וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל יחסום הגישה לפייסבוק וג'ימייל

TheMarker IT

20.10.2010 / 11:21

החסימה תיעשה במחשבים המחוברים לאינטרנט ומצויים בקרבת מקום לחומר מסווג. ניתן יהיה לגלוש במחשבי מועדון היחידה

צה"ל החליט על חסימת הגישה למספר אתרים בולטים, ביניהם רשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר, כמו גם חשבונות דואר אלקטרוני כמו ג'ימייל - כך לפי דברים אותם אמר בערוץ 2 סא"ל גדי עבאדי, ראש ענף בטחון מידע תקשובי באגף המודיעין. החסימה תיעשה במחשבים המחוברים לאינטרנט ומצויים בבסיס או במשרד צבאי, כאשר בקרבת מקום קיים חומר מסווג. ואולם, גישה לאתרים אלה לא תיחסם ממחשבים שהוצבו במועדון היחידה. בנוסף, חיילים יוכלו להמשיך לגלוש לאתרים אלה באמצעות המכשירים הסלולריים.

סא"ל עבאדי הסביר כי מטרת החסימה היא שמירה על בטחון מידע. "אנחנו נותנים קרדיט רב לחיילי צה"ל. הם חיילים טובים שהנושא הבטחוני יקר להם, אבל הם בני אדם. כשהחייל נמצא במשרד שלו ביחידה הסיכון לבלבול או לטעות הוא גבוה יותר. אילו עושים את ההפרדה בין המשרד ביחידה לסביבה הלא-מבצעית כמות הטעויות יורדת פלאים", ציין עבאדי.

כדי להתמודד עם הבעיה של זליגת מידע מסווג לרשת ולרשתות חברתיות בפרט, הקים צה"ל יחידה מיוחדת, הפועלת תחת מחלקת ביטחון מידע של אמ"ן ומטרתה לאתר תקריות של הדלפת מידע שלא בזדון דרך רשתות חברתיות. היחידה, שהוקמה כחלק מלקחי מלחמת לבנון השנייה, סורקת שורה של אתרים פופולריים, בהם פייסבוק, טוויטר ומייספייס. במקביל, הפיץ אמ"ן עלון ובו נהלים במטרה להגדיל את המודעות לסכנות שנובעות מזליגת מידע לרשתות חברתיות.

"מי מחלק מתנות לחמאס?", נכתב בעלון אותו הפיץ אמ"ן, "תמונות ובהן מידע מסווג על צה"ל נמצאו באינטרנט בפורום של אתר 'מרכז ההסברה הפלסטיני' של חמאס! התמונות כללו אמצעי לחימה של צה"ל, אימונים ממבצע עופרת יצוקה, צילומי בכירים, מל"ט (מטוס ללא טייס) ועוד. מרבית התמונות הועלו על ידי חיילי צה"ל לרשתות חברתיות. חשיפת מידע מסווג מסכנת את יתרון ההפתעה ועלולה להוביל לפגיעה בכוחותינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully