וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

(חלונות) 7 בום

דידי חנוך

12.1.2009 / 14:09

התקנת הבטא הראשונה של מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט לא חפה מבעיות, אבל התוצאה הסופית מרשימה

מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט, חלונות 7, שוחררה בבטא בסוף השבוע, וגם אנחנו הצטרפנו למתקינים. מיקרוסופט לא היו ערוכים ללחץ המורידים, ולאחר שהשרתים קרסו הם החליטו לבטל את מגבלת 2.4 מיליון המורידים שקבעו בהתחלה. במשך השבועיים הקרובים, כל מי שרוצה יכול להוריד ולהתקין את חלונות 7. השאלה היא, האם כדאי לעשות זאת?

כל ההתקנות קשות

במובנים מסוימים, תהליך ההתקנה של חלונות 7 הוא הפשוט והקל ביותר במערכת הפעלה של מיקרוסופט. היה עלינו לבחור פעם אחת האם להתקין את מערכת ההפעלה כשדרוג או כמערכת הפעלה חדשה, ואז החלה ההתקנה.

בחרנו בשדרוג, כדי שלא לאבד את כל התוכנות המותקנות שלנו. זה היה רעיון טוב בתיאוריה, אבל זה לא עבד כל כך טוב. ראשית, ההתקנה לקחה כשעתיים. היא אמנם לא דרשה שום התערבות מצידנו, אבל זה היה מעיק. וארוך.

אבל אנחנו יכולים לחיות עם התקנת מערכת הפעלה שנמשכת שעתיים. זה לא כך נורא. הבעיה היתה לקראת סוף ההתקנה, כשהתהליך נתקע. לגמרי. ולא זז.

אז נאלצנו להפעיל את המחשב מחדש, והוא לא הצליח להמשיך את ההתקנה היכן שהיה. הוא גם לא יכול היה לשדרג עוד מכיוון שויסטה כבר לא ממש היתה קיימת בשלב זה.

אז התקנו כהתקנה חדשה. זה לקח חצי שעה ועבד מצוין. אמנם כל התוכנות שלנו הלכו, אבל ממילא ביצענו את ההתקנה במחשב ההתקנות והניסויים של המדור, שבו מותקנים גם ככה יותר מדי דברים. ניקיון יסודי הוא טוב לבריאות.

ויסטה +

בשעות מאז ההתקנה לא גילינו שום דבר בלתי צפוי. חלונות 7 היא, במידה רבה, ויסטה כפי שזו היתה אמורה להיות. היא ויסטה שעובדת מהר יותר, ויסטה שמנג'סת פחות עם התראות, ויסטה שכל החומרה שעובדת עם מערכת ההפעלה הקודמת שלך (במקרה זה, ויסטה. חלונות 7 ממש לא תומכת בכל החומרה של XP) עובדת בה מצוין.

תפריט התחל, לדוגמה, זהה לגמרי לזה של ויסטה, וטוב שכך. לעומת זאת, שורת המשימות שונה לחלוטין. היא מקבצת את כל החלונות של יישום אחד לקבוצה אחת, ומראה תצוגה מקדימה של החלונות השונים כפי שניתן לראות בתמונה. באופן לא ממש מפתיע, זה עובד טוב יותר אם אתם משתמשים ביישומי מיקרוסופט. אם אתם גולשים באקספלורר 8, הרי שגם כל טאב יוצג בתצוגה המקדימה. זה לא המצב בטאבים בפיירפוקס וכרום.

גם הטריקים הממשקיים השונים שנחשפו כבר בעבר עובדים בצורה נחמדה. גרירת חלון לצד המסך גורמת לו לתפוס חצי מהמסך. גרירת חלון לראש המסך מגדילה אותו למסך מלא. זה עובד, זה נוח, זה נחמד. זה בעיקר גימיק.

מה שאינו גימיק הוא מרכז הפעולות החדש, שמחליף את מרכז האבטחה הישן ואת פותר הבעיות של ויסטה. מוקדם מכדי לשפוט את איכות הפתרונות שלו, אבל הוא נהיר יותר, מסודר טוב יותר, ונוח יותר ממה שהכרנו בגרסאות קודמות של חלונות.

אז... כדאי לעדכן?

לא.

כלומר, כן. זאת מערכת ההפעלה הטובה ביותר של מיקרוסופט שיש בשוק. כן, היא מהירה יותר ולפי הדיווחים גם יציבה יותר לאורך זמן מויסטה. ואפשר בהחלט להתייחס אליה כעדכון של ויסטה ולא כמערכת הפעלה חדשה לגמרי, כך שגם הגימור שלה טוב.

אבל זאת בכל זאת בטא. ייקח זמן עד שכל הבאגים שלה יתגלו. והיא תפסיק לעבוד באוגוסט.

אם יש לכם מחשב ספייר, שאתם יכולים לבצע בו ניסויים, תתקינו. אם יש לכם מחשב שאינו קריטי לעבודתכם, תתקינו. אבל אל תתקינו בטא של מערכת הפעלה של מיקרוסופט על מחשב עבודה. זה לא טוב לבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully