וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליוני וירוסים חדשים כל שנה

13.10.2010 / 12:35

סגן נשיא סימנטק למכירות עולמיות אומר שהחברה מגלה מדי שנה מיליוני וירוסים חדשים. והוא לא נבהל מאנטי-וירוס חינמי

כמות הקוד הזדוני לסוגיו הנוצרת בעולם מתרבה בכמויות חסרות פרופורציה לעבר. כך מגלה ביל רובינס, סגן נשיא למכירות עולמיות בחברת האבטחה סימנטק. במסיבת עיתונאים שכינסה היום (ד') החברה בתל-אביב, סיפר רובינס כי כמות הווירוסים שגילתה סימנטק ב-2008 הייתה 1.9 מיליון – כמות גדולה יותר ממספר הווירוסים שהתגלו בכל 15 השנים הקודמות. בשנת 2009, איתרה כבר החברה 2.9 מיליון וירוסים חדשים. "כמות המידע המיוצרת גדלה ב-30% עד 50% בשנה, וגם כמות האיומים למידע הזה ממשיכה לגדול. יותר מ-80% מהקוד הזדוני שנוצר, נעשה במטרה להוציא מידע מיחידים, חברות וגורמי ממשל", אמר.

בהתייחסו למידע על הווירוס שהוחדר לכאורה לכור הגרעיני באיראן על ידי ישראל, ולמשמעויות הנובעות מהעידן הנוכחי בו גורמי ממשל ומדינה חשופים לנוזקות שנכתבות ספציפית עבורם, אמר רובינס כי סימנטק מחויבת להגן על מידע הלקוחות שלה – באשר הם. "אנחנו עובדים הרבה עם הממשלה האמריקאית, הקנדית, הבריטית והישראלית. מן הסתם אנחנו לא עובדים עם איראן", אמר, וסיפר כי טקטיקת ההגנה הננקטת היא "להיות צעד אחד לפני הרעים" , על ידי פיתוח טכנולוגיית זיהוי התנהגות, שיודעת לצפות סכנות עוד לפני שהתרחשו ולזהות פעילות חשודה גם כאשר מדובר בנוזקה שאינה מוכרת למערכת.

"לא מבינים את עסקת אינטל-מקפי"

- תוכנות אנטי-וירוס חינמיות הן פופולריות למדי בשוק הפרטי. איך סימנטק מתמודדת עם זה?

רובינס: " המציאות היא ששוק האנטי-וירוס בתשלום שלנו בכל זאת ממשיך לגדול. התוכנות החינמיות בדרך כלל טובות בזיהוי וירוסים ידועים, אך אינן טובות בזיהוי וירוסים חדשים. בעולם העסקי כמעט אף אחד לא משתמש בחינמיות – כי שם לא מסתכנים. בשוק הפרטי, לעומת זאת, גילינו שמספר גדול של צרכנים שעזבו אותנו לטובת התוכנות החינמיות – חזרו. זו בעיה מבחינתם שהם לא מוגנים מספיק, והם מוכנים לשלם כמה עשרות דולרים לשנה עבור זה".

בהתייחסו לעסקת הענק בה רכשה אינטל את חברת האבטחה מקאפי, יריבתה העיקרית של סימנטק בשוק, אמר רובינס כי מניעיה אינם ברורים. "אנחנו עדיין תוהים לגבי זה. אם אתם יודעים את הסיבה לרכישה – אשמח לשמוע... מקאפי הבהירה שהיא רוצה להירכש, אך הופתענו שאינטל הייתה הרוכשת. קשה לראות מה היתרון הטכנולוגי בכך וקשה להסביר יתרון ברור לעסקה. אנחנו סבורים שהמניע הוא שאינטל היא חברה גדולה עם הרבה מזומן, היא רצתה לגוון וחשבה שזה רעיון טוב להתרחב לכיוון האבטחה. זו הייתה יותר עסקה פיננסית מאשר אסטרטגיה טכנולוגית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully