ובני אדם - הם שניהם בעלי מוליכות חשמלית. כל מה שצריך כדי להעביר פקודה ל-Makey Makey זה לסגור מעגל חשמלי. חשוב לציין שהשחקנים לבשו חוט הארקה למניעת התחשמלות".

וזה עובד רק עם אלכוהול?
"זה לא משנה אם זה ערק, מים נקיים או מיץ פטל - בכולם יש כמות מסוימת של מים, ומים הם מוליך חשמלי מצוין. שאר המרכיבים של המעגל החשמלי במשחק שלי הם חוטי החשמל שמחוברים ישירות למכשיר, והשחקנים עצמם. גם לגוף האנושי יש מוליכות חשמלית לא רעה, אמנם נמוכה אבל מספיק טובה כדי שהחיישנים של המכשיר ירגישו בה".

וזה עבד? הצלחתם ממש לשחק?
הבעיה היא ששתיית אלכוהול זו פעולה לא ממש מדויקת בהשוואה ללחיצה על כפתור במקלדת. התגברתי עליה על ידי שימוש בקשים: ככה אפשר לקחת שלוק מאד קטן וברגע שהמשקה יוצא מהקש ופוגע בלשון, נסגר מעגל חשמלי ופקמן מקבל פקודה ללכת למטה, למעלה, ימינה או שמאלה. זה אומר שיש ארבעה בקבוקי משקה עבור ארבעת החצים, וזה אומר שיש ארבעה שחקנים, שצריכים גם להיות מתואמים ביניהם, התוצאה מבלבלת במובן הכי חיובי של המילה. לכך הוספנו שחקן חמישי שהוא 'המנצח', ותפקידו לצעוק בהיסטריה על האחרים לאן לזוז ומתי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ומה הלאה? אתה הולך לעשות משהו עם הפיתוח הזה?
"ברביעי הבא (18 לדצמבר) אני אבנה גרסה שונה של המשחק בכנס השנתי של GameIS, אגודת תעשיית המשחקים הישראלית. אני לא יכול לספר הרבה על הגרסה הזו מלבד שהיא תערב הרבה מגע. חוץ מזה יש את ליין המסיבות MegaDrive בפאב 'הר סיני' בתל אביב שאנחנו תמיד מביאים אליו כל מיני שטיקים טכנולוגיים ישנים וחדשים. למסיבה הבאה חשבנו להביא קונסולת אטארי ישנה, אבל לאור הפופולריות של ערק-מן אולי ניתן לו קדימות. וגרסה מתקדמת של ערק-מן מתוכננת לקראת מסיבת הפורים שאני מארגן באוזןבר".

  • עוד באותו נושא:
  • פקמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully