וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל התאבדויות במפעל הייצור של אפל

7.4.2010 / 15:05

מפעל פוקסקון הסיני, המייצר בין השאר את מוצרי אפל, חווה החודש ארבעה נסיונות התאבדות של עובדים. לחץ בעבודה?

האם הלחץ לשחרר לשוק כמות מספקת של מכשירי אייפד נותנת את אותותיה בעובדי הייצור? זו לפחות דרך אחת לנסות ולהסביר מדוע לא פחות מארבעה עובדי מפעל פוקסקון, המייצר את מכשירי אפל השונים באיזור שן-ג'ן שבסין, ניסו לשים קץ לחייהם החודש. אמש ניסתה עובדת בת 18 לקפוץ אל מותה מאחד מבנייני המפעל, וזאת לאחר שהיא עובדת במקום חודש אחד בלבד. במעשה זה היא הצטרפה לעובד בן 23 שקפץ מחלון במפעל בסוף מרץ, לעובד בשנות ה-20 לחייו שהתאבד ב-11 במרץ (הטענה היא שבונוס חג המולד שהיה אמור לקבל מהמפעל נשלל ממנו) ולעובדת שקפצה מאחד הבניינים ב-7 במרץ, נפצעה ואמרה לאחר מכן שסיבת המעשה הייתה לחץ רב בו היא הייתה נתונה.

מפעל לונגהאו של פוקסקון הוא מפעל ההרכבה הגדול ביותר בעולם עבור מחשבים, טלפונים ניידים ושאר מוצרי אלקטרוניקה. מלבד ייצור מוצריה של אפל עובד המפעל גם עבור מיקרוסופט, דל, סיסקו, נוקיה, מוטורולה, נינטנדו,אמזון ו-HP. מועסקים בו כ-300,000 איש ומימדיו עצומים. מפעילי המקום מסרבים לתת לעיתונות להיכנס אליו ולסקרו, ועיתונאים שעברו "קרוב מדי" אליו הותקפו על ידי כוחות האבטחה של פוקסקון. כעת חוקרת משטרת האיזור את ניסיון ההתאבדות האחרון, אך יש הטוענים שחוזקו ומרכזיותו של המפעל בנוף המקומי מבטיחה שלא יאונה לו רע.

ביולי 2009 התאבד עובד של פוקסקון לאחר שנחשד כי גנב מהמפעל אבטיפוס של הדור הבא של האייפון. לפני מותו אמר כי המאבטחים בחברה היכו אותו בשל החשדות. "אנחנו דורשים מהספקים שלנו להתייחס לכל העובדים בכבוד", אמרה אז ג'יל טאן, דוברת אפל בהונג קונג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully