וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל מחדשת בחומרה ותוכנה

אפל השיקה שני דגמים חדשים של ניידי MacBook Air, חשפה את הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה והשיקה תוכנות חדשות

אפל משדרגת את מערכת ההפעלה שלה, משיקה ניידי מק חדשים. מערכת ההפעלה, MacOS X Lion תושק בקיץ 2011, אך חנות האפליקציות למק תושק כבר ב-90 הימים הקרובים. המחשבים החדשים יהיו זמינים כבר מהיום.

המחשב הראשון אותו הציגה אפל הוא גרסה חדשה למקבוק אייר. הדגם החדש, בעל מסך בגודל 13.3 אינץ' ורזולוציה גבוהה של 1440x900, כולל מעבד Core 2 Duo במהירות 1.86 גיגההרץ וכרטיס מסך GeForce 320m, לא כולל דיסק קשיח, כי אם רק זכרון פלאש. לדברי ג'ובס, המחשב מחזיק 7 שעות זמן פעולה תוך גלישה ברשת אלחוטית, ו-30 ימים במצב המתנה. משקלו כקילו וחצי. מחירו ההתחלתי יעמוד על 1299$ עבור 128 גיגהבייטים של זכרון, ו-1599 דולרים עבור 256 גיגהבייט של זכרון.

הדגם השני אותו השיקה אפל זהה כמעט מבחינת מפרט, למעט הגודל והמשקל. גודל המסך שלו הוא 11.6 אינץ', המעבד שלו הוא במהירות 1.4 גיגההרץ, משקלו כ-1.2 קילוגרם וזמן הסוללה שלו הוא 5 שעות. המחיר ההתחלתי שלו יהיה 999 דולרים, עבור דגם עם 64 גיגהבייט זכרון ומעבד 1.4 גיגההרץ. הוספה של עוד 64 גיגהבייט תעלה את המחיר ל-1199$.

מאיידיגיטל - נציגת השירות ויבואנית של אפל בישראל, נמסר כי בתוך שבועיים יגיעו הדגמים החדשים גם לישראל.

סטיב ג'ובס. Tony Avelar, AP
סטיב ג'ובס שוב בקדמת הבמה/AP, Tony Avelar

שאגת אריה

"קיבלנו השראה מחידושים שיש באייפון ואייפד, והחלטנו להביא אותם בחזרה למק. מק פוגש אייפון" אמר מנכ"ל החברה, סטיב ג'ובס, כשהציג את המערכת החדשה – Lion.

כך, למשל, מולטי טאץ' מהגר למק, אך לא כמסך מגע. ג'ובס הסביר כי הסיבה לכך היא שמשטחי מגע אנכיים זה לא נוח. במוצרי מק, מדובר יהיה בתמיכה רק בתנועות על משטח המגע של מחשבי המק.

גם חנות האפליקציות App Store תהיה כעת זמינה למק. ה-Mac App store תהיה "המקום הטוב ביותר לגלות תוכנות", שיתמוך בהורדות בקליק אחד, אפליקציות חינמיות, התקנה אוטומטית ורישוי לכל מחשבי מק של אותו המשתמש. כמו כן, האפליקציות תוכלנה לשמור את המצב בו הן נמצאות כשאתם יוצאים.

תכונה נוספת במערכת ההפעלה החדשה היא LaunchPad, שמאפשרת להציג את כל תוכנות שמותקנות על המחשב במסכי בית, דוגמת אלה של האייפון. תוכנה נוספת היא Mission Control, שפורסת את כל מסכי הבית, החלונות והאפליקציות הפתוחים על המחשב.

החיים על פי מק

חוץ ממערכת ההפעלה והחומרה, השיקה אפל גם את חבילת תוכנות iLife בגרסתה החדשה. החבילה, שכוללת את iPhoto, iMovie ו-GarageBand, מתעדכנת בפיצ'רים רבים חדשים. כך, iPhoto – תוכנת התמונות של מק, זוכה לחידושים כמו אינטגרציה טובה יותר עם פייסבוק, מבחר כלים חדשים לתיוג וסידור, ואפשרויות יצירת מצגות חדשות. הגרסה החדשה של iMovie כוללת כלי חדש לעריכת אודיו, יצירה קלה יותר של אפקטים וכלי ליצירת טריילרים. ב-GarageBand החדש תמצאו ממשק מחודש, יותר אפקטים ושיעורים חדשים לפסנתר וגיטרה.

כמו כן, בשורה אחת הזכיר ג'ובס כי אוטוקאד מגיע למק, ומשחקי חברת Valve יגיעו גם ל-PC וגם למק – הכרזה ששמענו כבר לפני מספר חודשים.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל
  • מקבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully